kan overgewicht echt invloed hebben om zwanger te raken???

Hallo,
Bij mij is de BMI 31,5   . Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat overgewicht invloed kan hebben. Het is immers niet goed voor je gezondheid, maar of dat ook kan op vruchtbarheid ed....
Ik ben ondertussen 3x zwanger geweest. De 1e keer na 2 maanden, 2e keer door de pil heen  en de 3e keer gelijk de 1e maand. Ik heb net  een miskraam gehad en denk dat daarvan mijn buikmaat niet helemaal klopt (die moest ik nl meten van de test op internet en ben  net  12kg afgevallen).
 Maar om een lang verhaal kort te maken.... Ik denk dat iedereen verschillend is en het per persoon toch anders zal zijn.

Groetjes,
Winnie

Hallo dames,

bedankt voor jullie reacties, ik ben er erg mee geholpen.
Mijn bmi is heel erg hoor als ik het goed uitgerekend heb.
Ik ben ongeveer 1.61 en weeg 82 kilo ik heb duszekker 20 kilo overgewicht en een bmi van 50.
ik denk toch dat dat niet zo goed is.

groetjes mutsie

hoe kom je erbij dat je een bmi van 50 hebt???

op http://www.overgewicht.nl kun je je  BMI uitrekenen en dat heb ik even voor je gedaan.
met een lengte van 1,61 en een gewicht van 82 kom ik uit op een BMI  van 31,6.

Ook dit is een verhoogde BMI   maar niet extreem verhoogd. dus ik denk dat je je dan niet veel zorgen hoeft te maken over het minder snel zwanger worden ivm je overgewicht.

ik heb eeb boek zwanger raak niet van zelf en daar stont in hoe je dat uit kan rekenen.

Maar blijkbaar had ik dat niet goed gedaan!!!

Wat een opluchting!!

tanxxxx

Terug
Bovenaan