kan iemand me echt helpen met al mijn vragen

mijn zoontje is 1 week en drie dagen en in de box wil die wel slapen maar zodra ik hem in zijn bedje leg begint ie te krijsen en troosten heeft geen zin mischien ligt ie niet lekker op zijn zij in bed   de box trouwens wel

en hij valt dan zeker de eerste uren niet in slaap alleen als ik hem bij me leg dan valt die wel in slaap speen wil die niet hebben mijn pink wel zuigt ie aan en tijdje later slaapt die wel weer maar we slapen wel uit tot 10:45 de laatste 2 dagen maar s`nachts is het gewoon echt een probleem heeft maby last van buikkrampjes     aan zijn huilen te horen heeft die pech maar hij drinkt wel goed dus snap het niet hij heeft om 21:30   20 cc laten staan van de 135         heb sinds net difrax fles omdat die van advent allemaal luchtbelletjes inzitten     hij hapt nu niet naar lukt bij die van advent juist weer wel die wil die ook niet meer hebben en sochtneds als die wakker word begint ie te huilen om te eten en ja moet ik nog maken natuurlijk maar dat is echt ongelooflijk hard en dat kn die snachts ook heel goed huilen ik wil hem graag troosten maar dat helpt gewoon echt niet   verder heeft ie goede temp en alles     en hij heeft zijn lachje sinds gsietr ondekt   je kan der gewoon o mee lachen zodra die lacht hoor
maar ja ik weet niet als ik hem op zijn rug leg dat die gaat draaien want hij wil niet in zijn bedje nu heb ik wel een wipstoeltje maar weet iemand hoelang die daar in kan blijven liggen hij heeft der ingelegen een paar uur en dan slapt die juist wel weer   heb bedje is niet koud want leg uur van te voren kruije derin op de plek waar die komt te liggen ik heb amper slaap snachts en hij word niet eerder dan 1 a 2 wakker voor zijn flesje en daarna gaan we pas naar boven dus ik heb slaap te kor

maar ik hou van me mannetje     gr desiree
 
Wat is het wennen hè? Zo'n kleintje. Je moet gewoon je draai nog zien te vinden. En in het begin kom je toch chronisch slaap tekort. Youri kwam in het begin 2 keer per nacht en dan slaap je echt niet. Nu is hij bijna 9 maanden en slaapt prima. Maar deze week was hij ziek en was hij dus weer 's nachts wakker. En dan merk je pas wat lekker dat doorslapen ook alweer was.

Je kunt hier natuurlijk altijd vragen stellen. Er zijn altijd wel mama's die je kunnen helpen. En als je iets echt niet vertrouwt, kun je ook altijd het consultatiebureau bellen.

Je moet natuurlijk ook nog leren wat voor huiltje waarbij hoort. Dat is in het begin ook frustrerend. En dat huilen voor de fles, die jij nog moet klaarmaken? Ja, dat doen er wel veel denk ik. Maar (het is erg om te zeggen) daar wen je aan hoor. En je kindje straks ook, dat die fles er echt aankomt.

Alles komt vanzelf goed.

Groetjes,
Maike
 
hoi hoi misschien vindt hij het leidikant je wel te groot anders zou je zijn kinderwagenbak in je ledinkant moeten zetten baby's houden nog van kleine ruimte dat geeft dan het gevoel terug dat hij nog in de baarmoeder ligt ja weinig slaap heb je in het begin wel de kleintje komen of om de 4 uur of soms eerder de mijn presteerde het in het begin om de twee uur te komen dan maar smiddags bijslapen als de klein ook slaap   groetjes
 
hoi

onze kindjes wilde ook overal slapen behalve in bed maar omdat alan maar een kleintje was met de geboorte (2345 gr) zeiden ze dat ik het beste de kinderwagen bak kon gebruiken en daar slaapte ze heel goed want ik heb het bij rawan ook gedaan. en na een week of zo ben ik wel gaan op bouwen maar dat lukte ook niet altijd. maar wipstoetjes daat mogen ze wel even in al ze maar plat liggen want soms sliepen ze in de wipstoetjes en dat vond ik het jammer als ik ze weer wakker moest maken.
speentjes hebben onze kindjes nooit gehad die spugde ze na 2 seconden uit en nu hebben ze het duimpje gevonden en dat vind ik op deze leeftijd nog niet zo erg.
na 11 weken konden onze kindjes draaien en het zijn sindsdien buikslapers als ze nu op de rug moeten slapen gaat dat niet lukken en gaan ze net zo lang huilen tot ze op de buik liggen.
misschien ik weet niet wanneer je naar het c.b. moet maar mag je friso-comfort gebruiken dat is voeding voor darmkrampjes en het heeft bij ons echt de rust in huis gebracht het is zo zielig voor die kleintjes als zo liggen te huilen en met die beentjes te trappen.
veel succes met je kleintje

groetjes kristel (2lingmama)
 

bedankt voor de reacties

die van mij woog bij de gebooert 2910 en is 46 cm ja het ledinkantje is groot   en hij spuugt zijn speen oook binnen 2 sec uit en hij heeft ijn duimpje ontdekt en in wipstoeltje slaapte die weinig dus gewoon in bed gedaan en hij is maar een keer wakker geweest vanacht waren half 9 wakker     lekkah en bijslapen als hij slaapt heb hem net flesje gegeven en slaapt lekker in de box ikm vind het zielig die buikrampjes en cb komt aankomende maandag bij me thuis     dus we zullen het dan over de voeding hebben
           



