Kan ovulatietest positief zijn zonder knalstreep?

Ik had ook nooit een knaller, dus deed wat hiervoor werd gezegd: bij oplopen een dure smiley test van cb, dan was er geen twijfel. Toen was het snel raak!

Je kan nog proberen een ander merk dipsticks te gebruiken. Daarnaast vind ik je streepjes allemaal best wel donker, en toch niet positief. Ik zou nog even een paar dagen doortesten. Is er bij jou wel eens naar PCOS gekeken? Dan schijn je ook een probleem te hebben met ovulatietesten omdat er altijd wel LH is. 
Ik gebruik die van zwanger en kids. Voorheen wel eens action gebruikt, maar die werden nooit positief. Met deze heb ik altijd een duidelijke piek. Maar ik test wel 2 keer per dag zodra het op begint te lopen. Want ik heb vaak een korte piek in de avond en als ik alleen in de ochtend test zal ik m dus niet signaleren. Enkel 2 half donkere testen. 
De fertiliteitsarts draagt mij op om met 2e ochtendurine te testen. Dus als je wakker wordt plassen, een glas water drinken, 2 uur niet drinken, en dan testen. Op de oploopdagen test ik dan nog een keer rond 20 uur savonds. Dus vanaf 18 uur plassen en niet meer drinken en dan 20 uur de test. 
Wat je in je baarmoeder voelt is de groei van je ei, zo is mij uitgelegd. Dat laatste stukje kan je soms voelen. Je ei springt ongeveer 24 uur na de piek in LH.

Ik denk dat dat zeker kan, ik heb met de standaard ovulatietesten ook nooit een positieve test meer (terwij ik voor ik op dieet ging juist veel te vaak positief testte daarmee). Met gevoeligere testen lukt het me wel om een piek te vinden, en dat klopt ook met de tijd dat ik erna ongesteld werd de afgelopen 2 rondes. Ik weet niet zeker of ik het zou proberen in jouw geval, of er dan in elk geval nog een minder gevoelige test naast houden, gezien je wel veel duidelijke tweede streepjes hebt, maar niet echt een die er echt uitspringt als positief. Ik zou voorlopig uitgaan van je duidelijkste test, maar ook nog even doortesten om te kijken of er niet echt een knaller aan zit te komen, want het lijntje kan ook een keer een dagje iets duidelijker zijn geweest doordat je bijvoorbeeld minder gedronken of meer gezweet hebt o.i.d. zonder dat dat je eisprong was.

Bedankt voor alle tips! Net getest met de tweede ochtendurine en 2 uur niet gedronken..
zou er dan toch een knaller komen vandaag? ? of is dit hem.. ben benieuwd! Vanmiddag/begin avond nog een keer testen.

Dat ziet er veelbelovend uit? Inmiddels al een duidelijk positieve test gehad? 
Ik zou even doortesten tot ze duidelijk lichter worden. Om te zien of het niet donkerder is omdat je op een ander moment en met een andere aanpak test. Maar als ik dit zie op mijn test dan is ie diezelfde middag of hooguit volgende ochtend positief. 

Dan was die laatste foto je positieve test denk ik. Hij is wel echt heel donker, en als het daarna licht was, dan was er duidelijk een piek. 

Terug
Bovenaan