Kan nog niet genieten van zwangerschap

Ik vind het echt heel erg, maar ik kan nog niet genieten van mijn zwangerschap.
Ik ben nu bijna 6 weken, maar ben erg bang dat het uitloopt op een miskraam.
3,5jaar geleden heb ik ook een miskraam gehad en daarna gelukkig een heel lief zoontje gekregen.
Ik heb ook al sinds ik weet dat ik zwanger ben, alleen maar last van mijn buik (soort ongesteldheidsgevoel).
Ik heb zelfs de verloskundige nog niet gebeld, om dit alles.
ook speelt mijn leeftijd een rol, ik word bijna 38.
Jullie zullen wel denken, geniet er maar van, maar ik kan het nu nog echt niet.
Ik hoop dat er meerdere zijn die dit hebben en ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan.Bij mijn zwangerschap van mijn zoontje heb ik dit natuurlijk ook gehad, maar kan me niet meer voor de geest halen of dit ook zo erg is geweest!
Groetjes

Hallo mamoon

Ik heb precies hetzelfde gevoel. Het is in april 5 jaar geleden dat ik een miskraam heb gehad. We hebben nu een gezonde dochter van net vier jaar, waar we heel gelukkig mee zijn. Ik ben nu acht weken zwanger van de tweede maar ik durf ook nog niet echt te genieten omdat ik toch ook bang ben dat het op een miskraam uitloopt. Bij mn dochter wist ik het pas toen ik 10 weken was. Het is in elk geval heel herkenbaar!

Ik heb niet het gevoel en de bijkomende ervaring die jullie hebben meegemaakt.
Maar kan je gevoelens wel goed begrijpen.
Je schrijft dat je juist door deze gevoelens nog geen contact hebt opgenomen met de vk. Ik zou juist door deze gevoelens contact opnemen, met jouw verhaal kan je dan een vervroegde echo kirijgen en heb je duidelijkheid. En kunnen ze je misschien geruststellen en ook helpen.Wie weet kan je daarna wel genieten. Dit is mijn gedachte.

Groetjes Pauline

Hoi Mamoon, ik heb geen miskraam gehad maar ik kon ook niet blij zijn in het begin, dat kwam pas na de derde echo met beetjes. Het is onzeker in het begin en helemaal als je zo'n ervaring hebt gehad.. Dat ongesteldheidsgevoel herken ik ook, je baarmoeder begint al snel te 'werken'. En dan de hormonen nog - die hebben me echt qua gevoel even te pakken gehad, had een aantal weken zo'n vreemd vlak gevoel. Ik ben het wel met Pauline eens, zeker met je geschiedenis zou je voor extra controle in aanmerking komen. Iedereen heeft recht op haar eigen gevoel en niemand kan je dat voorschrijven. Succes de komende weken!

HOi Mamoon,

Ik zou ook de verloskundige bellen voor een echo rond de 7 weken. Dan moet het hartje kloppen en heb je al weer minder kans op een miskraam. 9 weken is nog een betere grens, zei mijn gyn altijd. Als er dan een kloppend hartje is, wordt de kans op een miskraam zeer klein.

Het gevoel van niet echt kunnen genieten ken ikzelf heel goed. Ik heb na een goede zwangerschap en een gezonde zoon drie miskramen gehad. Nu weer zwanger en alweer 22 weken op weg, maar toch blijft deze zwangerschap veel minder ongecompliceerd dan bij mijn zoontje. Het genieten is veel minder, er blijven zorgen ook al ben ik nu de eerste maanden echt voorbij en voel ik de kleine dagelijks. Ik ben nu zelfs echt de weken aan het aftellen totdat we bij de 26 weken zijn, dan is de kleine in ieder geval levensvatbaar als er iets op gang zou komen, en maakt het een kans op overleven.
Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt met een geweldige spruit als uitkomst over een week of 34!

hoi hoi.

ik herken het ook heel goed, heb ook voor mijn dochtertje een miskraam gehad. en ze is nu drie. en ben nu 9 weken zwanger van onze tweede.ik heb 23 dec een echo gehad en daar zag je een hartje kloppen. dus een beetje gerust gesteld, maar elk steekje in mijn buik denk ik o het zal toch niet weer mis zijn. volgens mij blijft dit nog even. tot we de 12 weken echo hebben. want dan heb ik weer zeker heid.

maar zou de verloskundige bellen. dan kun je inderdaad een vroege echo krijgen en heb je weer een beetje zekerheid.

Heel herkenbaar hier. Ik heb afgelopen jaar 2 mk gehad bij ca 5 weken. Dus ik kan tot en met komende week ook nog niet echt genieten. Al zegt mijn gevoel dat het goed zit. Maar ik heb ook nog geen zwangerschap volbracht, dus ik heb ook nog niet dat vertrouwen in mijn lichaam. Mijn gyn (daar loop ik sinds dec) gaf aan dat als ik nu idd zanger zou zijn ik dan met 6,5 of 7 weken voor een echo mag komen. Dus ik denk dat ik tot die tijd zo wie zo in spanning zit. MAar ik zou dus zeker bellen voor een echo.
Succes!

tja, heb ook een miskraam gehad, tussen de 1ste en de 2de in. Ben nu zwanger vd derde. Je zult toch moeten proberen het wat los te laten, anders zit je nog 9 maanden in de stress en dat is voor je kindje in je buik echt niet prettig!
Schijn je ook vervelende, huilerige, gestresste baby's van te krijgen.....
Er kan tot op het eind iets mis gaan met je baby en vanaf daarna ook elke dag...... dus probeer te relaxen en vertrouwen te hebben in je lijf!
En idd als de eerste echo ok is en alles zit op zijn plek, heb je echt wel een goede reden om er vertrouwen in te hebben!!!!!

Succes en sterkte...

Terug
Bovenaan