Kan ik zwanger zijn?

A

Anoniem

Guest
Hi Hi,

Ik ben Gerdina en ik ben al paar dagen beetje aan het nadenken of ik nou zwanger ben.
Mijn eerste dag van menstruatie was 17 janauri, ik weet dat ik eind december volgens mij ook menstruatie had, maar weet niet zeker. Ik hou het niet echt bij.
Ik heb 22 en 23 seks gehad, onbeschermd en heb geen morinig after pil gehaald.
En nee, ik ben ook niet aan de pil door dat ik er niet tegen kan.
Maar goed, ik dacht heb net me periode gehad, dus kan Nooit zwanger raken.
Nu heb ik begrepen, dat juist daarna snel een eisprong kan vinden, waardoor je dus zwanger kan raken.

Ik ben er zelf gewoon helemaal niet in thuis, ikw eet het is heel erg stom.
Dat ben ik me echt van bewust, dus alsjeblieft daar geen opmerkingen over.
Iedereen maakt fouten en mocht ik zwanger zijn dan kom ik op voor de conseqenties maar nu vraag ik me af, is de kans erg aanwezig??
Ik ben nooit precies na 1 maand weer ongesteld, volgens mij wel iets korter dan dat, misschien 23 dagen ofzo, 24 dagen..

Ik heb al iets van 1 week ongelofelijke last van gevoelige borsten, heeeel veel plassen, ene moment vrolijk andere moment niet.
Maar zijn dat verschijnselen van zwangerschap, normaal heb ik dat echt niet zo erg als ik mijn periode moet krijgen.

Wanneer kan ik me beste laten testen?

Liefs en bedankt Gerdina

Tjee meid, ik begrijp dat je niet echt op een zwangerschap zit te wachten. De symtonen die je beschrijft hoort wel bij een zwangerschap. Het zou ook kunnen dat je menstruatie eraan komt. het is jammer dat je niet precies weet hoe je cyclus in elkaar zit.

als ik naar me eigen cyclus kijkt dan zit ik vandaag op 28 dagen 12 jan was mijn menstruatie. jij zit een week later als mij dus bij 28 dagen zou je volgende week kunnen testen. misschien kun je vrijdag of zaterdag een vroege test uitvoeren maar dan wel met ochtend urine. ik hoop voor je dat je menstruatie deze dagen als nog doorbreekt.

heel veel sterkte
hilda

Hee Hee Hilda,

Bedankt voor je reacties.

Ondertussen ben ik wel aan het idee gewend en misschien apart maar als ik zwanger ben, dan ben ik het en vind ik het ergens ook wel weer fijn want zijn genoeg mensen, die hard proberen en niet op een natuurlijke zwanger worden.
Denk ik dan maar, alleen nu afwachten.

Ja vaak is het wel wat minder volgens mij, ik dacht 22 dagen omdat eind december kan ik me nog herinneren dat 31 december tegen een vriendin zei, ben gelukkig net van me periode af, en volgens mij was het dan echt iets van 2 dagen mee klaar ofzo maar ja zekerheid durf ik niet te zeggen.

Maar wat denk je dat beste is, om wanneer te testen, eerder volgende week?
Of einde van de week en wat is dan echt beste om mee te testen?

Sorry dat ik zoveel vraag.
Liefs Gerdina

ja de klachten die je vertelt zijn klachten die vaak voorkomen bij zwangere vrouwen
ik zelf ben nu in verwachting van mijn derde kindje en ja
heb last van mijn borsten ben himeurig en moe dat is niet te geloven
meestal bij de eerste ben je ook goed misselijk in veerband met de hormoon verandering in je lichaam
(dit hoeft niet natuurlijk maar is in de meeste gevallen wel zo)

maar wacht het gewoon ff af het ken ook stress of een verandering in je hormonen zijn wacht het af en zou je echt gaan denken van nu duurt mijn ongi wel heel lang doe dan een test

maar ik zou in jou geval na een week overtijd toch wel eens een testje gaan doen
want dan zijn de hormonen in je urine die aantonen dat je in verwachting bent

sterkte met alles en het wachten

eeey heey daam!

Bedankt voro je reactie!!

Oh oke, maar wat is dan die steken in me onderbuik zeg maar.
Het is echt een ander gevoel, dan dat ik voel owjah me menstruatie komt eraan, alsof er echt zo een eicel valt zeg maar, vaak voel ik dat namelijk.

Maar dat is dus gekke, ik ben totaal niet misselijk.

Ik zou nu niet weten, wanneer ik ongesteld moet raken, hou het dus niet bij echt stom.
Maar goed, als ik volgende week maandag niet ben, ga ik naar de dokter.

Dank je wel! liefs!

ik zou volgende week gaan testen. dan heb je eersre de kans dat je een juiste uitslag krijgt. en zelf dan kan je lichaam nog te weinig hcg aangemaakt hebben waardoor je test negatief is en toch zwanger bent.
ik hoop dat je het nog snapt anders hoor ik het wel.

groetjes

Heey heey Hilda,

Ja denk dat ook beste is, ja ik begrijp je denk ik wel haha...
Dat als ik nu ga testen, best wel 'valse' informatie kan krijgen en dadelijk ben ik wel zwanger.
Volgende week is beste, dan weet ik het gewoon zeker negatief of positief.
Ik ga het dan wel doen, heel erg bedankt.

Het is wel moeilijk dit zeg, die onzekerheid.
Dat je niet al vantevoren even kan weten, je bent zwanger door een bepaald iets ofzo haha...

liefs

ja het mooiste zou zijn als we een lampje op het lichaam zouden hebben met groen zwanger rood niet zwanger. dan zouden heel wat mensen erg gelukkig zoijn. maar helaas.

horen we nog van je hoe het afloopt?

groetjes hilda

Terug
Bovenaan