Kan niet meer zo goed tegen stress

HoiHoii,

Nou het is me het weekje wel emotioneel gezien (en stress).. Vorige week slecht bericht over mijn hond (heb ik ook een topic over geschreven.. het gaat gelukkig een stuk beter met hem en dus ook met mij haha)
en vandaag kreeg ik te horen dat we eerste waren op een heel leuk huurhuis !!! We wonen nu vrij klein en zou best wel willen verhuizen naar iets groters.
Had wel mijn twijfels om te kijken, maar dacht bij mezelf: wat kan het voor kwaad!????

Het bleek echt een gezellig huisje te zijn !! Ook wel een flatt, maar met lift en 1 hoog (nu wonen we 3 hoog, zonder lift). Verder een enorme woonkamer, 2 slaapkamers, leuke keuken.. kortom ik zag ons er zo wonen ;)
Maar ja als je over 8 weken uitgerekend bent, is het denk ik toch niet zo handig om te verhuizen.
Ik ben altijd pietje precies dus wil het klussen echt in eigen hand houden.. en niet aan bv vrienden overlaten..
daarbij zou er toch aardig wat moeten gebeuren wil alles naar mijn zin zijn.. en omdat het zoveel groter is, moet er toch ook weer geshopt worden voor meubels ed..

En dat wordt nu toch een beetje lastig !! Dus ik zat vanavond goed in de stress.. na een lange douche om mezelf weer een beetje te kalmeren, kon ik weer wat helderder denken..

Het is een super leuk huism maar niet het juiste moment..het zou zonde zijn als de kleine er is en je moet in je vrije tijd klussen !? ik wil juist genieten van elk moment van de kleine..

Dus we wachten toch nog even.. wel met pijn in mijn hart !!!!!!!!!!!

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik erg heftig reageer op dit soort onverwachtse en moeilijke situaties. Zou uiteraard normaal gesproken ook ingrijpend zijn, maar ik raak er nu echt super overstuur van... ;) hormonen zijn goed bezig merk ik !!!

Nou ga proberen gauw alles van me af te zetten en te genieten van mijn hond en van mijn huisje waar ik nu woon !! De kamer voor de kleine is al een tijdje klaar en is super leuk geworden ;) Ben er echtt trots op !! Dus daar ga ik extra van genieten haha

Fijne avond iedereen !

hoi meid

ik snap heel goed wat je bedoelt, gelukkig ben ik al maanden aan de meds tegen misselijkheid die mijn moodswings onder controle houden, handige bijwerking he?
gelukkig maar anders was ik er helemaal doorheen gegaan na afgelopen weken.

maar toch he, misschien was dit je lesje in leren loslaten geweest?
je had het huisje kunnen nemen en dan eerst 1 kamer helemaal mooi maken of later pas. of je had tijdje dubbele huur kunnen houden (als je kan betalen) en dan later verhuizen. Of vragen of je 6mnd later dat huis kan betrekken.
Het huisje klinkt nl perfect voor jullie kleine, en controlfreak zijn kun je afleren. Ben ik nu al 33 weken mee bezig :)
zelfs de laatste zorg voor mijn dochter heb ik nu uit handen moeten geven en man wat is dat moeilijk. giga moeilijk. Maar toch ben ik wel blij met deze les hoor, thusi en op werk doe ik meeste zelf en tja met 2 kids kan dat straks toch niet dus ik moest ook wel leren om dingen uit handen te geven.

sorry als ik je opnieuw laat twijfelen, deze periode is gewoon heel heftig en je kan er eigenlijk niks bij hebben nu. je lichaam wil zich helemaal afzonderen van de wereld tot de kleine er is.
Dus ik snap het ook heemaal, maar ook dat controlling viel me zo op

ik zit zelf ook in een verhuizing nu.
t liefst zou ik het allemaal zelf doen, maar dat gaat gewoon niet.
niet vanwege mn zwangerschap hoor, want dat gaat allemaal goed, maar omdat ik al rondlopende kinderen heb!
dat maakt het veel moeilijker met verhuizen want t liefst wil ik nu in het huis bezig zijn, ipv alleen mn man.

wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat ik toch het huisje had genomen als ik jou was.

