kan overgewicht echt invloed hebben om zwanger te raken???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben sinds januari gestopt met de pil en wil heel graag een kindje.
Nou las ik pas geleden op internet dat als je overgewicht hebt niet snel zwanger kan worden, omdat er dan minder snel een eitje vrij komt.
is dit onzin of echt zo???

Ook ik heb "last" van overgewicht en ben sinds juli vorig jaar gestopt. (en dus nog niet zwanger)

Voor zover ik weet (uit boeken en van mijn huisarts) kan het inderdaad invloed hebben.

Niet zo zeer dat er minder eitjes komen. Maar je kan wel minder vruchtbaar zijn.

Ik denk dat het een soort van veiligheidsbarriere is die je lichaam inbouwd. Er zullen uiteraard wel vrouwen zijn die overgewicht hebben en toch snel zwanger zijn. Maar voor zover ik weet kan het dus wel invloed hebben. Helaas

Hoi,

Het schijnt zo te zijn dat je door een teveel aan lichaamsvet minder gemakkelijk oestrogeen aan zou maken, een hormoon dat toch wel essentieel is bij de eisprong en bevruchting, meende ik. Daarom ook worden er geen vruchtbaarheidsbehandelingen gedaan bij vrouwen met een BMI boven de 30 geloof ik. Maar dit is zeker niet zo bij iedereen. Ikzelf ben ook te zwaar (zeg maar gerust veel te zwaar), bij mij duurde het niet zo lang om zwanger te worden (eerst in ronde 3, toen in ronde 5). Als je twijfelt, kan je altijd een paar tests laten doen, maar ik denk niet dat ze dat doen voor je een jaar bezig bent om zwanger te worden. Veel succes alleszins!

Groetjes,
Marian

Volgens mij worden behandeling zoals IVF wel gedaan. Ik ken iemand die IVF heeft gedaan en die vertelde dat er ook veel zwaardere vrouwen waren.

Als ze inderdaad boven de BMI 30 niks doen dan kan ik het wel op mijn buik schrijven (is trouwens ook groot genoeg ). Want ik zit daar ver boven.

Hoihoi

IK heb veel overgewicht en was van mijn zoontje de eerste ronde al   zwanger

Nu zitten we in ronde 4

ik denk dat het zo ie zo wel meetelt als je overgewicht hebt

maar bij mij was het wel toen snel gelukt

groetjes natasja

Het kan wel, maar hoeft lang niet altijd zo te zijn.

En wat die bmi van 30, sorry dat geloof ik niet. Ken meerdere dikkere dames die wel vruchtbaarheidsbehandeling hebben gehad.
Ze zullen je misschien wel helpen om af te vallen en het adviseren, maar niet helpen....dat gaat er bij mij niet in.

Zelf ben ik ook dik, maar beide keren in de 2e maand zwanger geraakt, heeft dus totaal geen invloed gehad.

Groetjes Mosy
38w3d

julllie reacties doen mijn hoop goed :)

Maar wat vinden jullie dik?
ik weeg zelf 140 kilo mijn bmi is 48

mag ik vragen hoeveel jullie wegen of wat je bmi is?

Hoi,

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie gelijk hebben wat die vruchtbaarheidsbehandelingen betreft! Echt waar! Maar hier in België heb ik het jammer genoeg toch al verschillende keren gehoord dat de dame in kwestie eerst gewicht moest verliezen voor er een behandeling opgestart werd. Ik hoop met jullie mee dat dit in Nederland anders is, want erg eerlijk vind ik het niet. Net alsof dikke vrouwen het recht niet hebben om kinderen te willen... Om even in te gaan op de vraag van ddaantje: ik woog aan het einde van mijn vorige zwangerschap 120kg. Vermits ik uit pure frustratie mijn weegschaal jaren geleden al heb weggedaan, heb ik geen idee hoe ik er nu voorsta. En dan wil ik nog mijn excuses aanbieden als ik iemand voor het hoofd heb gestoten met mijn verhaal over bmi en behandelingen. Dat was niet de bedoeling dan.

Groetjes,
Marian

Terug
Bovenaan