KDV

A

Anoniem

Guest
Sorry hoor, maar moet dit echt even kwijt. Ik word soms helemaal doodmoe van het kdv waar Jasper twee dagen in de week naar toe gaat. Ze bellen ons zo (te) snel op als er (volgens hen) iets is met Jasper. Om de kleinste dingen bellen ze al met als gevolg dat wij ons weer meteen zorgen maken. Heb zelf altijd het idee dat als Jasper of welk kindje dan ook op de groep wat "moeilijker" is voor hun omdat hij niet in zijn vel zit (wat ook wel eens kan) dat ze hem dan het liefst weer snel kwijt zijn.

Nu belden ze net dat Jasper niet wil slapen. Is ons nog nooit gebeurd, maar goed, dat kan altijd een keer gebeuren, zeker gezien zijn leeftijd (over twee weken wordt hij 1 jaar) is dit niet zo vreemd dat hij deze fase ook gaat krijgen. Maar nu maak ik me daar dus meteen zorgen om. Ze hebben mijn man gebeld en die heeft mij weer gebeld. Ga zo zelf maar even bellen met het kdv of hij al slaapt. Echt veel tips heb ik niet meer voor ze, want ze hebben alles al geprobeerd, maar goed, hij kan niet blijven vechten tegen zijn slaap, hij al vanaf kwart over 7 wakker!

Hoe is dat bij jullie kdv's? Bellen die ook altijd zo snel? Ik heb zelf op een kdv gewerkt en dan deden wat dat alleen als we wisten dat er iets echt niet goed zat zodat we de ouders niet onnodig ongerust zouden maken of zit ik er nu naast? Kijk, ik snap ook wel dat ze het goed willen doen en goed willen zorgen voor Jasper, maar toch krijg ik er soms een naar gevoel bij.

Groet,
Jacqueline

Huh? Ze bellen op als hij niet wil slapen? Whahahaha...

Nou hier een en al lof over het KDV van Kay.
Als Kay niet wil slapen dan laten ze hem gewoon weer lekker spelen. En zien ze aan hem dat hij later toch moe wordt dan gaat hij alsnog lekker z'n bedje in!

Bij ons is ooit één keer gebeld omdat ik was vergeten Nutrillon mee te geven. Ze wilde dus alleen even weten welk merk we gebruikte zodat ze dat van hun eigen konden gebruiken. En één keer wilde ze gaan bellen omdat mijn vriend een uurtje later dan normaal Kay kwam halen. Het later komen was geen enkel probleem (kan tot 19:00 uur), maar omdat er normaal altijd rond  16:30 uur gehaald werd maakte ze zich gewoon wat  zorgen. Maar vriendlief kwam toen net binnen..

Ik ben dus helemaal blij met Kay's KDV!!

Maar als ze me om elke scheet zouden bellen was ik een gesprek met de bedrijfsleider aangegaan. Ik had dan gevraagd of het hier wel een KDV was met de daarvoor opgeleide mensen? Waarom men al in de stres schiet als een kindje gewoon niet wil slapen?

Terug koppelen dus! Je betaald hun immers voor het oppassen en verzorgen van je kindje, en niet zo'n beetje ook! Dus dan mogen ze ook goed hun werk doen..
Anders proberen over te plaatsen naar een ander KDV.

Succes!

Esmé mv Kay

Hoi Jacqueline,

Een kdv hoort zorg van de ouders over te nemen, niet zorgen máken!
Wat Esmé ook al zegt: ga een gesprek aan, met het hoofd om te kijken of jullie er uit kunnen komen. Je zou je kind met een gerust hart bij het kdv achter moeten kunnen laten en niet met het gevoel dat ze het eigenlijk niet aan kunnen.

