Kdv + peuterspeelzaal?

Enzo gaat als het goed is in januari naar de psz toe voor 2 ochtenden per week.
De psz zit hier in dorp en met die kinderen gaat hij later ook naar de basisschool toe. De basisschool zit hier ook in het dorp trouwens.
We hebben bewust gekozen ervoor dat ik pas ga werken als Enzo naar school gaat maar ik mis het vreselijk. Misschien dat ik eerder ga werken en dat Enzo dan ook naar een kdv moet. Ik heb geen oppas verder.
Maar als hij gaat naar een kdv dan gaat hij wel in elk geval 1 ochtend in de week naar de psz toe.

liefs
di silva

Elisa is nu lekker thuis bij papa en mama en als ze in februari 2,5 is gaat ze 2 ochtenden naar de PSZ. Ik kan je dus niet vertellen wat het verschil is. Ik denk dat je moet doen wat bij jezelf goed voelt.

Hoi,

Isis gaat nu twee en een halve dag per week naar het kdv, en dat vind ik meer dan genoeg (twee dagen zou wat mij betreft ideaal zijn, maar dat krijg ik op m'n werk maar niet voor elkaar...). Als ze niet naar het kdv zou gaan dan zou ik haar zeker naar de psz laten gaan, maar nu vind ik het erg dubbelop. Hier geen psz, dus!

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

Hoi hoi!

Thomas gaat nu nog naar het kdv. Maar in januari wil ik hem naar de psz brengen. Dat is voor ons dan een stuk goedkoper. En dan gaat hij 2 ochtenden nu gaat hij 1 ochtend.
Ik zou in jullie situatie ook voor het kdv gekozen hebben!
Liefs Esther

Als je kind naar het kinderdagverblijf gaat hoeft het echt niet ook nog naar een peuterspeelzaal. De meeste kinderdagverblijven bieden net als peuterspeelzalen activiteiten aan ter voorbereiding op school.

Eigenlijk zou ik willen zeggen dat datgene wat ze doen op de peuterspeelzaal dat doen ze ook op hetkinderdagverblijf en nog veel meer.

Het is echtniet nodig om het dubbelop te doen. Pff alsjeblieft niet, weer een extra leidster erbij.

Dus ik zou gewoon voor een extra dagje kinderdagverblijf kiezen. Dat kent je kind, en dat geeft wel enige rust.

Miep

Voor ons is  het kdv opvang voor de dagen dat wij werken (Linde gaat één dag naar het kdv!) en de psz is gewoon   superleuk, een paar uurtjes spelen.
Zo heb ik dat met Roos ervaren, ik vond de psz geweldig, leuk speelgoed, leuke leidsters en Roos vond het er helemaal fantastisch.
Linde gaat straks (als ze 2,5 jaar is) op de dagen dat ik vrij ben.
Mama lekker een paar uurtje voor zichzelf en Linde lekker spelen, knutselen, verkleden etc....
Ik kan me wel voorstellen dat de combi kdv-psz wel wat veel is voor kindjes die meerdere dagen naar het kdv gaan en dan is het kdv toch het beste (psz is ten slotte maar een paar uurtjes) lijkt me.
Ik moet alleen nog de keuze maken tussen de psz waar Roos naartoe ging, logistiek in combi met de school van Roos niet echt heel handig en niet veel kindje stromen door naar de basisschool waar Linde straks ook naar toe zal gaan, maar oh zo leuk.
Of de psz vlak bij school maar die ik dus niet ken.
Uiteraard gaan we na de vakantie even kijken en dan moet ik gewoon een keuze maken. En dan kan Linde begin 2009 starten.

Succes met het maken van de keuze! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de psz super vind, maar met 2,5-3 jaar vroeg genoeg voor mijn kleine meisje.

groetjes Daniëlle.

Thanx voor jullie reacties allemaal.
Zoals ik al had geschreven had ik mijn keuze al gemaakt (geen psz), maar ik vind het erg interessant te lezen wie waarom welke keuze maakt.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan