Kattenbak verschonen??

quote: nath04 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-07-2007 13:48:26'));

quote: nath04 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-07-2007 13:47:40'));

Ha Bieb,

Het wordt inderdaad afgeraden de kattenbak te verschonen (dit weet ik beroepshalve), om dat de kans aanwezig is dat jouw katten toxoplasmose in hun ontlasting kunnen hebben zitten. Zelf merken ze daar niets van, maar voor jou ongeboren baby kan dit zeer ernstige gevolgen hebben, omdat het centrale zenuwstelsel erdoor wordt aangetast.

De voorkeur heeft dus om de kattenbak door een andere te laten schoonmaken voor en tijdens de zwangerschap, omdat je niet weet of jouw katten het hebben of niet. Kan, zoals in jouw geval, je partner het niet doen, trek dan goede keukenhandschoenen aan en was je handen erna ook grondig. Zo is de kans op besmetting erg klein.

Bij ons thuis mag mijn man nu fijn de kattenbak doen. Is dan ook wel weer een fijne bijkomstigheid.

Succes bij jullie thuis en succes met de schoonmaak van de kattenbak!!

Groetjes

Ps en uiteraard succes met het snel zwanger worden!!!!! Ik ben ook bezig met ons eerste kindje. Echter eerste ronde net afgerond, ga nu tweede ronde in.

Hoi Nath!
Nou ben ik gewoon heel erg nieuwsgierig,maar hoezo weet jij dit beroeps halve?
X
Kiki

Terug
Bovenaan