Hoi!
Ik gebruik nu al ruim twee jaar weer wasbare luiers bij mijn jongste. Hij is nu 26 maanden. Ik heb verschillende soorten luiersystemen getest en heb inmiddels wel mijn favoriet. De bamboozle en de flexitots, allebei van Tots Bots, vind ik ideale luiers. En als overbroekjes de Air Flow van Mother Ease. Ik koop ze het liefst in de UK, via een internetwinkel. Dat scheelt vele euro's, omdat luiers daar goedkoper zijn en vrijgesteld van taxes. Mijn favoriete webshop is van babykind (co.uk).
Lekkage komt hier zelden of nooit voor, het absorptievermogen van de luiers is geweldig en eens per week draai ik een extra luierwasje. Ons derde spruitje gaat er straks ook in. Die dingen verslijten bijna niet, dus dat kan makkelijk.
Ik doe het, omdat het op de manier waarop ik ze gebruik en was, het veel milieuvriendelijker is dan wegwerpluiers. Zo hoop ik mijn steentje bij te dragen.
Daarnaast had ik bij de oudste altijd last van de stank van wegwerpluiers, welk merk we ook probeerden en wat een luieruitslag...pfffff. Nu hebben we daar nooit meer last van.
Leuk dat je dit overweegt! Veel mensen denken dat erg omslachtig is, maar werkelijk waar: het is juist makkelijk.