kdv of gastouders of opa/oma?

Hoe regelt iedereen opvang? ik heb mij in het begin beetje in verdiept, vroeg info en kreeg direct 4 flexplekken bij een kdv (verrassend maar goed), daar liet ik het bij. er was toen veel aan de gang in ons leven. en door de flexplekken is er amper keus hier in de stad. Maar nu begin ik er weer aan te denken. ik werk onregelmatig, nachts en weekends kan mijn man opvangen. zijn 4 dagdelen voldoende? wat kost dat? gaan opa/oma elke week paar uurtjes opvangen of heb ik dan een probleem met te weinig kdv uren. Nu kwam ik een gastouder tegen hier vlak bij met plek. dat lijkt mij zoveel fijner, ze is hier in de buurt. mijn man heeft geen rijbewijs en de kdv is aan de andere kant van de stad, 7 uur gaan ze open en 7 uur moet hij naar zijn werk met een collega meerijden. De gastouder is dus veel makkelijker omdat ze dichterbij is, misschien ga ik wel voor combi, mag dat? 4 dagdelen kdv en 2 dagdelen gastouder bijv? de gastouder gaat kijken wat ze mij kan bieden en is aangesloten bij parbedie en voldoet aan de nieuwe eisen. ze is ook goedkoper dan de kdv, en om om 7 uur bij kdv terecht te kunnen moeten we een toeslag betalen. maar ik vind het wel lastig hoor, we hebben het over half september en als ik nou een werkrooster had. uitgezonderd wanneer een collega op vakantie is of ziek heb ik best een vast rooster, en buiten vakanties/feestdagen maar is dat over 7 maand ook zo? pfff hoofdbrekers hoor. stiekem wel blij dat ik zo tegen een gastouder aanliep.

hoi sweetwicca

hiermee heb ik ook lang gestoeid om denken wat het beste is etc. ook omdat ik onregelmatig werk. maar voor ons is er een wachttijd van 2 jaar bij het kdv dus das geen optie. opa en oma moeten gewoon werken en kunnen ook niet oppassen. dus blijf de gastouder alleen nog maar over. maar als er geen wachttijd zou zijn is kdv ook geen optie voor ons mijn mam moet al om 6.50 aanrijden naar zijn werk en als ik slaapdienst heb kan hij dan ons kind niet wegbrengen naar het kdv ook moet je s` middag bijv. al om 12 of 13 uur brengen terwijl ik soms pas om 15.30 hoef te werken vind ik zonde en onnodig (hoewel ik wel kan inzien dat het handig is, kan ik daar nog niet met me gevoel mee heen).
dus voor ons word het gastouder.
succes met jou zoek tocht gewoon rustig alle opties bekijken en afwegen tegen elkaar wat je het best vind voor jou, je man en het kind.
o btw je krijgt wel minder vergoed van de overheid voor gastouder dan voor kdv
gr.

ik heb er bewust voor gekozen om thuisblijsmama te worden, 2 jaar geleden.
dus kan je geen adviezen ofzo geven.
enige advies wat ik iedereen kan mee geven, is dat zodra je kind geboren wordt, je je kleintje al bij de psz moet inschrijven.
de meeste plaatsen hebben wachttijden van een jaar of 2, dus wees daar op tijd bij.
de rest kan ik geen adviezen geven.

succes met je beslissing!

liefs, do

Goedemiddag dames,
Wij hebben voor drie dagen kdv, één dag ben ik thuis en de vrijdag gaan ze naar opa en oma. (die passen dan ook al op hun oudste pake en beppe zegger). Mochten we al problemen krijgen dan probeert mijn vriend een dag extra thuis te zijn. Dit komt doordat ik omgerekend net iets meer verdien dan hem.
Ik denk dat je goed moet bezien wat het beste is voor je situatie. Waar ik tegenopzag bij een gastouder was bijvoorbeeld met ziekte, dan kunnen ze niet terecht en kost het je een snipperdag, omdat er geen opppas is voor je kind. Met de kdv had ik dit niet. Nu mag ik tussen 7.00 uur en 9.00 uur op mijn werk komen. Hier zijn ze gelukkig erg flexibel.
Suc6 allemaal met uitzoeken.
Liefs Tamara

Goedemiddag dames,
Wij hebben voor drie dagen kdv, één dag ben ik thuis en de vrijdag gaan ze naar opa en oma. (die passen dan ook al op hun oudste pake en beppe zegger). Mochten we al problemen krijgen dan probeert mijn vriend een dag extra thuis te zijn. Dit komt doordat ik omgerekend net iets meer verdien dan hem.
Ik denk dat je goed moet bezien wat het beste is voor je situatie. Waar ik tegenopzag bij een gastouder was bijvoorbeeld met ziekte, dan kunnen ze niet terecht en kost het je een snipperdag, omdat er geen opppas is voor je kind. Met de kdv had ik dit niet. Nu mag ik tussen 7.00 uur en 9.00 uur op mijn werk komen. Hier zijn ze gelukkig erg flexibel.
Suc6 allemaal met uitzoeken.
Liefs Tamara

Wij hebben gekozen voor een kdv omdat we dan zeker weten dat we altijd opvang hebben (minus de vakanties). Ik ga 1 hele dag en 4 halve dagen werken (is 24 uur) en de kleine zal dan die tijd op het kdv zitten.

Opa's en oma's waren bij ons geen optie en met een gastouder heb ik het gevoel dat als de gastouder ermee ophoudt (om wat voor reden dan ook), ik het hele opvangprobleem weer opnieuw moet uitzoeken. Op deze manier voorkomen we die stress in ieder geval.

We zullen zien hoe het in de praktijk werkt.

Groetjes, Esk

Wij hebben gekozen voor een kdv omdat we dan zeker weten dat we altijd opvang hebben (minus de vakanties). Ik ga 1 hele dag en 4 halve dagen werken (is 24 uur) en de kleine zal dan die tijd op het kdv zitten.

Opa's en oma's waren bij ons geen optie en met een gastouder heb ik het gevoel dat als de gastouder ermee ophoudt (om wat voor reden dan ook), ik het hele opvangprobleem weer opnieuw moet uitzoeken. Op deze manier voorkomen we die stress in ieder geval.

We zullen zien hoe het in de praktijk werkt.

Groetjes, Esk

Bij ons gaat Nova 2 dgn naar het kdv en 1 dag naar mijn oom en tante (als mijn moeder in nederland is gaat ze 1 dag daarheen en als mijn oom en tante op vakantie zijn naar mijn schoonouders) en deze beeb gaat straks hetzelfde doen.

Gelukkig heb ik regelmatige uren qua werk.
Ik vond toen een gastouder zo duur en ja op kdv kan zel altijd terecht ook in de vakanties alleen niet op feestdagen maar dan zijn wij zelf ook vrij.

Ik ben blij met onze opvang, ze zijn heel gemakkelijk als ik Nova later breng maakt niks uit maar als 1 van ons een keer vroeg is en haar om 3 uur na haar slaapje wil ophalen is het ook geen probleem.

Hoop dat jullie er allemaal uit komen en de opvang kunnen gebruiken die het beste bij jullie past.

Liefs randy

Terug
Bovenaan