kan ik nog veranderen???

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

Heb een vraagje, ben nu bijna 36 weken en heel mn zwangerschap heb ik eigenlijk vrij weinig klachten (gelukkig) maar nu sinds 2 weken heb ik goed wat buikpijn, en maandagnacht stond ik op heel mn ondergoed nat, ik naar de toilet en even gedoucht en dacht als ik het nu weer verlies bel ik de verloskundige, heb nergens geen last van gehad als kleine beetjes afscheiding dus niet meer gebeld.
Nu gisteravond kreeg ik ineens best veel krampen maar kon ze redelijk wegzuchten en ze waren ook nog redelijk uit te houden, dus weer niet gebeld.
Vandaag echter is het niet uit te houden, vanochtend van tilburg naar breda gereden en op de terug weg heb ik mn ouders gebeld of ze me niet konden komen halen ergens want ik kon me ineens niet meer bewegen van de pijn, leek net of ik mn kleintje doormidden brak als ik gewoon ging zitten, een heel raar onbeschrijfelijk gevoel!!
Zo veel krampen nou niet normaal!!!
Moest van mn vader onderhand de verloskundige maar eens bellen   dus ik om 3 uur gebeld, (liep er al vanaf de ochtend) krijg ik iemand aan de lijn die gewoon tegen me zegt, tja weet je eigenlijk kan ik er niks mee  ze wilde weten wat ik maandag verloren was, tja stom van mij maar uit schrik heb ik gelijk alles in de was gegooid en had toch nergens geen last meer van dus niet meer bij nagedacht.
Ik moest terug bellen als het erger werd, nou ikke om 8 uur weer gebeld, niemand te bereiken dus een uurtje later weer een keer krijg ik niks anders als,  tja ja ja huh ja maar je hebt verders nergens geen last van? ik weer nee als echt die pijn in mn buik tja ja huh nou weet je doe het maar rustig aan je zal je wel te druk maken   Waarom denken mensen toch altijd dat ik me te druk maak, doe juist hele dagen niks, maar ze weten wat mijn situatie nu is dus ik heb stress dus daar ligt het aan

Een heel verhaal maar nu is dus mijn vraag kan ik in deze korte periode nog overstapen naar een andere verloskundige want heb nooit ergens last van, bel ze nooit nu bel ik omdat ik echt voel dat het niet lekker zit en dan krijg ik van die domme dingen naar mn hoofd, laat me op zn minst even komen dat hun even voelen wat die kleine aan het uitspoken is daar binnen want ze doet me zeeeeeeer

Hoop dat jullie me kunnen helpen want dan ga ik morgen snel een andere verloskundige zoeken!!
Zijn jullie verloskundige ook zo makkelijk of tref ik altijd dat soort personen, mijn huisarts is namelijk hetzelfde, stress en rust....
De eerst volgende vertel ik niet in welke situatie dat ik zit kunnen ze zeker niet zeggen dat ik teveel stress heb........

Herkenbaar!
Ook hier staat de vk praktijk niet goed bekend en worden mensen gauw met een kluitje in het riet gestuurd. Zelf ben ik absoluut niet te spreken over de manier waarop er in ´mijn ´ praktijk met me omgegaan wordt en zint het me zeker niet. Maar ik ben bijna 40 weken en het einde is in zicht.. Bovendien zou ik ook niet weten waar ik anders naartoe zou moeten, misschien een dorp 25 km verderop? Maar of die zwangeren van zover opnemen in hun praktijk weet ik niet.
Het is wel super vervelend dat ze zo met je omgaan.. daardoor voel je je niet serieus genomen en wordt je alleen maar ongerust.

Je zou eens kunnen informeren om je heen. Of misschien de gyn in het dichtsbijzijnde ziekenhuis bellen? Als jij het niet vertrouwd is het wel zo netjes van de vk om je even langs te laten komen om te kijken hoe de stand van zaken is.
Ze lieten mij ook eerst maar wat met halfgebakken info rondlopen en er werkt een assistente die mij het hoofd op hol brengt, maar hebben uiteindelijk op mijn verzoek toch nog eens heel rustig de tijd genomen en me gerust kunnen stellen.

Het gaat om jou en je kleintje en als ze je in de praktijk niet willen helpen, moet je het ergens anders zoeken! Desnoods via je huisarts of anders de eerstehulp oid!!

Ik heb er niet meer zo ´n hoge pet van op.. maar voor mij is de zorg te afzien. Ik hoef nog maar max 2 weken en dan ben ik er klaar mee. Voor jou duurt het nog wel even, dus trek aan de bel hoor!!

Succes,
Groetjes, Harma

Waarom bel je niet gewoon een andere praktijk op om dit na te vragen , kun je ook meteen even je verhaal kwijt en horen wat zij ervan zeggen.

