Keizersnede na totaalruptuur?

Hoi,

Vanaf 34 weken zwangerschap heb ik me een aantal keren per week gemasseerd met 'perineum massagolie' van Weleda, dat is gewoon te koop bij de drogisterij. Je moet dan het gebied tussen je vagina en anus masseren met die olie en dan zou dit soepeler worden en heb je minder kans op inscheuren bij de bevalling.
Nu was mijn zoontje 3760 gram en ben ik totaal niet ingescheurd, ik weet natuurlijk niet of dit aan de massageolie heeft gelegen, maar de volgende keer ga ik het ook zeker weer gebruiken.

Groetjes Saskia

Hoi allemaal.
Ik wou nog even reageren op keizersnede verhaal. Het blijkt een feit hoe sneller je je 'beweegt erna, hoe sneller je hersteld) En dat van die 'aanstelster volgens de verpleging' hoe langer je wacht met bewegen, hoe moeilijker/pijnlijker t wordt. Dus op een gegeven moment zal ze wel echt niet meer goed kunnen voortbewegen...
Bij de 1ste had ik s ochtends een ks(met ruggeprik)  en tegen de avond zei de verpleegster:zo en nu mag je proberen om even te staan en evt, te lopen. Ik keek dr aan alsof ze gek was, dat kon toch niet zo snel na een operatie? Ik durfde me nauwelijks te bewegen. Maar ze bleef aandringen en met veel geklaag/'aanstellerij (puur angst dat t pijn zou doen) heb ik 2 stapjes gezet... Bij de 2de wist ik dat t geen kwaad kon en was ik binnen 2 dagen op de been ipv 5 bij de 1ste!
Enne ik mocht m'n mannetjes bijna meteen even bij me.Gelukkig...
doei!

ha Kipling,

Je moet goed onthouden dat een keizersnede een GROTE BUIKOPERATIE is.
Ik ben zelf kraamverzorgster en ik zie dat vrouwen met een totaalruptuur sneller op de been zijn dan vrouwen die een keizersnede hebben gehad (er zijn uitzonderingen)
want je mag met een keizersnede bijvoorbeeld 6 wkn    niet stofzuigen dankan de wond open gaan en niet zwaar tillen. Dus je mag bijna niet je oudere kindje tillen en dat is voor een moeder heel moeilijk.
Ik hoop dat je een keus maakt waar je je het prettigs bij voelt.
Succes.

Liefs Wijnie (4wkn 5 dagen)

Hai Kipling,

Ik ben nieuw, nog maar net zwanger van de 3e ( 7 weken, voor mij nog erg vroeg om aan een forum mee te doen, ik heb tot nu toe, ook bij mijn vorige zwangerschappen, alleen maar gelezen en nooit gereageerd). Maar op jouw berichtje wilde ik toch even reageren.
Bij m'n eerste kindje (3950 gr.) heb ik ook een totaal ruptuur gehad (na bijna twee uur persen). Niet leuk, natuurlijk  maar het viel me uiteindelijk best mee. Bij m'n tweede kindje vertelde de verloskundige van te voren  dat  ze bij de bevalling een knip zouden zetten en dat er verder geen extra maatregelen nodig waren. Tijdens de bevalling gaf een zeer ervaren verloskundige aan dat  ze het zonder knip wilde proberen en  daar  ben ik erg blij mee geweest. Binnen 4x persen was de  kleine meid er (3640 gr.)  en met een klein scheurtje en  een paar hechtingen was het voorbij voordat ik het wist.

Slechts mijn ervaring, natuurlijk. Maar zelf  ik zou ik  om deze reden  zeker niet  voor een keizersnee kiezen.

Succes met de keuze.

hoi... na een bevalling van meer dan 23 uur kreeg ik uiteindelijk een keizersnede.......
de ontsluiting bleef zitten op 9 cm en had gigantische persweeen....

ik vond de keizersnede een verademing.. en na twee dagen mocht ik alweer na huis....
ik ben nu 33 weken zwanger.. en zou toch wel graag weer een keizersnede willen....
dit omdat ik gewoon bang ben ....... voor de weeen en de pijn die ik toen heb gehad.....
erg he... aan de andere kant zou ik ook graag een gewone bevalling wilen mee maken... moeilijk moeilijk
maarja ik heb vast geen keuze haahaha

Terug
Bovenaan