Katten voorbereiden...?

Hallo,

We hebben 2 superverwende katten, die altijd op schoot zitten en de lekkerste plekjes opzoeken in huis. Heeft iemand tips om te voorkomen dat ze straks als de kleine er is in de box gaan liggen, in het bedje gaan liggen enz.? bestaat er soms een afdichtnet voor de box of zo?

Bedankt, Groetjes Saskia

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar!
In ieder geval houden wij de babykamer al gesloten wanneer die klaar is.
Daarnaast denk ik toch elke keer uit de box halen als ze erin springen...
Ze mogen bij ons ook niet op tafel en op het aanrecht en dit gaat vrij goed.
Maarja, als je er niet bent....

liefs
Laura

hier nog iemand met hetzelfde probleem. we houden de babykamer wel gesloten, maar ze kunnen wel in de box komen en die puberende katers luisteren nergens naar...
ze kunnen geen minuut zonder aandacht en kunnen nogal onoplettend zijn....
hoop dat ze voor die tijd wat rustiger worden, anders gooi ik ze heel vaak buiten

hoi hoi,

wij hebben ook erg leuke katten,
we hebben de box eerder geplaatst zodat ze eraan konden wennen, kwamen ze erin, dan grepen vast en haalden we ze er weer uit, ook hebben we er een paar ballonen in gehad.
en ja voor het bedje, ik zou gewoon niet zorgen dat de katten op de slaapkamers kunnen komen, deuren goed dicht doen dus!!

we hebben deze methode maar even hoeve tegebruiken.. ze wisten al snel dat ze er niet meer in mochten komen.

gewoon een beetje streng zijn dus.. hoe verwent ze ook zijn ;)

groetjes Simone

mv Mart en 35wk zw

Hoi,

Lijkt me lastig hoor de katten voorbereiden. Bij ons blijft de  babykamerdeur wel goed gesloten, dus daar kan de poes niet in. En bij mijn oudste twee kinderen hadden onze katten (toen hadden we er nog 2) geen belangstelling om in de wieg te klimmen of in de box te gaan liggen als er al een baby in lag. De box was leuk zonder baby, maar met   baby bleven ze uit de buurt. Toen de kinderen wat meer gingen bewegen hebben ze wel eens een krabbel gekregen. Maar dat gebeurde dan meer door mijn onoplettendheid. Lag de baby in mijn armen lekker te maaien met de armpjes, lag de kat op de leuning ernaast en die dacht (denk ik) wat is dat voor een leuk maaiend ding, daar tik ik eens tegen aan. Maar ze zijn nooit ernstig verwond of zo door de kat.
Gewoon een beetje opletten, ze wennen er vanzelf aan.

groetjes, keesje

Hoi hoi,

Wij hebben ook twee heel erg lieve katten die erg   verwent zijn/waren.
Ze mochten bij ons overal in huis komen behalve mijn schoonheidsalon en in de huiskamer als we niet thuis zijn, maar sinds ik zwanger ben zijn we stap voor stap alles gaan veranderen.
In november zijn we met de babykamer begonnen en daarvoor moest de salon wijken naar de logeer/kattenkamer dus dat was de eerste deur die dicht ging waar ze niet meer mogen komen.
Vervolgens  hebben we in januari nadat de kerstboom wegging de box in huis gaan zetten zodat ze vast konden wennen aan iets waar ze niet in mogen.
En ik heb zeer eigenwijse katten zonder oren (volgens mij) want de ene bleef erin springen (de ander kan niet zo hoog springen), maar na herhaaldelijk en consequent waarschuwen en straffen is ze er na 1,5 maand eindelijk mee opgehouden.
Nu hebben we sinds twee weken onze slaapkamer deur ook dicht voor ze omdat we de kleine de eerste weken op de kamer willen en niet het risico willen lopen dat ze erbij in de wieg springen.
Dat heeft ons 6 slapeloze nachten opgeleverd omdat onze jongste kat echt de hele nacht aan de deur lag te krabben, maar na 6 nachten zijn ze gewend en is dat ook opgehouden.
Nu is het alleen afwachten wat er gebeurt als de kleine er eenmaal is.

Het enige nadeel bij ons is dat een van de katten erg gevoelig is voor veranderingen en ze bij echte stresssituaties nog weleens in huis wil plassen, en nu ging het bij bovenstaande veranderingen goed en plaste ze niet.
Maar nu sinds een paar dagen is ze er weer mee begonnen, niet extreem maar het blijft vervelend.
Dus vandaag even de dierenarts gebeld en raad gevraagd maar hun denken dat de kat nu begint aan te voelen aan mij dat er iets is of staat te gebeuren (daar schijnen katten heel gevoelig voor te zijn????) en dat het daardoor komt en daarna vanzelf weer over gaat.

Nou wie weet heb je wat aan mijn verhaal, succes ermee en een hele fijne zwangerschap en bevalling.
Groetjes Patricia (37,6 wk zwanger van de eerste)

Hoi Hoi,

Ik herken je verhaal wel enigsinds. Wij hebben vier katten (mijn man had er al 3 en 1tje gered) en die zijn/waren ook super verwend. Wij hebben met 6 maanden bij de eerste de box in huis gezet met een klamboe er om heen. Dit scheelt ook met de katten hare die altijd een beetje rond waren. Zelfs al poets je nog zo ze vliegen altijd een beetje door het huis. (ervaar ik zelf zo).

Ik zou verder niet echt weten hoe je ze moet wennen, de 3e komt er nu aan en het enige waar ik wel tegen op zie met ze is onze slaapkamer. Ze slapen bij ons op de kamer en de eerste maanden van de baby dus niet, ze komt naast ons bed te liggen. En bij de vorige 2 kwamen ze bijna onder de deur door echt verschrikkelijk. Maar goed een ding is bij ons wel altijd geweest. Kids boven de poezen.

Succes ermee

Groetjes mama van Alisa en Joey (29w zwanger)

Hoihoi,

Wij hebben ook 2 katten en voor de oudste was geboren waren ze ook erg aanhankelijk en kwamen ze altijd kroelen en lagen ze altijd in bed. Wij waren wel bang dat ze dit ook bij de baby zouden doen, maar niets is minder waar. Ze wilden er helemaal niets van weten. En nu zodra hij uit bed komt dan vliegen de katten naar boven... Ze zijn wel al 7, dus dat scheelt misschien wel!

Groetjes,
Jo

Terug
Bovenaan