kan ik het hoe begin je over kinderen

Voordat mijn man en ik gingen trouwen, hadden we dat onderwerp al besproken. Hij wil wel een hok vol en vond de eerste zwangerschappen erg spannend. nu is hij een trotse vader en we waren er vrij gauw uit dat we niet te lang zouden wachten voor we voor een 2de zouden gaan.

Voordat wij trouwden was het al wel duidelijk dat we graag samen kinderen wilden. weet je wel van je man of hij het überhaupt wil of hebben jullie het daar nog helemaal niet over gehad?
We maakten ook een een soort van planning, in hoeverre je kinderen kunt plannen natuurlijk. We wilden eerst nog 2 jaar samen zijn. Bij mij begon het veel eerder te kriebelen omdat mijn zus zwanger werd. Tussen neus en lippen door liet ik dat wel merken: "Wat zou het leuk zijn als...." Maar hij zei dan dat hij echt nog even wilde wachten tot zomer 2007! Hij was er nog niet helemaal klaar voor. En dat was prima want dat hadden we ook afgesproken. Uiteindelijk zijn we in mei 2007 toen met de pil gestopt. in okt 2007 voor het eerst zwanger, dit werd een miskraam en in april 2008 weer zwanger, we hebben een mooi meisje gekregen in januari 2009. toen Loïs 1 was begon het bij mij alweer te kriebelen, bij hem nog niet, maar omdat ie het van mij wist was ie er toch sneller aan toe. In mei 2010 gaf ie aan dat ie het toch ook wel weer erg leuk zou vinden. In augustus was ik alweer zwanger, zo snel kan het dus gaan! Nu alweer ruim 23 weken.

Praat er over, maar heb wel geduld... hij wil misschien nog wel wachten... en geef hem de tijd... vraag wel of ie weet hoe lang ie nog wil wachten... helemaal klaar er voor zijn ben je toch niet. Het blijft spannend en iets ongrijpbaars. En als het dan zover is kun je zelfs gaan twijfelen of dit wel echt is wat je wilde... gek hè? Een hele ingrijpende verandering hoor, een kind.. neem er de tijd voor!

liefs

Wij hebben al heel snel over kinderen gepraat. Toen nog wel in de toekomst, maar we wisten wel dat we ze ooit wilden.
Ik vond het ook wel belangrijk om te weten hoe hij erover dacht.

Mijn vriend kwam er later als eerste mee. Ik wilde altijd eerst trouwen en dan kinderen, maar omdat wij dit jaar allebei al 36 worden hebben we 2 jaar geleden besloten eerst te proberen of we kinderen konden krijgen.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn en of je nu al wilt, maar praat erover!!
Misschien wil hij nog wachten, maar dan weet je het in ieder geval.

Uit ervaring weet ik dat het best even kan duren voor je zwanger bent.
Ik ben jan 2009 met de pil gestopt. In juni was ik zwanger, maar het ging mis. Toen weer moeten wachten tot mei 2010 en weer ging het mis.
Nu zijn we dus 2 jaar verder en ben ik 19 weken zwanger.

Succes!

Als eerste wil ik jullie danken voor het openhartig delen van jullie ervaringen en jullie tips.
het is inderdaad een lastig onderwerp en ligt beste gevoelig. heb het idee als ik teveel push, hij eerder geneigd is nee te zeggen. terwijl hij af en toe ook wel laat blijken dat hij het leuk zou vinden..... ik wordt een beetje gek van die onduidelijke signalen.....

Terug
Bovenaan