Kapot huidje tussen vetplooien

Mijn zoontje van 13 weken heeft een kapot huidje in zijn nek, zo tussen die vetplooitjes. Ik krijg het haast niet schoongemaakt en nu met die warmte wordt het alleen maar erger. Het ziet er naar uit maar echt last lijkt hij er niet van te hebben. Ik heb er nu sudocrem opgedaan, heeft iemand anders misschien een goede tip hoe ik het voortaan beter kan schoonmaken en laten genezen? Ik voel me echt een slechte moeder als ik die kapotte plekken zie.
Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Liefs Linda mv Shane 14.04.03
 
Hallo,
Ik heb weleens gelezen dat dat waarschijnlijk komt door het zweten,het is goed als je er dan talkpoeder op doet,dat absorbeert het vocht en dan geneest het vast wel langzaam,want door dat het vochtig blijft gaat die huid steeds weer oprn. Succes ermee,groetjes mama van Duncan,13 april 2003.
 
Dank jullie wel voor de adviezen.
De Sudocrem heeft ook al heel veel geholpen, het ziet er al een stuk beter uit als gisteren. Ik ga zeker ook talkpoeder proberen.
Grappig trouwens Jane dat je zoontje op 13 april jarig is!
Liefs Linda mv Shane 14.04.2003
 
Wat ik meestal doe is een watje met olie erop en dat door de (nek)plooien heen halen. Dan haal je de viezigheid vaak weg en het is meteen een beetje ingevet. Sudocreme zou ik zelf niet zo snel gebruiken omdat ik van een verpleegster gehoord heb dat het een indrogende creme is. De huid droogt dus uit zegt zij. Maarja, als het helpt dan is er natuurlijk niks op tegen. Succes met de nekplooien.

Groetjes Marga
 
ons meisje heeft het ook, sudocrem helpt wel om het niet erger te laten worden. omdat ze erg veel plooitjes heeft blijft het aanwezig, maar vrijwel alle babies hebben het en het is helemaal geen teken van slechte verzorging
sudocrem krijgt ze trouwens ook 5x per dag op de billetjes en dat werkt uitstekend.
succes
 
Terug
Bovenaan