kdv of gastouders of opa/oma?

Bij ons gaat Nova 2 dgn naar het kdv en 1 dag naar mijn oom en tante (als mijn moeder in nederland is gaat ze 1 dag daarheen en als mijn oom en tante op vakantie zijn naar mijn schoonouders) en deze beeb gaat straks hetzelfde doen.

Gelukkig heb ik regelmatige uren qua werk.
Ik vond toen een gastouder zo duur en ja op kdv kan zel altijd terecht ook in de vakanties alleen niet op feestdagen maar dan zijn wij zelf ook vrij.

Ik ben blij met onze opvang, ze zijn heel gemakkelijk als ik Nova later breng maakt niks uit maar als 1 van ons een keer vroeg is en haar om 3 uur na haar slaapje wil ophalen is het ook geen probleem.

Hoop dat jullie er allemaal uit komen en de opvang kunnen gebruiken die het beste bij jullie past.

Liefs randy

Hoi dames, dank je voor de reacties. ja met mijn werktijden is het niet zo makkelijk

wanneer ik slaapdienst heb kan ik niet ochtends even naar huis voor de kleine, mijn man moet haar dan naar een kdv of gastouder brengen, zonder auto en om 7 uur naar werk. Dat is het grootste twistpunt. later op werk komen is geen optie, hij carpooled en werk is in stad verderop. (geen rijbewijs en slecht ov)

mijn or-uren zijn elke maandag, alleen valt het midden op de dag en bij een kdv ben ik dan 2 dagdelen kwijt, bij een gastouder of opa/oma is dat makkelijker. We willen een vaster rooster, dus elke dinsdag slaapdienst bijv. dan kan de dinsdagmiddag de kleine naar een kdv/gastouder en mijn man haar om half 6 ophalen.
en de vergadering is om de week, dat is ook niet zo'n probleem. het ligt vooral bij 1 ochtend in de week.

Maar ik sta on hold bij een gastouder, het buro moet mij nog terug bellen. daar wacht ik op en ik heb voor zekerheid 4 flexplekjes bij kdv. nu hopen dat alles tegen die tijd goed is.

Mijn man heeft op werk balletje opgegooid over minder werken, was niet direct nee, dat viel ons al mee. mijn uren worden beter betaald. maar als hij 8 uur moet minderen waar ik 5 uur kan dan is het weer even duur. afwachten maar. het is wel een puzzel zeg pfff

gr sabine

hoi,

ja ik heb het voordeel dat ik in een fries dorpje woon met een geweldige en flexibele gast ouder waar veel mee te regelen is en dat is makkelijk. als zij vakantie heeft dan springen oma en pake ( opa in t fries) bij en dat gaat prima al bijna 4 en half jaar.

dus ik mag me in de handen knijpen, wachtlijsten hebben we hier zo goed als niet last van.
ik wens je succes bij de keuze\

groetjes maaike

Hoi hoi

hier hebben we ook niet echt wachtlijsten volgens mij.
iedereen in de omgeving zegt van wel maar ik vroeg alleen informatie bij een kdv en kreeg 4 flexplekken.
nu ben ik 7 maand zwanger, ik spreek een gastouder aan en het is al rond. De gesprekken met Parbedie en de gastouder komen nog maar ze heeft al gereserveerd voor mijn kindje en ze kan alle uren die ik nodig heb en flexibel. dus dat KDV hoeft ws niet eens.
En als opa/oma laten afweten en niet elke week een paar uurtjes oppassen is dat dus geen probleem.
Of ik heb giga geluk of timing of het is hier makkelijker. En toch mijn collega in 1 stad verderop heeft het nog niet helemaal rond.
Ik heb bij de gastouder een veel beter gevoel, mede omdat ze flexibeler is, dichterbij, haalbaar voor manlief wat het kdv dus niet was. en kind kan tot 12 jaar, buitenschoolse opvang heb je dus ook direct enz.
Nu alles afwachten, gesprekjes voeren, kennis maken en bevallen, opa/oma hebben nog tot september tijd om te wennen aan een kleinkind en welke rol dat hun brengt. Alles is nu mogelijk en dat is een fijn gevoel
gr sabine

hoi hoi,

mijn vriend en ik werken beiden part time en onregelmatig en hierdoor kunnen we veel zelf opvangen. verder hebben we een oppas die bij ons thuis komt en af en toe opa en oma. inmiddels gaat de oudste twee ochtenden naar de peuter speelzaal.

gr kwinty.

Bij ons gaat oma 4 dagen oppassen. Ze wil het zelf heel graag en wij zijn er blij mee.
Ik ben dan één dag in de week thuis, minder werken kunnen wij financieel niet realiseren helaas.
Gelukkig werkt mijn partner de middag en avond, en ben ik om vijf uur 's middags thuis, dus gaat het eigenlijk om halve dagen.

Terug
Bovenaan