KDV ja of nee

Hoi,
Ook hier zijn we voor het kdv. chloë is in het begin ook niet gegaan omdat de oppassen voor het oprapen lagen. Ik werk zowiezo al partime en mijn vriend in ploegen dus heel vaak was er ook wel iemand thuis. verder vonden de oma's het erg leuk als ze kwam spelen of logeren. Toch kreeg ik op een gegeven moment het gevoel dat chloë wel toe was om tussen andere kindjes te spelen. En wilde ik ook steeds minder afhankelijk zijn van de oma's.
Nu is ze een heel sociaal kindje en lacht nar iedereen. Huilen als wij weggaan op het kdv kent ze volgens mij niet.
maar goed ik weet dus niet of ze minder sociaal zou zijn geweest als ze niet was gegaan. Ik ben er in ieder geval wel heel tevreden mee en Chloë ook.

Chloë gaat trouwens gemiddeld 1a 2 halve dagen in de week, dus niet erg veel.

Een heel verhaal maar ik ben dus voor kdv.

ps. wij betalen zelf ook maar ongeveer 30 euro per maand.

groetjes pally

De 1 is voor de andere tegen pff hoe kan ik nu iets beslissen.
Nee hoor grapje.
Ik ga eerst eens kijken wat het ons zou gaan kosten. 30 euro oke maar geen honderden. Dat zie ik gewoon niet zitten.
En ik zal het eens in de groep gooien hier thuis.

Het liefs zou ik haar er wel 2 halve dagen heen doen.

Bedankt voor de -voors en -tegens.

Groetjes Kirsten

Mike gaat dan wel niet naar een kdv, maar naar een gastouder en ik ben er heel blij mee.
Hij ging eerst een paar uurtjes per week omdat ik dan een afspraak had met een reintegratiebureau. En ik kwam er achter dat het ook wel fijn is om af en toe je handen vrij te hebben.
Eenmaal in het reintegratietraject ging mike al weer wat meer uurtjes en toen ik 2 dagen in de week  vrijwilligerswerk deed, ging hij 60 uur in de maand. Wij betaalden 84 euro in de maand  met teruggaaf van de belasting.
Nu ik weer ga werken moet hij nog iets meer, komt nee rop 4 ochtenden in de week, tenzijn mn man thuis is, die werkt onregelmatig.
Hij heeft het er heel leuk, hij is wel de jongste maar dat maakt hem niets uit, doet gewoon met de rest mee!!

liefs jen

bij ons in de woonplaats hebben ze dreumesochtenden
dat is voor kindjes die nog niet naar de peuterspeelzaal
kunnen dus zeg maar van 0 tot 2
helaas is hier een lange wachtlijst dus kunnen we daar nog
niet heen
hier bij zijn de moeders wel aanwezig die zitten er aan een paar tafeltjes
bij en de kinderen kunnen dan spelen of gaan knutselen samen met de
begeleiders

misschien is er ook zoiets bij jouw in de buurt tyche heeft dan
contact met andere kindjes en jij met andere ouders

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Tijs gaat 1 dag in de week naar het kdv en ik vind dat heel goed. Ook als ik of mijn man op die dag vrij ben/is dan brengen we Tijs er toch heen, alleen dan wel korter. Hij houdt dan toch het normale ritme.
Ik merk dat hij veel leert op het kdv en hij heeft het er ook prima naar zijn zin. Het neefje van Tijs gaat nu sinds een aantal maanden naar de creche, maar is daarvoor altijd thuis of bij oma geweest waar geen andere kindjes waren. Hij moet nu echt leren om met andere kindjes te spelen en dat hij aandacht moet delen. Dat gaat met horten en stoten. Ik ben van mening dat het heel goed is dat kindjes al vroeg met andere kindjes spelen en leren omgaan. Wij twijfelden nog over het kdv, of we er goed aan deden, maar dat was na 2 weken verdwenen als sneeuw voor de zon.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan