Kapot huidje tussen vetplooien

Hallo Linda,

Ik ben kraamverzorgster en ik wil je wel wat goede raad geven hoor. Je moet de nekplooitjes om te beginnen zo droog mogelijk houden. Als het warm weer is moet je regelmatig kijken of het inderdaad niet vochtig is van het zweet. Je moet Sanne dus ook niet te warm kleden en niet te warm in zijn bedje onderstoppen (bij dat hete weer is een lakentje of soms helemaal niets genoeg. Als het 's avonds koeler is dan overdag is alleen een boxpakje (met evetueel een lakentje of zo) voldoende. Maar in ieder geval niet te dik kleden.) Insmeren met sudocreme is op zich niet verkeerd, mits je het flinterdun erop smeert. Je mag het dus eigenlijk niet zien dat je er wat hebt opgesmeerd. Wat ook help is Bepanthen. Wij gebruiken het meestal tegen tepelkloven, maar het werkt ook perfect tegen andere wondjes e.d. Je moet alleen wel zoeken, want niet iedere drogist/apotheek heeft dit middel in huis. Ook nu is het advies, heeeeeeeel dun erop smeren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar nogmaals, je kunt er het beste zo weinig mogelijk opdoen, liefts helemaal niks. En als ik het je eerlijk mag zeggen, GEEN talkpoeder. Talkpoeder verstuift nl. en kan in de longetjes terecht komen, met alle gevolgen van dien. Ik hoop dat hier wat aan hebt. Kusje aan Sanne en succes.
 
Ik smeer mijn ventje (bijna 9 maanden) in met Weleda Calendula crème. Hij gaat al vanaf dat hij 2 weken oud is 1x per week met ons onder de douche (niet vaker) en de andere dagen was ik hem met Weleda Calendula Bad. (dopje in een beetje water, doekje nat maken, beetje zachtjes schoonwrijven). Geen Zwitsal of wat dan ook. Geen zeep. Ik heb ook nog Calendula olie en dat meng ik een beetje met de crème zodat het lekker smeert en daar masseer ik dan zijn lijfje een beetje mee. Hij heeft eigenlijk nooit wat gehad. Geen luieruitslag, geen open plekjes, niks. Het is wel een beetje duur spul maar je hoeft er maar weinig van te gebruiken en een probleemloos huidje vind ik wel belangrijk. Bepanthen heb ik ook in huis, helpt ook goed want ik heb 8 maanden de borst gegeven en geen kloof gehad. Ik gebruik de crème nu als ik droge plekjes heb in mondhoeken of neus. Succes ermee. Marjo
 
Hallo Linda,

De zalf van de Bepanthen is erg goed. Ik gebruik dit ook als mijn dochtertje ruwe plekjes op het gezicht, knietjes etc. heeft en voor de billetjes is het ook erg goed. Het is zeker de moeite waard om een tube hiervan te halen bij de apotheek. Je hebt hier zalf en creme van. Zalf is beter voor het probleem van Shane. En uhm......hierdoor ben je echt geen slechte moeder hoor. Groetjes Natascha
 
Terug
Bovenaan