kant- en klaar-potjes of zelf voeding maken?

Ons zoontje wilde in het begin bijna niets. Zowel fruit als groente niet. Zelf gekookt kreeg ik er al helemaal niet in. Potjes ging op een gegeven moment redelijk en uiteindelijk ging het goed. Variatie, daar hoefde ik in de eerste maanden echt niet aan te denken. Hij kreeg 7 dagen hetzelfde en aan het eind van de week lustte hij het dan. Zo langzaam aan opgebouwd met potjes, want zelf gekookt wilde hij nog steeds niet.

Een week na zijn 1e verjaardag zijn we begonnen om hem met de pot mee te laten eten. Zowaar ging dat vanaf dag 1 heel erg goed. Hij krijgt nu alleen nog potjes als wij iets eten waar ik hem nog te jong voor vindt (zoals friet, pizza, shoarma). Hij krijgt hier dan wel nog een beetje van als hij zijn potje op heeft.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi,

Ik heb het altijd allebei gedaan.
Nu is Mirte inmiddels 19 maanden en eet ze meestal mee.
Alleen als dat niet uitkomt, we iets ongezonds eten of iets ingewikkelds krijgt ze een potje. Ik haal dan wel de potje met een beetje aparte dingen zoals de Surinaamse kipschotel met zoete aardappelen. Vindt ze erg lekker en maak ik niet zo snel. Gewoon groente met aardappelen eet ze gewoon mee.
Ik vind het prettig dat ze allebei lust.
De potjes voor de hele kleintjes is weinig aan. De potjes voor de grotere kindjes begint ergens op te lijken.
Ik heb wel altijd Olvarit.

Groetjes,
Linda (mama van Mirte, 03-05-2006) en 24 weken zwanger van de tweede)

Ik ben net begonnen met de groentehapjes (Vera is bijna 5 maanden) en dat doe ik met potjes. Gewoon om haar te laten wennen aan andere smaken, e.d.
Het gaat hartstikke goed en ze eet met veel smaak (meer meer meer!).
Als ze straks wat ouder is, wil ik het afwisselen met een paar dagen zelf koken en een paar dagen potjes in de week.

er is niks mis met potjes hoor.
Lekker makkelijk volop variatie.
Merel is nog wat jong maar ik ben van plan haar zoveel mogelijk met de pot mee te laten eten. Inderdaad lang leve de staafmixer.
Gewoon een stukje bloemkool wat sperzieboontjes(apart koken)  even fijnmaken klaar.
Een banaantje peertje oid is zo fijn gemaakt.
Scheelt ook in de kosten.

Op de avonden dat ik niet thuis ben zullen het wel potjes worden.
MIjn vriend kookt nooit voor zichzelf. en ik heb regelmatig avonddiensten.
Dus dan gaat Merel gewoon een potje krijgen.

Terug
Bovenaan