Kan ik als alleenstaande moeder met 2 jonge kinderen op vliegvakantie?

Hoi hoi,

Ik ben alleenstaande moeder van een dochter van 5 jaar en een zoon van 2 jaar.
Ik zou ontzettend graag met de kids op vakantie willen gaan naar een ander land met het vliegtuig, dan wel eentje zoals Spanje waarbij het niet heel ver vliegen is.
Maar nu komt het vooral mijn ouders, opa en oma die zeggen dat ik niet spoor en niet moet gaan want dat zal fout gaan.. ze hebben nooit een alleenstaande moeder met 2 jonge kinderen zien vliegen wordt er ook gezegd.. en een paar x wordt dit allemaal herhaald helaas.
Hoe denken jullie erover?
Kan dit wel gewoon als alleenstaande moeder naar een gezinsvriendelijk resort op vakantie met het vliegtuig?

Tuurlijk kan dat! Onwijs veel moeders/vaders zijn je hierin voorgegaan hoor. Inclusief ikzelf (geen single mom, maar wel alleen met de kids op reis gegaan). Ik kan 0 redenen bedenken waarom het niet zou kunnen/gaan/mogen

Tuurlijk kan dat! Onwijs veel moeders/vaders zijn je hierin voorgegaan hoor. Inclusief ikzelf (geen single mom, maar wel alleen met de kids op reis gegaan). Ik kan 0 redenen bedenken waarom het niet zou kunnen/gaan/mogen
Lief en dankjewel voor je antwoord! De familieleden kunnen dus wel veel redenen geven waarom ik het niet moet doen en niet spoor als ik wel ga... Maar ik probeer daar juist het goede van in te zien dat het wel gewoon lukt, zoals dat ik een van de kids kwijtraakt op het vliegveld, me jongste wil ik in de buggy en wilt graag nog gedragen worden door mij, me oudste moet gewoon luisteren en bij ons blijven, een bandje om doen met mijn nummer en daarbij is alles vreemd voor ze dus zullen ze niet snel wegrennen want ze weten de weg niet. Maar zo kan ik nog meer opnoemen wat anderen erbij halen omdat de kinderen jong zijn en ze dus allerlei problemen zien als ik alleen ga...
Nogmaals dankjewel!

Dat is wel een beetje van afhankelijk van hoe goed je de kinderen onder controle hebt.
Mijn kind rende alle kanten op en luisterde slecht toen het 2 was. Dan ook nog op een ander kind moeten letten, kan lastig zijn.

Jij kent je kinderen zelf het beste, als jouw inschatting is, dat ze wel zullen luisteren en bij jouw blijven, zie ik geen reden om het niet te doen.

Terug
Bovenaan