Kan ovulatietest positief zijn zonder knalstreep?

<p><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Deze maand zijn we weer begonnen met ovulatietesten en willen we voor een tweede kindje gaan. Eerste kindje is uiteindelijk met hulp van chlomid via het ziekenhuis gelukt. Uit mezelf had ik geen of weinig eisprongen. De laatste maanden ben ik best regelmatig ongesteld ineens, dus wie weet is het gereset na de zwangerschap? ? toch maar even gaan testen..</span></p><p>(Ik probeerde elke dag rond 16:30 te testen en ik heb twee dagen ook eind ochtend/begin middag getest. Ik weet nu dat ik beter echt op vaste tijden kan testen. Tip voor de volgende maand)</p><p><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Gisteren had ik een wat donkerder streepje dan de dagen daarvoor (26-5). Maar.. is dit al positief? Het is geen knalstreep, maar ik kan me ook niet herinneren dat ik dat ooit heb gehad. Ik had gisteren ook echt wel een wat raar gevoel in de baarmoeder.... wie weet.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Vandaag is de test weer wat lichter..</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik heb liever een knalstreep, dan weet je het zeker haha.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Bedankt voor het meekijken! Ik blijf sowieso nog even doortesten.</span></p><p></p>

Wat ik zo zie is geen enkele positief. De streep hoort net zo donker of donkerder te zijn dan de controle streep.
Ik zou nog even door blijven gaan met testen!

Ik kan je geen antwoord geven. Ik liep tegen hetzelfde aan als jij.. Niet echt een duidelijke streep dus bleef twijfelen. Door met goedkope tests te kijken wanneer het oploopt en pas de dure te gaan gebruiken als je vermoedt dat je hem hebt kan je wellicht zekerheid krijgen zonder dat het je een kapitaal kost. Ik heb hem zo in elk geval gevonden! Succes!

Dankjewel! Goede tip.
toen ik een paar jaar geleden via het ziekenhuis precies wist wanneer het eitje ging springen, had ik ook nooit een knalstreep.. ? vandaar de twijfel

Met dure bedoel ik trouwens de digitale van clearblue :) Ik vind die kleine stripjes echt ondingen, maar ze zijn wel goedkoop, zeker als je niet precies weet wanneer je eisprong komt is het handig om in elk geval een oploop te kunnen zien. Ik heb ook nooit knalstrepen gehad, maar als je menstrueert heb je een eisprong dus dan is het frustrerend als je hem niet kan vinden. Ik werd ook echt onzeker door ervaring van anderen die wel een dikke streep hadden. Misschien komt ie nog, weet niet precies of het nu lichter worden ook betekent dat je hem hebt gemist, maar een smiley bij clearblue laat geen ruimte voor twijfel :) Succes in elk geval.

Zo waren mijn testen ook hoor! Nooit een streep even donker als de controle streep gehad. Maar wel een duidelijke toename zichtbaar over de dagen en daarna weer lichter worden. Inmiddels 36 weken zwanger.

Ik gebruikte eerst altijd de ovulatietesten van de action. Daarbij heb ik dus echt nooit een knalstreep gehad... Maar ze liepen op een gegeven moment wel wat op. Daarna ben ik action testen en de digitale testen van clear blue gaan combineren. Als de streep bij de action test steeds duidelijker werd ging ik die van clear blue gebruiken. Nu 11 week zwanger van de 2e.

Terug
Bovenaan