kat in babykamer

hoi allemaal,

is het een probleem als mijn kat in de kinderkamer komt.
hij springt niet in het bedje ofzo want hij is als de dood voor die kleine van mij.
maar wat die doet is onder het wiegje gaan zitten en dan miauwen.
wat het is met dat beest weet ik niet maar er uit laten of niet.
wel lastig al die haren maar die zijn weer weg met de stofzuiger.

groetjes saloua

Hoi Saloua,

Mijn katten mogen niet meer in de slaapkamer. De kat zou (zonder slechte bedoelingen) op het hoofdje van je kindje kunnen gaan liggen. Jouw kindje krijgt die kat er niet vanaf en kan dan stikken!

groetjes Mariska

hee mariska,

dat is een voordeel want dat doet die kat niet die is als de dood voor die kleine.
hij kijkt door de spijltjes en gaat dan voor het bedje liggen.
maar dan zijn we er altijd bij en als die kleine slaapt lokken we hem met katten snoepjes en dan komt die ook gelijk weer.
snachts slaapt hij dan gewoon bij ons op bed

groetjes saloua

Ik zou het er niet op gokken dat de kat bang blijft voor je baby. Katten zijn erg onvoorspelbaar. Die van ons vond Mette ook doodeng maar afgelopen weekend sprong hij ineens in de wagen bij haar. Die angst is dus ineens weg met alle gevolgen van dien als jij er niet bij bent. Als ik Mette ga verschonen en onze poes loopt even mee naar binnen dan vind ik dat geen probleem maar als ik weer wegga moet de poes mee. Het is zowiezo niet erg hygienisch om je kat op de kinderkamer te laten want die kleintjes zijn vatbaar voor van alles en nog wat en op een kat leeft een heel dorp aan bacterien en beestjes.

gr.Ing

Hoi bij ons mag de  poes ook gewoon in de kinderkamer komen. Maar ik heb liever niet dat hij in het bedje van de kleine gaat liggen. Daar heb ik een klamboe boven gehangen en die doe ik dicht dan kan de poes  er niet bij. Verder lijkt onze kleine geen last te hebben van de haren etc van onze poes. sterker nog als de poes miauwt zie ik zijn oogjes gaan naar de plaats waar de poes zit.
In de kinderwagen , die bij ons in de kamer staat zit een ballon en dat vind de poes eng ds daar klimt ze niet in. De box heeft ze nog nooit geprobeert.
Bij onze oudste heb ik het ook zo gedaan en dat ging prima.
Maar de poes is nog wel heel voorzichtig en komt ze zelden vlak bij de kids.

Die katten van mij (en ik heb er 5) mogen echt niet in de babykamer. Ook niet in mijn eigen slaapkamer of die van mijn andere zoon. Als ik aan het verschonen ben, loopt de een wel mee, maar zodra ik eruit ga gaat tie ook weer meer naar beneden.
Ze vinden onze slaapkamer veel spannender, daar kunnen ze onder het bed kruipen als ze de kans krijgen om naar binnen te glippen.
Met de box heb ik wat meer problemen. 4 van 5 hebben er geen interesse in, maar Nala, de oudste, is echt vervelend. Ik kan er vanalles instoppen zodat ze er niet kan liggen. Maar op een of andere manier vind ze toch een klein plekje om te gaan liggen. Straffen helpt niet, ballonnen ook niet. Plastic gaat ze ook gewoon op liggen. Dus er ligt geen boxkleed in als Finn er niet in ligt. Als Finn er in ligt heeft ze er geen interesse in!
Het zijn ook net kinderen die katten.

Groetjes Anoesj

mama van Lucas (26-12-2002) en Finn (05-06-2007)

Inderdaad wat Inge zegt, ze hebben veel beestjes en bacterien bij zich. Een van mijn katten had van de week wormen, dus kuurtje gegeven. Zou er niet aan moeten denken dat Feline ook wormen krijgt of dat tegengif.

groetjes Mariska

Nee hoor, onze kat mag ook niet in de slaapkamers. Mijn man is allergisch, dus daarom ook niet op de onze. En voor onze kleine meid vind ik het niet erg fijn, ook ivm de beestjes en de haren. En uiteraard omdat ze op haar kan gaan liggen. Ik neem het risico niet.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan