katheter??

Hmmn, vind het nog steeds een zeer onaangenaam idee. Brrr, ik moet er echt niet aan denken... ik hoop maar dat het niet nodig is. Ik laat nog liever ergens een piercing zetten ofzo... Huu, het zweet breekt me uit bij de gedachte alleen al *huivert*. Dan ben ik maar een mietje..
 
Hoi,

Tijdens mijn eerste bevalling is mijn blaas ook geleegd met zo een ding, toen had ik er om eerlijk te zijn zo goed als geen last van. Je hebt op zo een moment zoveel andere dingen aan je hoof (of beter gezegd buik) dat het niet echt pijn doet, heb er zelfs weinig van meegekregen.

Na de bevalling kon ik eerst niet meer plassen en toen kreeg ik 's-avonds weer een katheter (mijn dochtertje is s-ochtends geboren) en dat vond ik gevoeliger. Op dat moment heb je geen bevallingspijn meer, alles is beurs van onder, je bent moe en dan is het niet bepaald prettig. Maar wees blij dat je een meisje bent, bij jongens moet het soms ook (niet bij een bevalling natuurlijk) en dan schijnt het 1000 keer erger te zijn.

Maar wees niet ongerust het is niet standaard en als het moet met de bevalling heb je er geen last van. En dat zeg ik, die altijd overal als een berg tegen op ziet.
 
Aan anoniem,

cathether plaatsen gebeurd voor de ruggeprik zonder enige verodving etc. Voelt er nog steeds weinig van.

Ik vind een infuus aanleggen altijd nog veel pijnlijker gebeuren (=dikke naald) (en ook dat overleef ik wel).

Gr,
Mariaz
 
Bedankt allemaal. Ja ik weet het, ik weet het, er bestaat ongetwijfeld veel afschuwelijker pijn dan het inbrengen van een katheter (baren bijvoorbeeld) maar het is iets.. ik weet het ook niet. Het heeft te maken met het lichaamsdeel ofzo. Gewoon een persoonlijke rare eigenschap van mij. Van het idee alleen al dat ik ooit een niersteentje zou moeten uitplassen breekt het klamme zweet me uit, een kind baren is... ja, anders, het is natuurlijk, je bent erop gebouwd. Ik kan niet zeggen dat ik er zo erg naar uitkijk en ik bagetalliseer het ook echt niet, maar het hoort er nu eenmaal bij. Een slangetje in mijn urinebuis is op zijn minst tegennatuurlijk en voor mij echt nachtmerriemateriaal.
Maar goed, ik ben erg gerustgesteld door jullie reacties, ben blij om te horen dat het niet standaard is. Nu maar duimen...
 
Terug
Bovenaan