Hier 2x bevallen.
De eerste keer vaginaal, een bevalling volgens het 'boekje', duurde in totaal 12 uur. Thuis geboren, geen knip of hechting.. top!!!
De tweede keer keizersnede ivm stuitligging, nu 8 maanden terug. Ook bewust gekozen voor een keizersnede gezien de baby erg groot was (4100 gram) Ja, de bevalling zelf was een stuk makkelijker en relaxter. Ik was helemaal niet bang voor de keizersnede, had er alle vertrouwen in en vond het een prachtige ervaring. En heeeerlijk om geen weeen te hebben hihi. Dus in dat opzicht is een keizersnede een 'makkie', maar dat weet je pas als je weet hoe weeën voelen!
Maaaaarrrr... het herstel vond ik ZOOOO zwaar!! Met nog een dreumes in huis en wekenlang amper kunnen tillen, niks in het huishouden kunnen doen en pad na 1 week kon ik een beetje rechtop staan. Ik werd gek die eerste week in mn bed, echt vreselijk vond ik het. Bij mijn eerste bevalling stond ik na 1 dag weer beneden en kon ik alles weer.
Dus in dat opzicht doe ik 1000x liever weer een vaginale bevalling en mocht er ooit een derde kindje komen dan kies ik écht niet direct voor een keizersnede, gezien het herstel.
Maar een keizersnede is zéker wel een echte bevalling!