kan iemand me misschien meer vertellen over primolut?

hallo ik zit met een vraagje,ik ben sinds het stoppen met de pil in maart nog niet ongesteld geweest en ben ook niet zwanger! we willen heel graag een tweede kindje!! ik zi vandaag inmiddels alweer op dag 59 van mijn eerste ronde en wordt er nu moedeloos van!!! toen ik zwanger wilde raken van de eerste heeft het ook zo lang geduurd eer ik mijn cyclus een beetje regelmatig had en de huisarts deed hier toen niks aan moest vanzelf komen zei ze! ik ben er nu over aan het denken om naar de ha te gaan en te vragen voor primolut of iets dergelijks wat mijn menstruatie een beetje op gang kan helpen!!! heeft iemand van jullie hier ervaring mee en werkt het en wanneer werkt het?
liefs miranda

Hoi!

Ik ben in juli gestopt met de pil na deze 6 jaar geslikt te hebben. In september werd ik ongesteld en daarna hield dit aan. Ik was de hele maand ongesteld, dan 4 dagen niet om vervolgens weer ongesteld te worden. Het was overigens niet veel, vaak gewoon wat bruin/rood slijmachtig. Ik werd het zat en ben (pas?) in december naar de huisarts gegaan. Hij gaf mij meteen een kuur van 10 dagen Primolut. Na 2 dagen stopte mijn menstruatie, waarna ik een cyclus had van 35 dagen. In januari werd ik dus ongesteld en daarna had ik cycli van 24, 30 en 29 dagen. Dat is dus prima. Voor ik aan de pil ging was het meestal 30 dagen. Tot nu toe ben ik er tevreden over.
Ik was wel erg ongeduldig en stond eigenlijk op het punt om weer naar de huisarts te gaan, maar het kwam dus weer vanzelf op gang na de kuur.
Ik zou zeker vragen of je een kuur mag en misschien uitleggen waarom je dat graag wilt. Kan me geen reden bedenken waarom je deze niet zou krijgen, afgezien van dat het vaak vanzelf wel komt na enig geduld...Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Misschien kunnen andere ervaringen je ook nog helpen??

groetjes!

hoi druifje dankjewel voor je reactie! jij hebt het dus gehad voor de menstruatie te stoppen en ik wel het juist hebben voor een menstruatie te krijgen!!! zou het dan wel werken? en ik wil wel wachten dat mijn ongo uit mezelf weer op gang komt maar vindt het moeilijk hoor zie overal om me heen zwangeren hihihi ik denk gewoon dat ik een afspraak maak deze week bij de huisarts en dan leg ik hem mijn verhaal uit en dan hoop ik dat hij me er idd primolut voor geeft en niet zegt wacht maar af of ga maar eerst temperaturen want daar ben ik gelukkig al mee begonnen en dat kan ik hem dan laten zien! dus jou heeft het geholpen en je hebt nu een vrij regelmatige cyclus! toen ik gewoon de pil slikte had ik ook een regelmatige cyclus maar toen regelde de pil dit zelf he had wel eens tussendoor een bloeding!!! dan moest ik bv. nog een hele week de pil nemen en dan werd ik eerder ongi! dus hopelijke erkent hij mijn probleem en als de ha me niet wil helpen kan ik altijd nog naar het zh. heoalng zijn jullie al bezig? eerste kindje?
liefs miranda

Hoi Miranda,

Primolut is ervoor om de menstruatie regelmatig te maken, dus of je nu altijd of nooit ongesteld bent dat maakt volgens mij niet uit! De pil regelt inderdaad dat je om de 28 dagen ongesteld bent, maar bij jou ging dat niet altijd zo begrijp ik?! Omdat je tussendoor weer pillen moest nemen? Ik heb wel wat aan Primolut gehad en was ook erg blij dat de h.a. me dat meteen gaf zonder discussie o.i.d.

