Kattenbak verschonen??

Iemand ervaring met kattenbak verschonen tijdens het zwanger willen worden of zijn? Ik wist dus (en ook net gelezen op internet) dat je eigenlijk niet kattenbak mag verschonen als je zwanger wilt worden, of bent, ivm besmetting 1 of andere parasiet.
maarja, zal toch moeten gebeuren. Zou je dit dan ook niet met handschoenen aan kunnen doen?

Ik doe het altijd en zal dit de komende maand ook moeten blijven doen. mijn vriend wordt geopereerd aan oog en zal komende maand niet mogen bukken en tillen. Dus helaas ook geen kattenbak verschonen

Iemand ervaring hier mee? Of een goede oplossing. Of wie trekt zich hier niks aan?

ps ben bezig met 1e ronde 1e kindje

Ik zou me daar nog niet teveel zorgen over maken! Ik heb gister zelf nog de kattenbak verschoond.Als je zwanger zou zijn en er is geen andere mogelijkheid dan dat je het zelf doet, dan doe je van die mooie rooie huishoudhandschoenen aan. Met van die veertjes langs het randje, vind de poes ook nog wel interessant denk ik! En goed handen wassen direct na de tijd, volgens mij kan er dan weinig mis gaan!

Succes!

Groetjes Annelies.

quote: bieb1408 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-07-2007 12:12:00'));

Iemand ervaring met kattenbak verschonen tijdens het zwanger willen worden of zijn? Ik wist dus (en ook net gelezen op internet) dat je eigenlijk niet kattenbak mag verschonen als je zwanger wilt worden, of bent, ivm besmetting 1 of andere parasiet.
maarja, zal toch moeten gebeuren. Zou je dit dan ook niet met handschoenen aan kunnen doen?

Ik doe het altijd en zal dit de komende maand ook moeten blijven doen. mijn vriend wordt geopereerd aan oog en zal komende maand niet mogen bukken en tillen. Dus helaas ook geen kattenbak verschonen

Iemand ervaring hier mee? Of een goede oplossing. Of wie trekt zich hier niks aan?

ps ben bezig met 1e ronde 1e kindje

Hoi Bieb,
Je mag eigenlijk niet de kattenbak verschonen ivm toxoplasmose.
En  je mag eigenlijk ook niet in de tuin werken, ivm kattenpoep.
Maar je kunt het inderdaad wel gewoon doen als je van die goede huishoud handschoenen aandoet!
En als je zwanger bent kun je je er ook op laten testen, want ik neem aan de je de afgelopen tijd voordat je zwanger wilde worden ook al de kattnbakken hebt verschoont..
Succes met alles!
Liefs,
Kiki

Jaaa,van die leuke handschoentjes met veertjes. Gaan ze er helemaal al in zitten als ik aan het verschonen ben. Doen ze nu ook al, opeens naar de bak moeten net op het moment als ik aan het verschonen ben

Handschoenen ga ik toch maar vanmiddag gelijk kopen

testen kan ik natuurlijk doen als ik zwanger ben (volgende week ong worden,ben   nu al zenuw....)

In   ieder geval bedankt voor de reacties

toxoplasmose zit in de poep. In de tuin kun je gerust werken met handschoenen aan. Voor de kattebak misschien ook een mondkapje voor doen?
toxoplasmose kan ook in vlees zitten, vandaar geen rauw vlees.

hoi dames

op toxoplasmose kun je je laten testen voor als je zwanger wordt kunnen ze zien of je genoeg antistoffen hebt!!
Volgens mij controleren ze het ook als je zwanger bent en bloed laat prikken(maar mss niet overal) maar dan is het al te laat als je niet genoeg anti stoffen hebt.
Niet dat het zo erg is (als je niet zwanger bent) Dus gewoon voorzichtig zijn.

groetjes

Ha Bieb,

Het wordt inderdaad afgeraden de kattenbak te verschonen (dit weet ik beroepshalve), om dat de kans aanwezig is dat jouw katten toxoplasmose in hun ontlasting kunnen hebben zitten. Zelf merken ze daar niets van, maar voor jou ongeboren baby kan dit zeer ernstige gevolgen hebben, omdat het centrale zenuwstelsel erdoor wordt aangetast.

De voorkeur heeft dus om de kattenbak door een andere te laten schoonmaken voor en tijdens de zwangerschap, omdat je niet weet of jouw katten het hebben of niet. Kan, zoals in jouw geval, je partner het niet doen, trek dan goede keukenhandschoenen aan en was je handen erna ook grondig. Zo is de kans op besmetting erg klein.

Bij ons thuis mag mijn man nu fijn de kattenbak doen. Is dan ook wel weer een fijne bijkomstigheid.

Succes bij jullie thuis en succes met de schoonmaak van de kattenbak!!

Groetjes

Ps en uiteraard succes met het snel zwanger worden!!!!!

quote: nath04 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-07-2007 13:47:40'));

Ha Bieb,

Het wordt inderdaad afgeraden de kattenbak te verschonen (dit weet ik beroepshalve), om dat de kans aanwezig is dat jouw katten toxoplasmose in hun ontlasting kunnen hebben zitten. Zelf merken ze daar niets van, maar voor jou ongeboren baby kan dit zeer ernstige gevolgen hebben, omdat het centrale zenuwstelsel erdoor wordt aangetast.

De voorkeur heeft dus om de kattenbak door een andere te laten schoonmaken voor en tijdens de zwangerschap, omdat je niet weet of jouw katten het hebben of niet. Kan, zoals in jouw geval, je partner het niet doen, trek dan goede keukenhandschoenen aan en was je handen erna ook grondig. Zo is de kans op besmetting erg klein.

Bij ons thuis mag mijn man nu fijn de kattenbak doen. Is dan ook wel weer een fijne bijkomstigheid.

Succes bij jullie thuis en succes met de schoonmaak van de kattenbak!!

Groetjes

Ps en uiteraard succes met het snel zwanger worden!!!!! Ik ben ook bezig met ons eerste kindje. Echter eerste ronde net afgerond, ga nu tweede ronde in.

Terug
Bovenaan