Trouwens het is belachelijk dat ze je niet voor een echo sturen , want op de echo kunnen ze nog zien hoeveel vruchtwater je hebt en dus ook of het misschien zo is dat je vruchtwater bent verloren of misschien niet. Vaak kunnen ze ook (als je kindje er niet voor ligt en het scheurtje groot genoeg is) zien of er een scheurtje in het vlies zit waardoor je vruchtwater zou kunnen verliezen.

Sterkte.

Groet Xanthe

Dit is behoorlijk kl*te!!!! Zo voel je je toch niet serieus genomen! Wat wel moet, jij kent je eigen lichaam het beste dus als jij voelt dat het  niet goed zit, dan moeten zij daar op inspelen en een afspraak maken. Ik snap zoiets niet.....!

Als ik jou was zou ik gewoon een andere praktijk bellen, al is het alleen om informatie te krijgen wat zij in zo'n geval zouden handelen. En misschien kan je daar wel verder onder controle enz.

Ik hoop voor je dat het lukt, want een bevalling met zo'n kl*te mens zie je toch niet zitten....!

Gewoon rond bellen meid, veel sterkte!!!!!!!!!!!

Groetjes AV

Als je niet meer bent verloren lijkt mij de kans de vruchtwater bent verloren erg klein. mocht je nog wat verliezen vang het dan op ineen maandverbandje en ga ermee naar je vk. Het is heel normaal om meer slijm te verliezen aan het eind van je zwangerschap.
Verder is het rond 36 erg normaal om heel pijnlijke voorweeën te hebben. Ik had ze ook. Probeer lekker te gaan douchen of in bad te gaan liggen als het erger wordt dan moet je bellen, want dan heb je weeën. Zakt het weg dan zijn het de beruchte voorweeën of harde buiken.
Ik vind het vreemd dat ze je deze dingen niet hebben   verteld.
Op een echo kunnen ze niet zien of je misschien een haarscheurtje hebt in je vliezen. En je hoeft niet bang te zijn dat je kindje 'droog' komt te staan. Er wordt telkens nieuw vruchtwater aangemaakt.
Ik had rond 36 ook erg veel buikpijn omdat ik nogal last kreeg van obstipatie dit prikkelde mij baarmoeder ook weer, dat zou het ook kunnen zijn.
Ik zou je vk bellen en eisen dat ze langskomt en even toucheert en naar het hartje luistert, zodat je weet dat het allemaal meevalt.

groetjes,
Wietske

hoi hoi

Nou kon het niet meer uit houden van de pijn en durfde gewoon mijn verloskundige niet meer te bellen omdat ik toch wel weer wist hoe ze zou reageren, dus heb ik een andere praktijk gebeld.
Die vrouw kwam gelijk langs want ze wilde toch wel even naar het hartje luisteren enzo om mij toch gerust te stellen.
Ze heeft mij ook nog onderzocht en ik verloor inderdaad nog steeds vocht dus stuurde ze me door naar het ziekenhuis want ze twijfelde een beetje.
Heb zowat de halve dag op het ziekenhuis door gebracht en een half uur aan de ctg scan gelegen, het hartje klopte goed maar had wel heel veel harde buiken dus moest het zoiezo rustiger aan doen, dus doe nu maar niks meer!!
Ze heeft een echo gemaakt en die was ook goed, kleine was al flink ingedaald!
Met een eendenbek heeft ze ook in mij gekeken ( voelde me niet echt prettig maarja) en ze had wat vocht opgevangen en onderzocht, nou gelukkig geen vruchtwater maar gewoon veel waterige afscheiding zei ze!!!!!
Goddank want anders moest ik blijven tot 37 weken en dan gingen ze me inleiden en daar had ik weinig zin in, tja wat moet dat moet maar toch!!!
Ben wel een stuk geruster en ben dus ook overgestapt van verloskundige, bij haar voel ik me nu al op mn gemak en dan kan ik met een gerust hart de bevalling gaan voorbereiden!!!
Nu hopen dat ze niet al te lang meer op zich laat wachten want ben bloed nieuwsgierig hihi......

Hoi,

Wat vind ik dit een vreselijk verhaal!!! Een verloskundige is er voor jouw, dat is haar werk, daar krijgt ze voor betaald!! Als je belt en zegt dat het niet goed voelt dan hoort ze toch te komen!! Wat is dit? Ook al bel je voor de 10e keer.
Ik vind het heel goed dat je over bent gestapt. Je moet je bevalling ook nog doen. Dan moet je toch op iemand kunnen vertrouwen.
Ik wens je veel succes en een wolk van een kind.

Groetjes

misschien een leuke goede daad voor jou vandaag:

ik zou dit stukje wat je geschreven hebt uitprinten en opsturen naar een landelijke vereninging van verloskundigen, tenminste aannemende dat ie er is. dit kan echt niet hoor.

voor hetzelfde is er wel wat aan de hand, zo kunnen ze je niet laten rondlopen.

ik ben zelf ook door verhuizing overgestapt en wist niet wat ik meemaakte, super praktijk, al zijn we er na 3x alweer weg doordat we nu bij gyn lopen.

succes meid, goed gedaan van je!

Terug
Bovenaan