bedankt voor de tip jannie gr desiree en bryan 03-10-2005
 
quote: lwdgirl19 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-10-2005 22:28:40'));

mijn zoontje is 1 week en drie dagen en in de box wil die wel slapen maar zodra ik hem in zijn bedje leg begint ie te krijsen en troosten heeft geen zin mischien ligt ie niet lekker op zijn zij in bed   de box trouwens wel

en hij valt dan zeker de eerste uren niet in slaap alleen als ik hem bij me leg dan valt die wel in slaap speen wil die niet hebben mijn pink wel zuigt ie aan en tijdje later slaapt die wel weer maar we slapen wel uit tot 10:45 de laatste 2 dagen maar s`nachts is het gewoon echt een probleem heeft maby last van buikkrampjes     aan zijn huilen te horen heeft die pech maar hij drinkt wel goed dus snap het niet hij heeft om 21:30   20 cc laten staan van de 135         heb sinds net difrax fles omdat die van advent allemaal luchtbelletjes inzitten     hij hapt nu niet naar lukt bij die van advent juist weer wel die wil die ook niet meer hebben en sochtneds als die wakker word begint ie te huilen om te eten en ja moet ik nog maken natuurlijk maar dat is echt ongelooflijk hard en dat kn die snachts ook heel goed huilen ik wil hem graag troosten maar dat helpt gewoon echt niet   verder heeft ie goede temp en alles     en hij heeft zijn lachje sinds gsietr ondekt   je kan der gewoon o mee lachen zodra die lacht hoor
maar ja ik weet niet als ik hem op zijn rug leg dat die gaat draaien want hij wil niet in zijn bedje nu heb ik wel een wipstoeltje maar weet iemand hoelang die daar in kan blijven liggen hij heeft der ingelegen een paar uur en dan slapt die juist wel weer   heb bedje is niet koud want leg uur van te voren kruije derin op de plek waar die komt te liggen ik heb amper slaap snachts en hij word niet eerder dan 1 a 2 wakker voor zijn flesje en daarna gaan we pas naar boven dus ik heb slaap te kor

maar ik hou van me mannetje     gr desiree



Hi,

Lastig hè in het begin.... je moet elkaar echt nog leren kennen! Als hij in de box wel lekker slaapt, zou het kunnen zijn dat hij de geluiden om zich heen nodig heeft. In bedje is het een stuk stiller.... Wat bij mijn kleintje geholpen heeft in het begin (en nu ook nog maar op een andere manier) is een omslagdoek vrij strak rond het lijfje wikkelen. Armpjes in de doek. Dat geeft ze de geborgenheid uit de baarmoeder terug (daar konden ze immers de laatste weken zich ook nauwelijks meer bewegen). Nu baker ik in en dat geeft heel veel rust, geen maaiende armpjes die ze wakker kunnen houden.... Met inwikkelen sliep ze vaak ruim 3 uur, zonder inwikkelen maar een uurtje... Overdag slaapt mijn baby trouwens gewoon beneden in de wandelwagenbak, juist niet in de box want dat kan later weer verwarrend werken. De box is om te spelen en weer tot rust te komen, wandelwagenbak en bedje is om te slapen.
Kijk anders even op www.debakermat.nl daar kan je een aantal adviezen vinden over hoe je het beste regelmaat in de dag kan aanbrengen en moeheidssignalen kan herkennen. De site gaat over inbakeren maar ook als je niet wilt inbakeren, helpt het regelmaat inbrengen heel goed!

De fles maakte ik altijd per keer aan. Ik heb van die bakjes gehaald waar je met je maatschepje de hoeveelheid voeding in kan doen. Had een waterkoker klaar staan met gekookt water. Zodra ze de fles wou, de hoeveelheid water erin, dan eerst in de magnetron opwarmen, dan bakje voeding erbij in, even schudden en klaar! Dit duurt minder lang dan een al bereide voeding uit de koelkast opwarmen..... (fles van 90 cc water was binnen 20 seconden warm in de magnetron).

Als hij nou 's avonds in de wipper in slaap valt, zou ik gewoon de hele wipper mee naar boven nemen en alvast gaan slapen!! Ieder uurtje wat je slaapt is mooi meegenomen! Je hebt er niets aan als jij straks oververmoeid bent, want dan voelt je baby dat en kan je hem ook minder snel troosten.... In die situatie heb ik met mijn eerste gezeten en dat wens ik jou niet toe!

Succes, groetjes Nynke
 
Voor zo'n jong kindje is het niet goed om een hele nacht in de wipper te liggen. Een paar uur per dag is al meer dan genoeg.
Sorry, mama Bal, maar ik snap niet hoe je dat kunt zeggen. Het gaat om een kindje van nog geen 2 weken oud! Dat is hartstikke slecht voor het ruggetje. Een baby van die leeftijd moet zoveel mogelijk plat liggen.
En over dat doorslapen... Er zijn veel kindjes die bij 3 maanden nog niet de nacht doorslapen. Youri sliep voor het eerst door toen hij 5 weken was. Dus ik denk dat je echt geduld moet hebben. In het begin hebben kindjes nou eenmaal voeding nodig 's nachts om te groeien. En mama's die borstvoeding geven zijn vaak met 6 maanden 's nachts nog bezig met voeden.

Succes!
Maike
 
Terug
Bovenaan