katheter??

Vraagje: Ik hoorde van een pas bevallen nichtje dat iedere zwangere vrouw tegenwoordig een katheter in de blaas moet bij de bevalling, omdat de blaas leeg moet zijn. Weet iemand of dit klopt??? Ik bedoel, een kind uit mijn vagina persen 'doe ik wel even', maar een slangetje in mijn urinebuis.... AARGH!!
 
mijn schoonzusje is 7 weken geleden bevallen en die had geen katheter ingebracht gekregen.
maar bij een nicht van me wel en ze heeft het niet eens gemerkt ze kreeg het later van haar vriend te horen ze dachten namelijk dat ze omdat haar blaas vol zat de baby er niet uit kon persen bleek later niet het geval kind had gewoon een groot hoofd
dus ik denk dat het per bevalling weer anders
maar precies weet ik het natuurlijk ook niet moet zelf ook nog bevallen :)
groetjes jacqie
 
Hoi,
volgens mij krijg je niet standaard een katheter. Ze hebben bij mijn 2 bevallingen wel mijn blaas geleegd, maar dat doen ze alleen als je bijv. niet geplast hebt of als je aan het eind bent en het randje staat nog bijvoorbeeld en het vordert niet snel genoeg. Het is even een naar gevoel, maar geloof me, dat boeit je echt niet op dat moment. Enneh, even eruit persen kan nog wel eens vies tegenvallen overigens, Veel succes en plezier met je kindje.
 
ik vindt ook wel dat je het heel gemakkelijk ziet, met je even eruit persen!! is zeker al je 5de kind ofzo...dat je zo'n ervaring hebt in het ff eruit duwen...
 
Zie de aanhalingstekens, ik bedoelde bij wijze van spreken. Ik verwacht dat het een hele zware klus is en ontzettend pijnlijk maar ik vind het oneindig meer beangstigend dat er iets in mijn plasgaatje wordt ingebracht. Ik weet ook niet waarom. Iedereen heeft zo zijn rare fobieën, een vriend van mij laat zonder verdoving de meest afgrijselijke en pijnlijke dingen doen bij de tandarts omdat hij naaldvrees heeft.
Bedankt voor de reacties trouwens, ik voel me ietsjes geruster...
 
Terug
Bovenaan