toen ik zwanger was hadden we ook 2 katten ( nu helaas nog maar 1 door een verkeersongeval). Ze waren heel aanhalig in de zwangerschap, alsof ze iets aanvoelden, heel grappig. Na de geboorte hebben we geen enkel probleem gehad.
We hebben de katten even aan onze dochter laten snuffelen om kennis te maken, toen legde de ene kat heel voorzichtig haar pootje op de wang van mijn dochter, heel lief.
Sindsdien (ze is nu 9 maanden) nooit problemen gehad, de ene kat wilde er per se bij zijn en liet zich gewoon echt mishandelen (ze greep in zijn vacht en dan rukken, zielig!) en de andere kat (die we nu nog hebben) is verstandig genoeg om net buiten het bereik van de knuistjes te blijven.
Inderdaad geen kattenbak verschonen, na het aaien even je handen wassen, en klaar. Onze katten sliepen gewoon op bed bij ons tijdens de zwangerschap.
Leer ze alleen wel van het begin af aan af om aan de babyspullen te komen. Dus niet in het wiegje/ledikantje, de box, kinderwagen, maxi-cosi, etc. Ze zullen namelijk altijd een lekker zacht plekje zoeken. We hebben onze kat enige malen uit de box gescholden en toen had ze het door, nu kan ik alle deuren openlaten en ze komt nooit op een plek waar ze niet mag zijn. Tenzij ik zo stom ben om een fleecedekentje op de bank te laten liggen natuurlijk
groetjes, Ellen
PS als je kat graag bij je ligt, pas dan heel goed op of hij niet bij de baby gaat liggen straks, dat kan gevaarlijk zijn omdat ze hem nog niet kunnen wegduwen als ze heel klein zijn. Die van ons hebben het nooit gedaan, maar je weet maar nooit.