weet precies hoe je je voelt hoor. ook ik kon helemaal niet genieten van mn zwangerschap.
heb 2 keer een bbz gehad. 1 voor mn dochtertje, en 1 na mn dochtertje. toen bleek dat ik zwanger was (deze zwangerschap) wilde ik wel blij zijn, was het natuurlijk ook wel, maar durfde het niet uit te schreeuwen zeg maar. had helemaal niet t gevoel van: yes ik ben zwanger. t was meer: oh nee, straks gaat t fout!
bij de eerste echo werd duidelijk dat hij/zij goed ingenesteld zat in mn baarmoeder en het dus geen bbz was. was toen 6 weken. bij 9 en 12 weken nog een echo gehad. alles was goed, maar toch was ik nog niet gerust.
ik was de 12 weken grans over en heb het voorzichtig naar buiten gebracht dat ik zwanger was/ben. mn familie en vriendin wisten het al, maar verder niemand. toen ik 16 weken zwanger was, voelde ik hem/haar voor t eerst schoppen. vanaf dat moment ging alles anders. ik kon genieten van mn zwangerschap! nu voel ik leven en weet ik dat hij/zij leeft. daarvoor voelde ik (natuurlijk) totaal geen leven in mn buik. elke keer als iemand vroeg; hoe gaat t met je buikje zei ik: zal wel goed gaan, geen idee. mn angsten zijn nu ook meer en deels verdwenen. 20 jan heb ik de 20 weken echo. ben dan 21 weken precies. hopelijk krijgen we daar ook weer positief nieuws, dat hij/zij t goed maakt en vanaf dat moment kan ik er echt helemaal van gaan genieten. dan ga ik ook shoppen voor t leven want heb nog helemaal niks gekocht voor de baby.
hou er verterouwen in dat alles goed komt!
liefs, do
mama van nathalia, 23 maanden en 18.5 weken zwanger van ons 2e wondertje