kat in babykamer

Hallo!

Ik heb zelf 3 katten en nu nog eens 3 logeetjes (van m'n broertje) dat gaat aardig goed, alleen hebben zij één kat die op oorlogspad is....en daar moet ik nu echt voor uitkijken!

De kamerdeur van die kleine is altijd dicht, dus er kan nooit een kat naar binnen, zo ook onze slaapkamer. De katten weten dat, dus het werkt prima zo....ze gaan wel mee naar binnen als ik m'n zoontje ga verschonen....maar als ik zeg 'hobbelen' (ja dat werkt hier) dan gaan ze de kamer weer uit....en hier kruipt er soms ook eentje onder het bedje en gaat dan keihard miauwen.....die trek ik dan altijd aan d'r poot en dan is ze zo weer weg!

Maar ik zou zeker nooit een kat alleen laten met de kleine...ze zijn zo onvoorstelbaar!

En een tip voor de box....leg er een twee boxkleed overheen als je het irritant vind om steeds alles uit de box te halen! Werkt hier prima, ze gaan er nu niet meer op liggen!

Groetjes
angel

Hoi Saloua,

Onze kat mag mee de babykamer in als ik er zelf bij ben (bij het verschonen bijvoorbeeld). Kattenharen op de babykamer kan je volgens mij moeilijk voorkomen (wij hebben overal laminaat en die haren waaien mee als de slaapkamerdeur opengaat), dus vandaar dat de kat  met mij mee mag lopen. Als ik  de kamer uit ga, gaat onze kat mee. Wij hebben zelfs de deurkrukken aangepast (knoppen i.p.v. krukken), zodat onze kat de slaapkamerdeuren niet zelf kan openen (dat kon ' ie namenlijk wel toen het deurkrukken waren).
Onze kat was overigens eerst ontzettend bang voor de baby, maar van de ene op de andere dag werd dat een stuk minder. Hij is zelfs een keer in de wandelwagen gesprongen. Gelukkig lag onze kleine er toen niet in... Dus ik zou 'em/haar niet zomaar vertrouwen met je baby.

Groetjes,

Renate      

Hoi,
Onze (3) katten mogen ook de kinderkamer in, maar alleen als ik er bij ben.
Voor de rest is de deur altijd dicht. Dit accepteren ze prima.
Wel heb ik inderdaad ook het probleem met de box. 1 van mijn katten vindt dat een heerlijk plekje. Ik heb er nu albert heijn tassen in liggen, maar dan gaat ze daar gewoon op liggen....grrrr
Overigens mogen ze gewoon in onze slaapkamer komen en 2 van de 3 katten slapen bij ons op bed (op mijn kant want ik laat ze liggen :)).
1 kat is ook al een keer in de wandelwagen gesprongen toen Vera er overigens niet in lag. Normaal hebben we de wandelwagen opgeklapt staan als deze niet gebruikt wordt, maar daar was ik toen nog niet aan toegekomen. Lakentje dus lekker onder de haren..grrr en dat heb ik toen meteen maar verschoond.

Het is trouwens erg gezellig om met de wandelwagen te gaan lopen, want de katten lopen dan met ons mee!

Hoi,

Mijn katten komen ook alleen in de slaapkamers als ik er zelf ook ben. Anders is dat echt verboden terein en dat weten ze donders goed.
1 kat heeft 1x geprobeerd om in de box te springen, toen Kyra net een paar weken was en die heb ik toen zo een opdonder verkocht dat ze het nu wel uit haar hoofd laat.
Ik heb beneden en boven kleedjes liggen waar ze op kunnen liggen. Mijn moeder had die gemaakt voor de hondenmand en toen heb ik er twee meegenomen :)

Groetjes,

Frieda

toen ik zwanger was heb ik een kat genomen omdat ik veel thuis was vond ik het leuk om een beestje in huis te hebben maar hij vroeg best heel veel aandacht toen dachten wij straks met de kleine krijgt hij natuurlijk minder aandacht dus hebben wij er voor gekozen om een kat erbij te nemen kijken of dat werkte en het werkte! ze hebben het super druk met elkaar spelen wassen slapen dat ze geen oog hebben voor de kleine

de oudste kat gaat ook wel is onder het bedje zitten maar als ik niet in de kamer ben mogen de poezen ook niet en als ik er uit ga rammel ik met een bakje of vaak gaan ze er zelf al uit.en idd wat je zegt stofzuiger erdoorheen en alles is weer weg

Hoi,

onze kat mag van mij niet eens boven komen, laat staan in de babykamer. Ze probeerde het een keer in mijn kraamtijd toen ik net met een glas water in mijn handen uit de badkamer kwam. Wat was ze nat. Nu durft ze het nog niet aan om naar de trap te kijken, laat staan om naar boven te gaan.

Groetjes van Marloes

Hallo,

Ik ben het er wel mee eens met de mensen die stellen: geen dieren in de slaapkamer, ik heb zelf een hond en die probeert nog weleens boven te komen kijken wat we aan het doen zijn maar dan vliegt hij naar beneden ipv dat ie loopt, hij mag ook niet likken aan mijn kleine en moet op afstand blijven, ik vind dat dus voor alle huisdieren gelden, want het blijven dieren en je weet nooit wat die in hun hoofd halen!!

Groetjes Karmen
mama van Liz 11-07-2007

Hoi hoi,

Wij hebben ook 2 hondjes (geen katten, wij zijn daar allergisch voor nl.), maar ook zij komen niet boven, soms alleen als ik of mijn man erbij zijn (verschonen of in bedje doen), we hebben beneden aan de trap ook een traphekje speciaal voor de honden, zodat ze zeker niet naar boven kunnen glippen. Ze zijn hardstikke gek met onze kleine meid, maar vertrouwen doe ik het toch echt niet, je weet nooit wat er gebeurd in zo'n dierenkoppie (geldt dus ook voor katten) en ze bedoelen het vast goed, maar ja.....

groetjes,
xx Roos xx

Terug
Bovenaan