katoenen luiers

Wij gebruiken ook katoen voor ons mannetje. Alijn is nu 6mnd en het bevalt ons prima.

Ik heb voornamelijk luiers van Kiddybips maar ikheb er ook heel veel zelf gemaakt en dat is nog leuker en goedkoper.

Ons bevalt het prima. Niet slepen met pakken, geen volle stinkende vuilnisbak en altijd wat in huis.

We gebruiken trouwens voorgevormde luiers met overbroekjes van mother-ease uit Canada. Kosten wel wat maar ze zijn super!
 
Hallo Neel
ik wilde in mijn zwangerschap ook perse katoenen luiers voor mijn kindje. Dus hebben wij een heel pakket besteld bij kaatje katoen! Service en produkt prima maar toen ik het eenmaal zou gaan gebruiken viel het me eerlijk gezegd heel erg tegen. Ik vond dat hij snel uitslag kreeg en de luier plus broekje vond ik erg grof. Onze kraamhulp stond ook achter katoenen luiers en die heeft toen van de gewone hydrofielhanddoeken luiers gevouwen en dat ging een stuk beter en dat leek me toen ook wel wat.
Maar ja, toen bleef er een heel nieuw pakket van heel veel geld in de kast liggen. We hebben het te koop angeboden via marktplaats en waren het gelukkig zo kwijt. Je kunt daar eens kijken voor een goedkoper pakket en om te proberen.
We zijn echter ook niet bij de katoenen luiers gebleven, dit lag echt aan mij hoor.
Ik was zo snel gewend aan de wegwerpluiers die ik toen ook gebruikte  dat ik toen niets anders meer wilde.
Achter de ideeen  van katoenen luiers sta ik nog steeds (goedkoper, beter voor het milieu, zindelijkheid) maar het heeft voor ons niet zo  gewerkt. Misschien bij een volgende maar dan zou ik kiezen voor de gewone hydrofiele luier met een strikslip.
Succes!
Groetjes Jeanette
 
Hai,

Vanaf dag 1 heb ik voor Hidde katoenen luiers gebruikt. En ik ben er blij mee!!!


Ik ben geen milieu-freak of anderszins van de geiten-wollen-sokken, maar toch heb ik besloten om katoenen luiers te gebruiken. Eigenlijk wilde ik het al heel lang. In de winkel zag ik pakken luiers liggen voor veel geld en steeds dacht ik 'dat moet anders kunnen!' En dat kan het dus ook! Via internet (www.motherease.com, ik gebruik de sandy's) kwam ik op een canadese site terecht en daar verkopen ze prachtige luiers! Super mooie en voorgevormde. Die heb ik aangeschaft. Vlak voor de bevalling had ik alles in huis. Tijdens de intake van de kraamzorg had ik dit aan gegeven en dat is maar goed ook! Ze moesten er een aantekening van maken en ik kreeg een speciale kraamverzorgster die 'verstand' zou hebben van katoenen luiers. Na een lange bevalling en nog een nacht in het ziekenhuis thuisgekomen kreeg onze kleine Hidde voor het eerst zijn katoenen luiers om. Het was even wennen, ook voor de kraamzorg die dit al heel lang niet had gedaan. Maar zij vond het systeem dat we hadden echt super mooi. Het werkte prima! Hidde is een blije baby. Hij heeft echt nog nooit ook maar een spikkeltje rode billen gehad! Laatst waren we een paar dagen op vakantie waar we niet konden wassen. Dus een pak pampers aangeschaft. Wat een drama! Na de tweede verschoning rode billen! En in vier dagen drie keer schone  kleren aan omdat de vloeibare borstvoedingsontlasting is doorgelekt. Daar hadden we met onze katoenen luiers nog nooit last van gehad!
En het wassen? Geen probleem! Om de dag draait de wasmachine, alles gaat erin en komt er schoon weer uit! De luiers bevallen ons super goed! Hidde gaat inmiddels naar een gastouder die het geen probleem vind om onze katoenen luiers te gebruiken. En ook zij ziet een tevreden manneke dat absoluut geen last heeft van z'n luier. En waarom zou  hij ook! De meesten van ons zijn opgevoedt met katoenen luiers en zijn ook groot geworden!
Bijkomend voordeel: je bespaart het milieu een enorme afvalberg! Ook de kosten zijn een stuk lager, hoewel ik zelf voor relatief dure luiers heb gekozen. Al met al bevalt het ons dus super goed. Zo erg zelfs, dat we voor onze komende vakantie de luiers mee gaan nemen. Dat gelek en vieze rompers en kleding en tot overmaat van ramp kapotte billetjes vonden we maar niets! Onze kleine man vind het toch al niet zo leuk om aangekleed te worden . Nog steeds als ik het aan iemand vertel kijken ze me raar aan. Nog steeds vind men het zielig en raar en moet ik uitleggen waarom ik dat doe. Zelfs het consultatiebureau vond het maar raar en wat haalde ik toch allemaal overhoop. Maar wij zijn er blij mee! Nooit doorgelekt, nooit rode billen, ook mooie figuurtjes niet op de luier maar op het overbroekje en een heerlijk vrolijk mannetje.

Louise
 
Terug
Bovenaan