Kan het nog niet geloven!

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan en hij was positief ( voor de zekerheid nog een gedaan :)

Ik kan het nog niet helemaal geloven! Heb ook zoveel vragen en zou t liefst van de daken willen schreeuwen!!!

Volgens de berekeningen zou ik nu 5 weken en 2 dagen zwanger zijn.

Dank je wel!

Het was nog maar gisteren dat ik de test gedaan heb en ik voel van alles waarvan ik denk: oh komt dat ook omdat ik zwanger ben? Geen ernstige dingen.

Heb ook geen last van pijnlijke borsten of dat ik misselijk ben. Maar ik las dat dat ook nog kan komen. Wel af en toe dat m'n maagzuur opspeelt.

Ik ga maandag eerst m'n huisarts bellen want ik slik medicijnen voor een te langzaamwerkende schildklier en het schijnt dat die dan bijgesteld moeten worden.

Ook rookte ik, ik was al aan't minderen toen ik stopte met de pil, maar ja sinds gisteren natuurlijk echt gestopt. Nu ik net wakker ben, vind ik het wel even moeilijk. Maar goed, ik weet waar ik het voor doe! M'n man gaat nu voortaan buiten roken, of hij stopt ook. Is hij nog niet over uit.

Gefeliciteerd!! Fijn dat je niet misselijk bent, hoeft ook helemaal niet te komen hoor, maar kan idd wel alsnog. Ik ben vorige zwangerschap helemaal niet misselijk geweest en nu beetje weeïg maar ook niet echt misselijk. Wees blij!
Loop je ivm je schildklier dan straks bij de verloskundige of toch in het zkh? Zou ik anders ook even navragen bij je huisarts. En goed dat je gestopt ben, hopelijk lukt het je man ook. Wel zo solidair en makkelijker voor jou.

Ik heb 10 dec een afspraak in het ziekenhuis bij de gyn. Ben heel benieuwd. Vind t erg spannend!! Weet niet of t nu is omdat ik weet dat ik zwanger ben, maar ben toch echt wel meer moe.

Ik heb gisteren 3 sigaretjes op en vandaag 1. Morgen 0!!!! Gaat eigenlijk best goed.

Hoi hoi,

Fijn dat het goed gaat met het minderen met roken! Knap hoor, maar je doet het voor een goed doel! Mijn vriend rookt ook. Nadat we er achter zijn gekomen datwe zwanger zijn, is hij buiten gaan roken. Hij wil proberen om te minderen met roken en er evt helemaal van af te komen. Minderen lukt al aardig. Buiten roken met dit weer is geen pretje ;-)

En ik herken de moeheid. Vlak voordat ik wist zwanger te zijn, viel het me op dat ik wat vaker eerder naar bed ging. Nu ik weet dat ik zwanger ben, kan ik uren op een dag slapen. Vooral nadat ik heb gewerkt. Ook op het werk moet ik het rustiger aan doen. Anders red ik het gewoon niet, of wordt duizelig. Ik werk in de zorg, dus dat is best pittig soms.

En ja, spannend he. Nog even en we hebben de echo's. Jij mag gewoon een dag eerder dan mij ;-) Ben heel benieuwd.

Hoe gaat het trouwens met je schildklier?

anne Florine,

ik heb ook een trage schildklier en het is inderdaad heel belangrijk zeker in de eerst 12 weken dat je je schildklier goed in de gaten houd. ik ben toen ik er achter kwam zwanger te zijn (met 4 week) gelijk wezen bloed prikken. de waardes waren toen nog oke.(1) nu heb ik met 7 week weer bloed geprikt en toen was de waarde al gestegen naar 3,4. ik ben door de huisarts door gestuurd naar de internist die heeft gezegd ze streven naar een waarde tussen 0,5 en 1. dus mijn medicijnen zijn verhoogd en nu moet ik over 4 week weer bloed prikken. gedurende de hele zwangerschap om de 4 tot 6 week bloed prikken en blijven ze dus kijken of je medicijnen steeds aan gepast moeten worden.

weet niet of je inmiddels al bij de huisarts geweest bent maar dat zal ik dan wel even gelijk doen. voldoende schildklier hormoon is erg belangrijk voor je kindje!!

Terug
Bovenaan