Kan niet meer wachten!!

A

Anoniem

Guest
Voor mensen die me nog niet kennen; ik ben Maaike, 23 jaar, en wil DOLGRAAG een kindje. Eerlijk gezegd kan ik echt niet meer wachten. Ik zit nu in mijn meest vruchtbare periode, dus het liefst zou ik meteen gaan klussen voor een klein wondertje. Nu is er 1 probleem; mijn vriend wil nog niet, hij wil nog een paar maanden wachten! Sorry,maar ik heb geen geduld meer.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben, en die misschien een methode hebben om m'n vriend om te praten?

Hoi,

Mijn vriend wou eerst ook niet, maar heb hem wel de tijd gegunt, en vervolgens kwam hij er wel zelf mee.
Begrijp dat het vervelend is want heb het zelf ook gehad.
Maar je moet wel gezamelijk achter jullie besluit staan.
Mijn vriend begon erover nadat we bij vrienden thuis waren geweest die een kleintje hebben.
Ook heb ik hem laten zien dat ik het aankan en dat hij er nooit alleen zal voorstaan.

Veel liefs.

Hoi,

Ik ken het probleem!! Alleen is mijn vriend nu wel "om"! Na ja om... hij heeft het niet met heel veel woorden gezegd... maar goed.
Om praten dat gaat je zeker niet lukken! En ik vind dat je beide achter de keuze moet staan... Hoe graag jij dat ook wil!
Ik wil al een tijdje een tweede en lief wou dat eerder nog niet... Vond het erg moeilijk dat te accepteren maar uiteindelijk gaat het wel om een nieuw leven wat je op de wereld zet en dan kan je nou eenmaal niet alleen beslissen!

Liefs,

Frieda

Ik wil er ook samen achter staan, maar mijn verlangen is zo groot. En ik praat er wel veel met hem over, en hij gaat er wel steeds meer voor open staan. Maar ik word echt gek van mezelf de laatste tijd; ik kan niet ophouden erover na te denken. Ik droom nu zelf elke nacht dat ik zwanger blijk te zijn. En als ik dan wakker word is het weer een teleurstelling. Ik ben nu op het punt dat ik er niet meer tegen kan! Maar ik denk dat het enigste dat ik kan doen is geduld hebben. Hoelang heeft het bij jouw vriend geduurd dan voordat hij er zelf mee kwam?

Groetjes Mij.

Wat je wel kan doen, is aan hem vragen wanneer hij wel wil beginnen.
Misschien zegt ie pas in december ofzo maar dan heb je wel iets om naar uittekijken.
Plus je hebt voor jezelf wat meer duidelijkheid!

Ja, dat is misschien wel een goed idee. Ben inmiddels wel gestopt met de pil, om alvast te 'ontpillen'. Voor zover dat kan en bestaat. Het zou wel fijn zijn om wat duidelijkheid te krijgen over alles. Ik ga het vanavond eens in de groep gooien.

Wat ook een probleem is dat we maar een klein flatje hebben. Dus ja, als er eventueel een kindje zou komen, moeten we verhuizen. Maar ja, ik heb dit huis al 1000 x ingericht voor als het onverwachts zou komen  Of ben ik nou onredelijk bezig en doorgeslagen?

hoi,

ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten. mijn man stond er ook neit voor open, altijd negatief. 4 maanden geleden heb ik opnieuw  de vraag gesteld en toen praate hij positiever erover. Wij hebben toen afgesproken om er 3 weken neit over te praten zodat hij tijd had om te denken etc. Ik was namelijk net begonnen met een nieuwe strip. Na 3 weken wist hij het nog niet en de dag voordat ik eigenlijk moest beginnen heb ik het weer gevraagd. Toen zei hij dat hij geen nee zei en ook geen ja. ik heb dus de uiteindelijke beslissing genomen en we zijn gestopt en aan het klussen geslagen. Ik heb wel zeker 1 maand ontpilt ( afgelopen maand) ik zweerde 2 weken lang dat het al raak was, maar helaas een week overtijd was daar het duiveltje. Deze maand heb ik afgelopen vrijdag m'n ei gehad ( tenminste het voelde als de vorige keer, dus ik ga er maar vanuit) en we hebben om de dag geklust en de donderdagavond. Het is nu dus afwachten. Over een dag of 10 mag ik testen als RED Devil niet op bezoek komt.
Ik voel me verder wel goed, dus tot nu toe ga ik ervanuit dat het nog niet raak is.

Het enige advies dat ik kan geven, is hoe moeilijk het ook is. Probeer niet te dwingen, niet om te praten en praat er niet teveel over. vaak word het ze al benauwd als ze er alleen maar aan denken.   Bij ons word er ook nauwelijks over gepraat. Ook nu niet.

Gun hem de tijd.

Mischien een beetje stomme vraag, maar weet hij wel al dat je gestopt bent met de pil?? Verder is dat wel goed hoor om alvast te ontpillen, ik heb dat niet gedaan en daardoor heb ik ruim 3 weken niet geweten waar ik aan toe was ( nu natuurlijk ook nog niet,  maar ik ben er wat rustiger onder)

Veel succes en sterkte!

Hallo,

Mijn vriend wist vanaf het begin dat ik gestopt was met de pil. Had dit ook uitvoerig met hem besproken en hij vond het goed. In eerste instantie stopte ik omdat ik veel last had van bijwerkingen. Was veel aangekomen en had last van stemmingswisselingen. Nu ik gestopt ben voel ik me veel beter in m'n vel zitten. Ben veel vrolijker! Hadden jullie ook niet veel last van de pil? Ik moet wel zeggen dat ik Mic 50 slikte omdat ik met Mic 30 last had van tussenbloedingen. Dus ja, sterkere pil, meer bijwerkingen.

Heb gisteravond voorzichtig het onderwerp kinderen weer op tafel gegooid en hij stond er wel voor open, dus we hebben nu besloten om vanaf januari voor het echie te gaan! Dus ben nu helemaal in de wolken! Helemaal super. Hij wil van tevoren wel veel informatie, dus heb een boek besteld waar alle antwoorden in staan. Vind het heel leuk dat hij nu zo geinteresseerd is, ben benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan!

Groetjes Mij.

Terug
Bovenaan