Veel ervaring heb ik er zelf niet mee. Julian is net 2 dagen heen geweest, waarvan 1 wendag. De 2e keer (afgelopen vrijdag) had ik aangegeven dat ik niet wist hoe laat hij gehaald zou worden (kan tot half 7). Hij was toen even na 4 heel moe en dus hebben ze hem om kwart over 4 weer op bed gedaan. Wij kwamen om half 5. Hebben we even wat gedronken daar en wat gekletst en toen was meneer om 10 voor 5 weer wakker. Helemaal geen probleem, voor hun niet, voor ons niet, en (belangrijkste) voor Julian ook niet! Ik zou het ook niet fijn hebben gevonden als ze ons daarvoor hadden gebeld trouwens.

Succes ermee!

Groetjes,
Ellen

Heb ze net zelf even gebeld. Jasper slaapt nu. Hij wilde niets meer zei ze, maar was total loss. Hadden alles al geprobeerd. Ik zei al tegen haar. Op bed leggen en dan maar gewoon laten huilen, want hij valt dan vanzelf wel in slaap. Hadden ze dus ook gedaan al vonden ze dat wel moeilijk of zoiets. Grrrr, ze hebben zelf ook kinderen, dan mag ik toch aannemen dat ze dat wel een beetje kunnen inschatten??!!!??!!

We hadden al eerder gesproken over het feit dat we hier eens een gesprek over willenhebben, want we vinden ndit echt niet leuk meer. Volgens mij hebben ze het zelf nog niet eens in de gaten.

Maar ja, vanmiddag haal ik zelf Jasper op en dan zeg ik er nog wel iets van.

Groet,
Jacqueline

Ik vind het ook wel heel erg raar en vooral omdat er eigenlijk niks aan de hand is.. en dan jullie bellen. Schiet toch echt niet op zeg.

Heel goed!
Altijd even lastig om zoiets te moeten zeggen, maar een opluchting als je er dan wel samen uit komt. Beide volwassen mensen dus dat moet lukken!

Succes vanmiddag!

Ow enne, wat ik altijd doe is het volgende;

Wij hebben een over-en-weer schriftje waar elke keer iets leuks in wordt geschreven. Maar ook wat en wanneer hij gedronken heeft en wanneer en hoe lang geslapen. Als er iets met Kay is, bvb uit zijn doen door tandjes, gefrustreert omdat hij wil staan etc, dan schrijf ik dit in het schrift. Weten hun daar meteen waarom hij wat meer uit zijn doen is en dat geeft weer rust voor beide partijen. Ik zet er dan bv ook in dat als Kay ergens is gaan staan en moord en brand huilt omdat hij niet weet hoe hij moet gaan zitten ze zijn huilen moeten negeren (maar wel in gaten houden). Hij moet zelf zien uit te vinden hoe het weer gaan zitten werkt! Als men hem steeds neer blijft zetten om van het gejammer af te komen leert hij het nooit.. Ook veranderingen van eten of slaappatronen zet ik er in.

Mocht je geen schriftje hebben dan koop er lekker een en geef dit elke morgen mee.
Ik vind het in ieder geval een uitkomst!

Esmé mv Kay

Ik ben behoorlijk tevreden met het KDV ze zouden echt niet bellen als lukas eens niet zou slapen (dat doet hij daar namelijk toch bar weinig). Ze bellen alleen als hij ziek is. Soms naar mijn mening iets te snel maar dat is dan ook het enige.

Annemieke

??????????? nou lekker dan hahaha

ik werk zelf op een kinderdagverblijf maar daar bellen wij echt de ouders niet voor hoor.
ze zien ons aankomen hahaha sorry je kind wil niet slapen , kom maar halen want volgens mij is het ziek ... duhh
wij laten dan   vaak het kindje weer lekker spelen, hij wordt vanzelf zo moe dat hij wel in slaap valt in bed, en anders blijven we er ff bij zitten ofzo
wij bellen alleen de ouders bij ziekteverschijnselen als koorts 38 graden of hoger.
of als het vlekjes ofzo heeft of iets dergelijks
en als we merken dat het kindje helemaal niet lekker in zijn/haar velletje zit
dan overleggen we met de ouders, en dan ligt de keus bij de ouders.
raar hoor
liefs sandra

Terug
Bovenaan