Keiharde poep

Mijn zoontje heeft het ook. Zo zielig! Ik gebruik ook ABC D., geef extra water, in de voeding en tussendoor EN ik doe 1x per dag een beetje olie bij de voeding  - een klein theelepeltje in een flesje van 160cc. Dat smeert de boel een beetje, zeg maar. Soms lees ik dat maisolie goed is. Andere keren weer zonnebloemolie of olijfolie. Ik doe olijfolie. Hij heeft er in ieder geval geen last van, volgens mij.

Bij het consultatiebureau zeiden ze dat ik een laxeermiddel van de arts moest halen als het binnenkort niet beter ging met AR voeding. Na wat gegoogle heb ik bovenstaande tips ook gevonden. Laxeermiddelen zijn echt niet goed voor een baby dus ik probeer nu alles om het zelf te verhelpen.

Succes met de poepjes!

Dominique

Hallo, Mijn dochter had er ook last van . ze is nu vier en halve maand. Wat voor water gebruik je? ik gebruik spa blauw wat ook erg heeft geholpen. In kort gekookt water zit veel kalk wat tegenwerkt. sinds ik spa gebruik gaat het perfect.

Groetjes Jolanda

Hsllo,
Mijn dochtertje had in het begin ook van die keiharde ontlasting. Via de kinderarts in het ziekenhuis heeft ze lactulose gekregen. Elke dag 5 ml. Wij vinden dat het nu soms erg waterig is en bouwen het duswat sf naar 2 ml per dag en soms geven we het om de dag. Dit werkt erg goed. Ook de huisrts en het cb is hiermee tevreden. dus ik denk dat lactulose niet erg verkeerd kan zijn voor een kleintje. Het helpt bij ons heel goed. Het scheelt vele verdrietige momenten.

Groetjes nienke

Hi!

Bedankt voor alle tips!
Ik heb inmiddels lactulose gehaald bij de apotheek en ondanks dat het (inderdaad!) zoete, plakkerige  derrie is helpt het goed!
We zitten nog een beetje te hannesen met de hoeveelheid; 5 ml bleek wat teveel en een andere keer was t weer wat te weinig.
Zag alleen dat je t niet langere tijd mag gebruiken...we kijken even.
Helaas wil Mats ab-so-lut geen water drinken, koud of lauw, hij vindt t nix.
De CB arts raadde ons af om hem nu al  een zoete smaak aan te leren, dus twijfels bij de Roosvicee Laxo (zuuuuuuuuuuchhhht).
Hij kreeg al behoorlijk wat bijzoeding; fruit en groenten, maar dat hielp zijn ontlasting ook niet echt.

Ac, zo blijven we lekker bezig!

Nogmaals bedankt!

Je hebt inderdaad ook druppels van VSM: kindicol heten die! Deze maken de ontlasting soepeler! En mijn zoontje heeft bijna 1 jaar lang lactulose gehad! Via de kinderarts, geen probleem dus!

hier bij de 1e hadden we toen ook van alles geprobeerd en uiteindelijk werkte lijnzaadolie erg goed, 1 druppeltje per dag! was superspul maar bij ieder kind werkt wat anders, hopelijk is het ondertussen opgelost?

hier bij de 1e hadden we toen ook van alles geprobeerd en uiteindelijk werkte lijnzaadolie erg goed, 1 druppeltje per dag! was superspul maar bij ieder kind werkt wat anders, hopelijk is het ondertussen opgelost?

Hoi Hoi

Ik heb een zoontje van bijna 3 maanden.
Hij heeft geen harde ontlasting maar wel ontzettend veel last van buikkrampjes echt zielig. Hij kreeg sinds 2 wkn flesvoeding van Nutrilon hypo allergeen op advies van het consultatie buro.
Op advies van mijn moeder ben ik nu similac gaan gebruiken, daar had mijn moeder hele goede ervaringen mee. Vroeger hadden wij ook veel last van krampjes een erg harde ontlasting tot bloedens toe.
Toen mijn moeder similac ging gebruiken hadden wij nergens last van.
Ben dus erg benieuwd hoe onze zoon op de similac reageerd.

groetjes Carol

Terug
Bovenaan