kassa! heeft veel aandacht besteed aan borstkolven, veel info

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

ik heb gehoord dat het programma kassa! aandacht heeft besteed aan diverse borstkolven, welke er goed zijn en ga zo maar door.
lijkt me wel een interessant onderwerp, die kan ik misschien nog nodig hebben na de bevalling.
ik denk dat de aflevering wel te zien is via internet. moet je maar ff googlen.
het was geloof ik de aflevering van afgelopen vrijdag.

groetjes Miranda 37,5

Hallo,

Ik vul even aan.. het was afgelopen zaterdag op tv. Ik heb de aflevering gezien en vond het wel interessant. Echter, ik was al niet enthousiast over borstvoeding en dat is niet veranderd door deze informatie. Ze gaven wel aan welke soorten kolven er zijn en wat de voor- en nadelen ervan zijn.

Vast en zeker terug te vinden op internet.. ik zag geloof ik al ergens anders op het forum een link staan.

Groetjes,
Lyanne

Hallo meiden,

Vanwege een vroeggeboorte (2003) moest ik kolven. Mijn kleintje heeft nooit aan de borst kunnen drinken dus heb ik een automatische (dubbele!) borstkolf gekocht bij Vos in Amsterdam. Het merk: Ameda (zie bij Google 'borstkolf' en je komt het tegen). Geweldig apparaat! Ik was altijd in 5 minuten klaar, hij is  redelijk geruisloos (ik vond het ook 's nachts niet storend), niet pijnlijk en supermakkelijk in gebruik. Die kan ik iedereen die vaker dan 'indcidenteel' moet kolven aanbevelen. Weet niet was Kassa over deze kolf te melden had want ik heb het helaas niet gezien. Maar ik spreek uit ervaring en inmiddels ook al twee vriendinnen van mij die dezelfde kolf gebruikt hebben.

Succes met de keuze!

Ik heb de uitzending gezien maar ik vond het nogal vaag. Toen Felix Meurders aan de borstvoedingsmevrouw vroeg wat nu de beste kolf was kon ze er steeds geen antwoord op geven. Het is persoonlijk en hangt van je wensen af...tja dat is met alles. Er werd geen top 5 ofzo gegeven dus ik denk dat ik maar eens op de site van de consumentenbond ga kijken naar een test.
gr.Ing

Voor iedereen die de uitzending nog wil zien:
Deze is op internet te vinden op www.uitzendinggemist.nl

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Ik heb de aflevering gezien en vond ook dat er eigenlijk maar weinig werd verteld. Er werd uitgelegd wat het verschil was tussen een electrische- en handkolf, maar verder zeiden ze er niks over.

Ik vind het ook moeilijk om te bepalen waar ik nou wat aan heb en hoopte wat meer info te krijgen, maar dat was dus tevergeefs. Ik ben nog net zo wijs als voor het programma. In mijn ogen was het pure tijdversprilling, die ze ook hadden kunnen vullen met een echte test (des noods maar dan over iets heel anders). Mijn man en ik zaten elkaar echt aan te kijken van 'is dit nou alles?' Heb je de uitzending niet gezien? In mijn optiek heb je dan niks gemist.

Groetjes, Marisa

Ik heb de aflevering ook gezien en ik ben er echt NIKS wijzer van geworden. Ze kondigden het leuk aan van 'als je iets wilt weten over kolven moet je kijken', maar het sloeg in mijn ogen echt nergens op. Ik ben nog net zo ver als voor de uitzending.

Ze hebben alleen het verschil tussen een hand- en electrische kolf uitgelegd. Maar dan ook alleen hoe ze werken en tja, dat weten we allemaal wel. Daar heb je geen HTS voor nodig. Maar over welke kolven nou een beetje goed zijn en zo, helemaal niets. Mijn man en ik zaten elkaar echt aan te kijken van 'is dit nou alles'? Als je de uitzending niet gezien hebt, heb je in mijn ogen niks gemist. Ze hadden hun tijd beter kunnen besteden aan een echte test, des noods over heel iets anders, want dit was puur vulling van zendtijd.

Groetjes, Marisa

Oh fijn, krijg ik eerst een melding dat het bericht niet geplaatst kan worden op het forum. Ik balen, kan ik het verhaal nog een keer schrijven. En dan issie stiekem toch geplaatst.... lol. Dat rare forum af en toe...

Terug
Bovenaan