Kattenbak..

Hallo,

Ik heb een kat en nu heb ik vaker gehoord dat je de kattenbak niet mag verschonen als je zwanger wilt worden of al bent.
Ik ben vaker alleen thuis en als die kat dan op de kattenbak is geweest verschoon ik hem altijd.. kan echt niet in die stank blijven zitten.
De grote schoonmaak van de bak doe ik 1 á 2 keer in de week maar dat laat ik mijn man doen.
Hoe doen jullie dat? Verschonen jullie hem evengoed?

En nog een vraagje..
Gisterenmorgen zat ik op de bank en ineens komt de kat bij me liggen, gaat hij op mijn buik zitten spinnen (of hoe noem je dat?)..
Dit doet hij echt NOOIT!!! Het is helemaal geen aanhankelijke kat, komt nooit bij me liggen en al helemaal niet zo spinnend.
Dit is echt de eerste keer dat hij dat doet en ik heb hem al 3 jaar.
Dus ik vertelde dat op mijn werk en een collega vertelde dat haar kat dat ook alleen maar deed als ze zwanger is.
Zij is nu voor de 2e keer zwanger en vanaf de dag dat ze zwanger was deed die kat dat en normaal dus ook nooit.
Kent iemand dat?
Ik heb  rond 22 maart mijn nod, dus wie weet..

Liefs, Ilse.

Hoi Ilse,

Ik heb ook een kat maar ik verschoon de bak niet meer sinds dat ik zwanger wil worden.Heb inderdaad ook gehoord dat het niet goed is voor je kindje.
Mijn vriend doet het iedere dag als hij thuis komt van zijn werk,lekker makkelijk,hahaha!Niet dat ik er een hekel aan heb hoor!
Maar als je iedere dag de kattenbak zuiver maakt zal het toch wel mee vallen met de stank.Ik zou lekker wachten tot je vriend thuis is.Want je weet maar nooit!Ik ga het meteen opzoeken want waarom precies weet ik ook niet!
Mijn NOD is morgen,SPANNEND!!

groetjes wendy

Hey Ilse,

Ik ben even op zoek geweest wat betreft die kattenbak.Het is een bacterie,het is niet zozeer schadelijk voor de a.s moeder maar wel voor het kindje.Het kan leiden tot een miskraam of een te vroege geboorte.Dus maar lekker wachten op je vriend,hihi
Wil je nog iets meer lezen hierover kun je het vinden op deze site.

Groetjes Wendy

hoi...
ja wij hebben 3 katten en die komen ook veel bij je zodra je zwwanger bent, steeds bij mijn 2 schoonzusjes, hihi zo is het leuk te achterhalen wie zwanger is... geintje..
ik doe de kattebak ook niet tijdens de zwangerschap, heb 1 zoontje van 19 maanden en ben nu bezig voor een 2e en die van ons doen het grotendeels buiten, maar als er echt een dikke drol in de bak gelegd is, lekker smakelijk dan zou ik handschoenen aan doen, anders is het niet uit te houden...
toevallig mijn nod is ook 22 maart... en heb wel last van m'n borsten, afwachten dus... suc6!! liefs marloes

Hoi hoi,

Ik geloof dat alleen hele jonge katten toxoplasmose kunnen hebben.
Dus als je kat al wat jaartjes is kan je gerust de kattebak verschonen.
Gewoon goed je handen wassen na afloop.

Maar ik kan me voorstellen dat je deze informatie lekker niet aan je man verteld en hem die stinkende bak laat schoonmaken .

Tessie

He Ilse
Ik heb zelf 3 katten en die doen op dit moment alles op de kattenbak. Ik verschoon de kattenbak aleen nog tijdens mijn ongi periode tot vlak voor mijn eisprong. en daarna doet mijn man het totdat ik weer ongi wordt (tot nu toe werd ik elke maand weer ongi). Ik vind die stank ook vreselijk maar ik heb een dure kattenbak vulling gekocht en dat werkt perfect en mijn man moet hem gewoon uitscheppen elke dag...Zo zit ik niet in de stank want anders word ik echt gek. Succes groetjes Pam

Niet alleen jonge katten kunnen toxoplasmose   hebben, ook volwassen katten. De meeste vrouwen zijn al eens besmet geweest, maar zeker weten doe je het niet.

Je kan de kattenbak ook verschonnen met plastic handschoenen aan.

Overigens werd mij door de huisarts ook aangeraden geen konijnenhok meer schoon te maken. Dus dat heb ik dan maar aangegrepen om mijn kiddies dat zelf te leren, en nu maken de dames (6 en 7)  iedere week het konijnenhok schoon.

Miep

hoi ilse

wij hebben ook een kat
meestal doet mijn vriend de kattenbak
ik moet er niet zoveel van hebben
we willen nu graag zwanger worden
dus voor mij een extra reden
om het mijn vriend te laten doen hihih

grtz tamara

Terug
Bovenaan