Ik ben wegens (lichte) gezondheidsklachten gestopt met de pil en wilde geen voorbehoedsmiddel meer met hormonen. Dan kom je al snel op een condoom uit, maar mijn vriend en ik vinden dat beiden niet fijn. Dus op dat moment hebben we het natuurlijk wel over kinderen krijgen gehad en toen (juli) wilden we zeker nog wachten omdat ik net met een nieuwe baan zou beginnen. Inmiddels is mijn kinderwens echt gegroeid en weet ik dat mijn vriend ook heel graag kinderen wil, maar nog wel twijfelt over 'nu' zeg maar. De laatste week hebben we het er vaak over en heb het idee dat hij gewoon even moet wennen aan het idee om papa te worden. We zijn allebei nog jong (23 en 24 jaar), maar wel een huisje,boompje, beestje situatie. En ja, het zou ons eerste kindje worden.
Hou je me op de hoogte van wat de h.a. zegt? Ben er erg benieuwd naar!

Groetjes!

ohja, in de bijsluiter staat ook dat als het na 1 kuur niet goed op gang komt je dan ook elke maand voordat je ongesteld zou moeten worden een kuur kan nemen. Dan begeleid je je lichaam eigenlijk een beetje bij het regelmatig zijn.
Misschien ook een optie?

hoi hoi druifje dus ik kan er wel degelijk aan beginnen en die tweede reactie is natuurlijk ook een optie he!!! tenminste als de ha het me wil voorschrijven! als ik eenmaal het recept heb dan kan ik zelf een nieuw recept bij de apotheek bestellen he! en is het duur? we moeten toch nl de eerste 150 euro zelf betalen echt belachelijk maar ja als het helpt dan betaal ik dat graag! ik hou je zeker op de hoogte ik bel maandag gelijk voor een afspraak en dan kan ik dinsdag hopelijk terecht! en dan zou ik er meteen mee kunnen beginnen? ff navragen. ik wist niet dat primolut voor twee dingen tegelijk zou kunnen werken dacht alleen voor een menstruatie op te wekken maar niet voor te stoppen maar zo zie je maar weer he jou heeft het geholpen en dat is waarom het gaat! ik hoop dat als ik het krijg dat het mij ook helpt en dat de menstruatie erna weer regelmatig is!!! en jullie zijn dus nog niet helemaal voor de echt bezig ik kan best begrijpen dat je af en toe twijfelt hebben wij ook gedaan maar de wens was toch te sterk! en alles gaat super nu,is idd wel wennen maar het went echt snel en nu willen we een tweede kindje en dan twijfel ik wel eens zou ik het wel aan kunnen en dan zegt mijn man natuurlijk zal af en toe zwaar zijn maar dat gaat ons zeker lukken! en jullie lukt dat ook en waarom verontschuldigen dat jullie nog jong zijn mijn zusje was ook 24 dus dat maakt niks uit!!! ik was 26 toen ik zwanger raakte dus!
meid gewoon doen als jull het willen en thuis heb je alles in orde super toch!!!
liefs miranda

Hoi Miranda,

Ik heb ook een 10 dagen kuur gehad  van Primolut. Ik moest twee tabletten per dag innemen.
Ik had 10 jaar de pil geslikt en begin oktober 2007 ben ik gestopt met de pil. Mijn eerste menstruatie duurde 60 dagen, tweede: 47 dagen en de derde keer kwam maar niet op gang. Ik snapte er niks van, want ik had het idee dat de cyclussen steeds korter zouden worden. Na drie maanden niet ongesteld te zijn geweest ben ik naar de huisarts gegaan. Ik ben nu 7 maanden gestopt en ja die cyclus die is niet zoals die zijn moet.
Ik heb nu ongeveer twee weken geleden deze kuur gehad en ben toen bijna drie dagen ongesteld geworden. Niet veel, maar ja het zette door. Ik had tijdens het slikken van Primolut geen bijwerkingen, na de tijd beetje last van duizeligheid.
Maar opzich goed te doen.
Ik zit nu op cyclusdag 9, dus ben benieuwd hoe het de volgende ronde is.
Ik was blij dat de huisarts mij deze optie gaf,want vaak na 1 jaar wordt je doorverwezen of doen ze er wat mee.

