katten

Hoi Jacqueline,

Misschien kun je even contact opnemen met de dierenarts.
Wellicht weet hij/zij wat jullie hiertegen kunnen doen.
Ik heb weleens gehoord dat je voor jonge katjes een soort spray kunt kopen.
Dat moet je dan ergens op spuiten zodat ze daar niet op gaan plassen.
Maar of dat ook bij jullie poes helpt, weet ik natuurlijk niet.
Wij hebben gelukkig dit probleem nooit gehad, ze gaan vanaf het begin altijd keurig op de bak.
Maar het lijkt me inderdaad ontzettend lastig en het stinkt ook zo erg he, kattenpies.
Dat wakker maken, dat herken ik wel.
Rond de tijd dat onze wekker af zou moeten gaan, begint ons poesje te miauwen en aan de deur te krabben.
Als we niet snel genoeg reageren gaat ze aan de deurklink hangen, net zolang tot hij open gaat.
Daarna komt ze bij ons op bed zitten en begint luid te knorren. Of ze wil zeggen: wakker worden slaapkopjes.
Helaas gebeurt dit in het weekend op exact dezelfde tijd, vandaar dat de slaapkamerdeur in het weekend op slot gaat!
Maar ik wijk van jouw onderwerp af: meid ik zou toch even de dierenarts bellen want ik snap heel goed dat jullie haar niet weg willen doen.
Er is vast wel een andere oplossing voor.

Succes

Groetjes Anna
 
Hoi Jaqcueline,
Ik heb het eens aan mijn moeder gevraagd (ze heeft een cattery met meer dan 20 katten, ben de tel kwijt). Ze zegt dat er verschillende oorzaken kunnen zijn. In ieder geval doe je er goed aan om naar de dierenarts te gaan. Het kan zijn dat je kat ziek is en daardoor niet op de bak plast. Soms kan het aandacht zijn, of inderdaad angst. Er schijnen pilletjes te zijn (homeopatisch) of - ja het klinkt gek - een soort anti-depressiva voor katten die ook kunnen helpen. Een bezoek aan de dierenarts is toch echt het beste... Bedenk ook, dat als je 'm weg doet, dat de nieuwe eigenaars hetzelfde probleem kunnen krijgen.
Ik heb zelf drie katten gehad, waarvan twee helaas zijn overleden. Die zijn ziek geworden toen ze 12 en 13 waren (waren Perzen dus best oud), ze hadden last van hun nieren, dit komt vaak voor bij katten. Ze werden op een gegeven moment ook angstig en plasten overal in huis. Maar jouw kat is nog jong dus het is waarschijnlijk toch iets anders.
Succes,
Taatje
 
hallo.
nou gisteren zijn we naar de dierenarts geweest en die zei gelijk dat het stress en een spychische (ofzo)kat is.
ze heeft een hormoon injectie gehad om alles wat stil te leggen en daarna weer op te wekken en voor drie maanden antidepressie pilletjes.
en volgens de dierenarts kwam dan alles weer goed.
dus wij zijn weer blij.
bedankt voor alle tips en antwoorden.
groeten jacqueline
 
Hai,   ook ik ben in het bezit van een gestresste haarbal. Hij is ontzettend lief en niet echt bang voor anderen ofzo,maar gewoon helemaal erg schrikachtig. Hij is nu 9 jaar en altijd zo geweest zonder dat er ooit iets is gebeurd.
Ook mijn kater heeft periodes met angst en plas-aanvallen. Ik heb al een aantal keer die antidsepressiva voor katten gehad en na een tijdje gaat het dan weer helemaal goed.
Het kan wel zijn, dat je het nog een keer voor 3 maanden moet herhalen, als het terug komt. Mijn kater is er echt veel beter van geworden, dus hou hoop!
Groetjes, Mikky
 
Terug
Bovenaan