Gezien jouw situatie denk ik dat ze al gauw een keizersnede besluiten, gezien de risico's.
Ik heb 13 maanden terug een geplande keizersnede gehad omdat mn dochter in stuit lag. Ze woog bijna 4 kilo en de keuze voor een stuitbevalling was er eigenlijk niet, gezien haar gewicht. De gynaecoloog had er geen vertrouwen in, omdat een stuitbevalling soepel moet verlopen én vanzelf op gang moet komen. Een stuitbevalling gaan ze niet opwekken.
Gezien hij er geen vertrouwen in had (ze doen hier in het ziekenhuis in Zeeland maar zo'n 6 stuitbevallingen per jaar zei hij) had ik er ook geen vertrouwen in. Dus is onze dochter met een geplande keizersnede geboren met 38+5. Ik ben blij hiervoor gekozen te hebben, al vond ik het herstel echt héél zwaar, vooral omdat ik nog een dreumes in huis had. Dat is me erg tegen gevallen en wat dat betreft doe ik 10000x liever weer een gewone bevalling.
Denk alsjeblieft niet dat je faalt als je een keizersnede krijgt. Alle ellende erna wat het herstel betreft, is het écht géén makkie! Ik vond het veel zwaarder dan mn 1e vaginale bevalling.
Maar nogmaals, een stuitbevalling doen ze eigenlijk alleen als zowel jij als de gynaecoloog er 100% vertrouwen in hebben en als gedacht wordt dat je kindje het aan kan. In jouw geval ga ik er eigenlijk van uit dat de gynaecoloog zelf besluit voor een keizersnede te gaan, mocht de baby in stuit blijven liggen.
Ik moest dat nieuws destijds ook wel even laten bezinken, maar na een paar dagen voelde het ook gewoon goed en het belangrijkste is dat de baby gezond ter wereld komt! Vertouw op de experts!