Kan pas bij 9 weken terecht; is dat normaal??

Hallo allemaal,

Na bijna anderhalf jaar proberen en heel wat ziekenhuisonderzoeken (zie geschiedenis als-het-langer-duurt-forum), was daar dan vorige week eindelijk DE POSITIEVE TEST. Man blij, ik blij, ouders blij (die hebben we het vanwege de voorgeschiedenis gelijk maar verteld dit weekend). Morgen ben ik dus officieel 5 weken zwanger. Omdat wij al bij de gyn.liepen vanwege het uitblijven van een zwangerschap mogen we daar ook eerst terugkomen voor een echo. Bij het laatste onderzoek vertelde ze dat dat ongeveer bij zeven weken was. Dus ik bel vandaag (netjes even gewacht of het echt zo was) en nu kan ik pas bij negen weken terecht in het ziekenhuis!! Is dit normaal? Volgens de secretaresse komen vrouwen altijd pas na zeven, acht of negen weken. Dus kon het nog mooi. Maar ik heb meer het gevoel dat ze daar een beetje kerstvakantie willen houden. Dit was de eerste mogelijkheid tot afspraak.

Moet ik dan tot die tijd alle info over do's and don'ts van het internet plukken? Hoe snel ben je normaal bij de verloskundige?
 
Vriendin van mij is 3,5 jaar bezig geweest, positieve test, en meteen naar gyn in ziekenhuis ze was toen 5 week heen, inwendige echo en ze zagen alleen het vruchtzakje...

Ze moest met 9 week terug komen, dit omdat de baby dan duidelijker is en ze beter kunnen meten hoe ver je precies bent. ikzelf heb met 10 weken een echo gehad. en wij wisten niet hoever we waren omdat het door de pil was.

Volgens mij is dit redelijk normaal...

Hoe bedoel je do's en don'ts?? staat wel een lijsje hier op de site, is altijd handig te lezen... geen rauw vlees eten en niet drinken enzo zijn standaart dingen die je moet vermijden als je zwanger bent.

Gefeliciteerd met de zwangerschap, zeker nadat het zolang heeft geduurd!
 
Ik ben pas met de 14 weken bij de huisarts onder controle gegaan. Vanwege eerdere miskramen mocht ik wel eerder in het ziekenhuis echo's laten maken maar niet omdat wij daar ook al aan het dokteren waren. Ik heb de gyn ook niet meer gezien nadat ik een positieve test in mijn handen had. Ik kan me voorstellen dat het je wat onzeker maakt maar het is wel vrij normaal dat ze je niet eerder laten komen. Dat doen ze alleen als er een medische oorzaak voor is.

Maar van harte gefeliciteerd!!!! Eindelijk weer iemand die daar van het lijstje kan. Hoop dat vele ons mogen volgen.

Liefs Supertje
 
Hoi Louise,

wat fijn dat je eindelijk zwanger bent, ik herken je gevoel helemaal. Ik kon ook pas later terecht. Ik mocht echter wel komen toen ik dacht dat het mis ging en dat was tegen de 6 weken aan. op dat moment zagen ze alleen een vruchtzakje zitten. Voor ons echter genoeg reden om blij te zijn en opgelucht. Pas 3 weken later mocht ik weer terugkomen, dus de tijden kloppen hoor. Het ligt niet aan de kerstvakantie. Alleen is ons geduld erg klein omdat er al lang gewacht moest worden.
Suc6..... en geniet.

liefs Henny
 
Oké, dan is het goed. Bedankt voor alle reacties. Weet je; het is zo dom; bijna anderhalf jaar hebben we gewacht op dit moment en nu het zover is weet ik helemaal niet wat te doen of denken. Ik had verwacht dat ik nu zekerder zou zijn omdat we er zo lang naar toe geleegd hebben, maar ik voel me net zo klein duimpje in grote-mensen-land. Dom hé?
 
Hey Louise,

Ook erg herkenbaar hoor. Wij hebben er ook langer over gedaan en de onzekerheid blijft nog wel even aanhouden, en dat is niet dom maar heel gewoon. Je zou alvast wel contact op kunnen nemen met een verloskundige om aan te geven dat je zwanger bent. Tenzij je natuurlijk om medische redenen al weet dat je onder begeleiding van de gyn moet gaan bevallen. Is dat niet het geval dan gaat hij je toch doorverwijzen, was bij ons uiteindelijk ook.
Bij een vk kan je vaak al iets eerder terecht, ook met al de onzekerheden die je nu hebt.
Gewoon doen hoor, is echt niet raar.

liefs Henny
 
Wij hadden de eerste echo met 6wk.Zijn zelf vier jaar bezig geweest om zwanger te raken en nu met 3de IVF poging zwanger (nu 15wk)
Als je nog geen fertiliteitsbehandeling hebt gehad is het normaal dat je rond die tijd eerste echo hebben.
Wij hadden de 1ste dus wel eerder,maar alleen omdat we IVF hebben gehad en dus dmv fertiliteitsbehandeling zwanger zijn geraakt.
 
Terug
Bovenaan