Hoe regelt iedereen opvang? ik heb mij in het begin beetje in verdiept, vroeg info en kreeg direct 4 flexplekken bij een kdv (verrassend maar goed), daar liet ik het bij. er was toen veel aan de gang in ons leven. en door de flexplekken is er amper keus hier in de stad. Maar nu begin ik er weer aan te denken. ik werk onregelmatig, nachts en weekends kan mijn man opvangen. zijn 4 dagdelen voldoende? wat kost dat? gaan opa/oma elke week paar uurtjes opvangen of heb ik dan een probleem met te weinig kdv uren. Nu kwam ik een gastouder tegen hier vlak bij met plek. dat lijkt mij zoveel fijner, ze is hier in de buurt. mijn man heeft geen rijbewijs en de kdv is aan de andere kant van de stad, 7 uur gaan ze open en 7 uur moet hij naar zijn werk met een collega meerijden. De gastouder is dus veel makkelijker omdat ze dichterbij is, misschien ga ik wel voor combi, mag dat? 4 dagdelen kdv en 2 dagdelen gastouder bijv? de gastouder gaat kijken wat ze mij kan bieden en is aangesloten bij parbedie en voldoet aan de nieuwe eisen. ze is ook goedkoper dan de kdv, en om om 7 uur bij kdv terecht te kunnen moeten we een toeslag betalen. maar ik vind het wel lastig hoor, we hebben het over half september en als ik nou een werkrooster had. uitgezonderd wanneer een collega op vakantie is of ziek heb ik best een vast rooster, en buiten vakanties/feestdagen maar is dat over 7 maand ook zo? pfff hoofdbrekers hoor. stiekem wel blij dat ik zo tegen een gastouder aanliep.