Hoi hoi,
Wij hebben ook twee heel erg lieve katten die erg verwent zijn/waren.
Ze mochten bij ons overal in huis komen behalve mijn schoonheidsalon en in de huiskamer als we niet thuis zijn, maar sinds ik zwanger ben zijn we stap voor stap alles gaan veranderen.
In november zijn we met de babykamer begonnen en daarvoor moest de salon wijken naar de logeer/kattenkamer dus dat was de eerste deur die dicht ging waar ze niet meer mogen komen.
Vervolgens hebben we in januari nadat de kerstboom wegging de box in huis gaan zetten zodat ze vast konden wennen aan iets waar ze niet in mogen.
En ik heb zeer eigenwijse katten zonder oren (volgens mij) want de ene bleef erin springen (de ander kan niet zo hoog springen), maar na herhaaldelijk en consequent waarschuwen en straffen is ze er na 1,5 maand eindelijk mee opgehouden.
Nu hebben we sinds twee weken onze slaapkamer deur ook dicht voor ze omdat we de kleine de eerste weken op de kamer willen en niet het risico willen lopen dat ze erbij in de wieg springen.
Dat heeft ons 6 slapeloze nachten opgeleverd omdat onze jongste kat echt de hele nacht aan de deur lag te krabben, maar na 6 nachten zijn ze gewend en is dat ook opgehouden.
Nu is het alleen afwachten wat er gebeurt als de kleine er eenmaal is.
Het enige nadeel bij ons is dat een van de katten erg gevoelig is voor veranderingen en ze bij echte stresssituaties nog weleens in huis wil plassen, en nu ging het bij bovenstaande veranderingen goed en plaste ze niet.
Maar nu sinds een paar dagen is ze er weer mee begonnen, niet extreem maar het blijft vervelend.
Dus vandaag even de dierenarts gebeld en raad gevraagd maar hun denken dat de kat nu begint aan te voelen aan mij dat er iets is of staat te gebeuren (daar schijnen katten heel gevoelig voor te zijn????) en dat het daardoor komt en daarna vanzelf weer over gaat.
Nou wie weet heb je wat aan mijn verhaal, succes ermee en een hele fijne zwangerschap en bevalling.
Groetjes Patricia (37,6 wk zwanger van de eerste)