Keiharde poep

Iemand tips tegen keiharde keutels? Kan de voeding niet veranderen want onze zoon krijgt A.R. tegen heftig spugen, en dat is het enoge dat helpt.
Kan wel iets toevoegen of extra geven misschien? Roosvicee Lax wil hij niet drinken.

Bedankt alvast!

Hoi,
ik heb gelezen dat 10 cc extra water bij de voeding doen helpt. En er zijn druppels van VSM om ontlasting zachter te maken.  Gewoon bij de drogist eens kijken zou ik zeggen.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi,

Bij ons heeft ABC Dophilus goed gewerkt. Van Solgar.  Is te koop in de natuurwinkel en via de apotheek. Met een paar dagen word de ontlasting zachter. Dan moet je het nog een week of 2 doorgebruiken, en dan afbouwen. Het is een kruidenmiddel en het zorgt voor een goede darmflora.

Groetjes, Cathy

Hoi!!!

Echt zielig he??? de mijne had ook keiharde ontlasting,  lijkt wel konijnekeutels he?
Per 100cc water voor voeding mag je 10cc extra water aan toevoegen. (dus 180cc water+ ongeveer 18/20 cc extra water)
Ook de mijne krijgt trouwens nutrilon AR.
Je moet dit wel even volhouden voordat het goed gaat werken, maar echt een prutje-poep wordt het niet. (lekker praatje  )
Ik weet niet hoe oud je kleine is, maar ik geef ook rooibosthee, en dat helpt ook een beetje.
Als het echt niets wordt kan je eventueel lactulose bij de apotheek halen, kan via de HA maar je kan het ook gewoon zo kopen.
Ik ben er mee gestopt, omdat het een zoete derrie is, die je dagelijks moet geven.
Op zich is haar ontlasting met  4 maanden nog zachter geworden, door de bijvoeding (ze is nu 4,5 maand)daarom ben ik ook met bijvoeden gestart.

Mijn ervaring is, zolang ze zelf haar ontlasting uitpoept, en haar anusje niet scheurt, (dat is het belangrijkste) kan je het met hulpmiddelen af. Anders de lactulose erbij halen.

Succes!!!

Bedankt allemaal,

Extra water bij de voeding dooe ik al, evenals hem tussendoor water laten drinken.
Stom, ABC Dophilus net weggegooid; gebruikten we in t begin tegen krampjes.
Lax door de voeding, helemaal nog niet aan gedacht..(stom) ga ik proberen en wie weet helpen die druppeltjes ook wel....

Thanx!

hi,
i.d.d. een beetje water extra en af en toe wat water drinken (gewoon kaal water uit de kraan) en mag je kindje al wat bijvoeding: dan kan je proberen een halve appel met schil te pureren, dan heeft hij wat meer vezels.

zielig he, als een kindje zulke keutels poept, het ziet er ook niet uit, zo'n klein kontje en dan een broek vol
Miep

Die druppels van VSM helpen ook goed (weet niet meer hoe het heet, flesje is al op). Maar een groot nadeel: na een 8 á 9 dagen is het ook helemaal op, en het is niet zo goedkoop dan.

Terug
Bovenaan