Succes in ieder geval!

Groetjes van Patries.

Hai Miranda,

Ik moest 0,75 cent bijbetalen toen ik het recept kreeg, maar ik heb geloof ik geen eigen risico bij mn verzekering. Ik heb geen idee of het een duur medicijn is, maar ik geloof het niet zo hoor. Volgens mij moet je wel altijd terug naar de huisarts als je een herhalingsrecept wil. Of misschien kan je het met de huisarts afspreken dat wanneer het niet werkt, je overgaat op plan B en je even belt voor een herhalingsrecept?! Je kan er naar mijn weten meteen mee beginnen, maar dat zou ook afhankelijk kunnen zijn van je cyclus dat weet ik niet. Fff navragen ja! Ik kreeg een kuur van 10 dagen en dan  3 pillen per dag bij de maaltijd. Best lastig met werk enzo, want wil niet graag aan mn collega's uitleggen waarom ik een pilletje inneem tijdens de lunch, haha.

Nee, we zijn nog niet voor het echt bezig. Alhoewel, het zou deze maand wel kunnen lukken hihi! Mijn vriend zei vorige week dat ie nog wil wachten, hebben we een heel gesprek over gehad. Maar op de één of andere manier lijkt het wel offie van mening is veranderd, want van 't weekend hield ie er zogezegd niet echt rekening mee dat ik gisteren/vandaag in de goede dagen zit!! En dat had ik wel tegen hem gezegd!! Dus binnenkort maar even vragen of ie erover nagedacht heeft?! Zou echt in de zevende hemel zijn als ie vertelt dat ie het wil proberen!

Heb je trouwens een afspraak kunnen maken bij de ha voor morgen?

Groetjes,
Druifje

quote: miranda26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-05-2008 21:26:34'));

hoi hoi druifje dus ik kan er wel degelijk aan beginnen en die tweede reactie is natuurlijk ook een optie he!!! tenminste als de ha het me wil voorschrijven! als ik eenmaal het recept heb dan kan ik zelf een nieuw recept bij de apotheek bestellen he! en is het duur? we moeten toch nl de eerste 150 euro zelf betalen echt belachelijk maar ja als het helpt dan betaal ik dat graag! ik hou je zeker op de hoogte ik bel maandag gelijk voor een afspraak en dan kan ik dinsdag hopelijk terecht! en dan zou ik er meteen mee kunnen beginnen? ff navragen. ik wist niet dat primolut voor twee dingen tegelijk zou kunnen werken dacht alleen voor een menstruatie op te wekken maar niet voor te stoppen maar zo zie je maar weer he jou heeft het geholpen en dat is waarom het gaat! ik hoop dat als ik het krijg dat het mij ook helpt en dat de menstruatie erna weer regelmatig is!!! en jullie zijn dus nog niet helemaal voor de echt bezig ik kan best begrijpen dat je af en toe twijfelt hebben wij ook gedaan maar de wens was toch te sterk! en alles gaat super nu,is idd wel wennen maar het went echt snel en nu willen we een tweede kindje en dan twijfel ik wel eens zou ik het wel aan kunnen en dan zegt mijn man natuurlijk zal af en toe zwaar zijn maar dat gaat ons zeker lukken! en jullie lukt dat ook en waarom verontschuldigen dat jullie nog jong zijn mijn zusje was ook 24 dus dat maakt niks uit!!! ik was 26 toen ik zwanger raakte dus!
meid gewoon doen als jull het willen en thuis heb je alles in orde super toch!!!
liefs miranda

Terug
Bovenaan