Kan pas bij 9 weken terecht; is dat normaal??

Heel normaal.
Eerste afspraak was met 8 weken. alleen kennismakingsgesprek. Geen echo, geen hartje, niks. Even teleurstelling. Met 12 weken termijn echo. Te vroeg is niks te zien, zeggen ze.

regel 1:
zwangerschap is wachten !!!! Wachten op de eerste afspraak, wachten op de eerste echo, wachten op dit, wachten op dat, enz... En het duurt allemaal zo lang. maar zodra je bevallen bent, ljkt het allemaal zo snel gegaan.

regel 2:
maak je niet te druk. Je bent nu onzeker en bang. Zeker als je een lange weg achter de rug hebt. Onthoud 1 ding..je bent en wordt een goede moeder!!! Tuurlijk doe je dingen wara je achteraf denk, wat dom, maar je moet leren. iedereen heeft dat gedaan.

Je kan idd veel van internet afhalen. Het meeste weet je wel (geen alcohol of roken, gezond eten, geen gekke dingen doen, enz..)

in ieder geval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en ga er lekker van genieten !!!!!!!!
 
Toen ik dmv hormonen zwanger raakte, nu alweer 12 jaar geleden, moest ik met 7 weken een echo laten maken, om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten.
Normaal ga je rond de10 weken voor het eerst naar de verloskundige, ik vind 9 weken ook wel erg laat.
Maar het kan inderdaad vanwege de kerstdagen zijn, in die periode mocht ik ook niet naar het ziekenhuis komen voor echo's om te kijken of de eitjes waren gegroeid zodat ik een "kans" gemist had.
 
Hallo,

Ben nu voor de derde keer zwanger d.m.v hormonen en dus ook onder begleiding van een gyneacoloog.

Bij de eerste mocht ik met bijna 8 weken komen,bij de tweede bij bijna 7 weken en bij de derde keer was ik ruim 8 weken zwanger.

Gelukkig was er elke keer iets te zien,maar dat had ook anders kunnen zijn.De laatste keer is me verteld dat ze het bijna altijd pas na 8 weken met een echo controleren,omdat er dan iets te zien is.

En ja,het wachten is vervelend.Vooral bij de eerste duurt het allemaal zo lang.Ook bij de derde kon ik niet wachten voor ik het met eigen ogen op beeld had gezien,maar ik had het al druk met de andere twee,dus de tijd ging iets sneller.

Op internet kun je voldoende vinden over de do's en don'ts.

De verloskundige kun je wel vast bellen voor info en je eerste afspraak(rond week 10).

Veel succes!!
 
Terug
Bovenaan