katoenen luiers

Hallo,

Ik zou graag wat meningen van mensen met baby's willen horen die katoenen luiers gebruiken of hebben gebruikt.
Ik ben zelf nog in verwachting maar druk aan het zoeken naar allemaal luier-manieren zeg maar.

Ik heb al wat informatie over eco-luiers, maar die vind ik veelste duur.

Verder heb ik hier een internet site van bambinomio ( www.bambinomio.nl ) en dat klinkt heel aantrekkelijk maar ik ken verder niemand die er ervaring mee heeft.

Als ik verder niets vind wil ik de ouderwetse katoenenluiers gaan gebruiken in combinatie met wegwerp luiers.

Ik hoop wat te horen!

Doei
Neel
 
Hoi Neel! Ik heb geen ervaring met katoenen luiers, maar heb tijdens mijn zwangerschap wel hiernaar geïnformeerd. Ik ben terecht gekomen bij Kaatje Katoen (www.kaatjekatoen.nl). Zij hebben katoenen luiers, die je zelf moet vouwen, en daarbij luierbroekjes die de boel op z'n plaats houdt. Het klonk goed en heb dan ook een proefpakketje aangevraagd. Ik heb er echter nooit wat mee gedaan. Na alle bevallingsperikelen en het wennen aan het moederschap, vond ik het makkelijker om met gewone luiers te beginnen (kostte even wat minder moeite). Misschien dat ik er in de toekomst alsnog wat mee ga doen, want er zitten veel voordelen aan.
Het is zeker de moeite waard om bij Kaatje Katoen te informeren.

Succes ermee!

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
Ik heb bij beide kinderen katoenen luiers gebruikt. Bij de oudste 8 maanden, de jongste 3 maanden. Ik kocht ze bij de babywinkel bij ons in  het dorp  en heb er een aantal geleend van mijn nichtjes. Om de luier deed ik plastic strikslips, kun je ook bij de babywinkel of de hema kopen. In de luier deed ik inlegvellen, kocht ik bij het Kruidvat, zodat als ze gepoept hadden je dit er uit kon halen en weggooien.