wij gaan ook in een half af huis wonen. de woonkamer en de meiden kamer worden gedaan (en de halletjes en trap) en de babykamer en onze slaapkamer komen volgende maand wel maar dan wonen we er dus al in.
wij doen alles binnen 2 weken. met de babykamer en onze slaapkamer erbij zouden we 3 weken max bezig zijn totaal. tis dus makkelijk te doen als je over 8 weken uitgerekend bent.

als dit een veel beter,mooier huis is wat je graag wilt, zou ik het persoonlijk niet afslaan, mar er vollop voor gaan!

tuurlijk brengt het wel even wat stress mee. maar misschien kan je hulp krijgen? en kijk wat je er dan vor terug krijgt!

verhuizen met een kind is gewoon veel moeilijker, en ook dan kan je niet fulltime in het huis bezig zijn.
waar laat je de kleine? die uit handen geven vind ik veel moeilijker dan mn huis uit handen geven.
is het huis niet zoals ik wil, kan ik dat altijd nog verranderen, zoals ik het wel wil.

succes met je keuze!

liefs, do

Hi Lieloe, vaak als je in dit soort momenten met je verstand gaat redeneren, komt er straks na deze periode zich iets veel mooiers aandienen..... Ik heb er alle ervaring mee....
Zeker weten, dat je er goed aan doet. Houd jezelf nu zo rustig mogelijk zonder stress situaties, want dat heeft nadelige gevolgen voor Ukkie.... en jezelf....
Succes wijffie!

ben het helemaal met je eens. ik heb gister voor de 100e keer een gesprek gehad met mijn werkgever over het niet kunnen werken en heb me dan echt niet altijd in de hand ik durf veel meer te zeggen. heb ze dan ook flink de waarheid gezegd. en achteraf denk ik dan weleens van ja kon het wel maar toch ben er trots op. dat ik normaal niks durf te zeggen maar ze ttoch is flink de waarheid gezegd heb. ook kan ik om om sommige dingen snel huilen of idd in de stress schieten. overzie niet alles meer hoor.. kom best goed nog een week of tien dan word het natuuurlijk helemaal hopeloos met die hormonen maar we komen er best vanaf..

Thnx voor alle reacties ;-)
Zwanger zijn is niet niets haha die emoties vliegen alle kanten op !!!!
@ mama vanlot kan me ook helemaal voorstellen hoe jij je moet voelen !!!! Als je niet zwanger zou zijn, zou het al ingrijpend zijn dit soort dingen.. dus laat staan als je die emoties er nog eens extra bij hebt !! Dat vindi k nog wel iets heftiger dan de keuze voor een huis.. want jij moet er iedere dag mee zien om te gaan wat je eigenlijk niet kunt (zowel lichamelijk als geestelijk, want op een gegeven moment zit je er gewoon echt doorheen).. hoe frustrerend is dat !?!?!

Wij hebben besloten dat het nu niet het moment is.. Het is misschien jammer omdat het zo'n gezellig huis is, maar ja ik kan nu eenmaal niet half half alles doen.. Ik ben te precies en zeker als het een huis betreft.. Als mijn man bezig is met klussen in de kinderkamer, breekt de stress me al uit omdat ik niet mee kan doen zeg maar.. dus laat staan een heel nieuw huis.. het zou zeker een mooie les zijn om het uit handen te geven enzo... maar niet voor zoiets.. We wonen nu ook super leuk ook al is het klein en hoog zonder lift.. maar het is wel een heerlijk gezellig huisje !!
Daarbij sta ik super hoog in de huursector zeg maar.. ben continu nummer 1... dus over een half jaar / jaar wordt dat alleen nog maar beter wat keuze betreft. Ik ben er van overtuigd dat er nog wel iets op ons pad komt en misschien nog wel iets beter. Het fijnste zou toch een eengezinswoning zijn...

Ik ga het allemaal lekker uit mijn hoofd zetten en genieten van de laatste weekjes zwangerschap.. We zien het later wel hoe, wanneer of wat kwa verhuizen !! Het zal zeker niet makkelijk zijn met een kleine, maar ja dat bekijken we dan wel weer..

Ik wil zo min mogelijk stress hebben, want ben echt iemand die daar niet tegen kan.. en het minste geringste ben k echt van slag !!! lijkt me niet goed voor die kleine ;)

Liefs, Marit

Terug
Bovenaan