kapotte billen, tot bloedens toe

quote: muis28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-03-2008 20:28:32'));

Een ouderwets huis/tuin/keukenmiddeltje is maizena.
De kraamhulp begon er zelfs over bij ons, als de billen echt helemaal kapot zijn maizena erop strooien bij iedere luierwissel en binnen de korste keren zijn ze weer genezen.
Dit werd vroeger al gebruikt en werkt dus nog steeds.

Liefs Saskia

zou toch eerst ff naar de huisarts gaan als het open is dat het bloed want als je er dan maizena op doet kan het heel erg gaan bijten.
( heeft mijn overbuurjongetje ook ghad heel zielig)
maizena werkt idd maar niet als het een eventuele schimmel blijkt te zijn

succes , groetjes moekje

Hey Achnita,

Ik hoor hier niet , maar heb wel een tip voor je: ZINKOLIE!
Werkt stukken beter dan zinkzalf. Alle2 mijn dochtertjes hebben weleens flink last van kapotte billetjes gehad en dit werkte echt snel! Mijn huisarts heeft het ook de 1ste keer voorgeschreven, maar je moet het toch zelf betalen dus de keer erop ben ik het gewoon gaan halen.
Ik hoop je iets aan de tip hebt en dat het maar snel beter wordt.

Miranda mv Jaleesa & Devany.

Hoi Achnita

Gaat het al wat beter?
Wij zijn er achter waar Joyce haar kapotte billen van kreeg.
Niet eens van de luiers (dat dachten wij),maar van de doekjes.
Ach je moet het maar weten!

Groetjes Jessica

Hey meid,

ik heb geen tips voor je... maar wil je toch ff een hart onder de riem steken.
Want het moet hartverscheurend zijn voor je, (voor de kleine tuurlijk ook).
Ik hoop dat het heel gauw over is!!

Groetjes Debby.

He meiden,

Bedankt voor jullie steun hoor!
Ik heb vanmorgen de HA gebeld, en omdat ik allergies ben voor diverse soorten antibiotica durven wij het niet zo aan. De HA begrijpt dat volkomen, maar wil dat het binnen 48 uur verbeterd / beter is anders "moeten" we langs komen. Mocht het een schimmel zijn dan zijn  er ook andere middelen dan antibiotica dat wil hij dan evnt proberen.  Hij wees ons ook op de billen doekjes en maken nu schoon met natte watten. Brian heeft inmiddels ook met zijn billetjes in een sodabadje gezeten en het gaat nu al aanzienlijk beter Gelukkig!!

Ik heb vannacht zelfs mijn wekker gezet om hem nog een schone luier te geven, ik had er gewoon pijn in mn buik van zo zielig.

De HA raadde juist het gebruik van vaseline af omdat het de huid afsluit, terwijl luchten de beste oplossing is. Brian heeft na het sodabadje dan ook lekker even in zijn blootje in zijn kamertje gespeeld, maar durfde het toch niet langer als een half uur ivm plasgevaar hihihi!

Nogmaals bedankt en ben blij dat het al beter gaat

groetjes,
Achnita

Hoi,

wat je ook kan doen in plaast van helemaal bloot is een katoenen luier zonder overbroekje aan doen binen. zodra je dan ziet dat hij geplast heeft afdoen en goed droog maken en dan weer een verse aan doen. Op die manier sluit het niet af omdat katoen ademend is en zit hij nooit in een natte luier omdat je die meteen vewisseld en heb je geen bloot kind wat alles onder watert.

Groetjes van Marloes

Hoi Achnita,

tot onze grote verbazing  zag ik vanmiddag bij Dylano ook een aantal plekjes die heel erg rood waren.
Hij heeft al een paar dagen last van wat rode billetjes, maar nu is het echt heel erg ook!
Ik smeer dus die dagen met Sudocreme, maar nu vanmiddag kreeg ik het niet op die plekjes gesmeerd, er rondom heen allemaal wel, maar alleen daar niet. Gek hé?!

Dus heeft mijn vriend naar de HA gebeld, en we mochten gelijk komen
Hij vond het ook wel erg, dus heeft een zalfje voorgeschreven met zink erin.
Mijn vriend nog woorden gehad bij de apotheek, want ze moesten dat zalfje maken en dat zou dan morgenmiddag klaar zijn.
Ja, zegt mijn vriend. Daar ben ik het niet mee eens!! Zorg maar voor wat anders, want het is gwn keizielig voor dat kind!
Nou kunnen we het morgen om 10.00 ophalen... Tja... beter als 16.00 toch?
Nu moeten we een gaasje met Sudocreme besmeren (mag best dik), en dan tussen zijn billetjes doen.
En ik denk dat we er vannacht maar uitgaan om hem een schone luier te geven.

Groetjes Debby.

Het is hier al wel genoemd maar nog maar een keer:
heel simpel in de supermarkt te halen bij de  bakmelen enzo: maizena
het lijkt zeg maar op   talkpoeder
maar goedkoper en geen toevoegingen er in
werkt echt heel goed!!!

Terug
Bovenaan