Keizersnede of stuitbevalling?

Hoi,

Ik zou graag ervaringen willen horen van een geplande keizersnede of een stuitbevalling. Ik moet binnenkort namelijk een keuze gaan maken…

Mijn keuze had ik al eerder toegelicht: geplande kz. Ik wilde geen stuitbevalling, omdat het hoofdje het langst in de buik blijft en ik het een te groot risico vind dat er iets kon gebeuren en de baby nog geen adem kon halen. 
Is de versie niet gelukt? Hoe heb je het ervaren?

Hoi  Nee helaas niet gelukt. Ze gaan nog proberen in ziekenhuis en dan krijg ik ook medicijn waardoor me buik nog meer ontspant al vonden ze dat ik het echt super goed deed en was ook heel ontspannen, ze had ook gewoon de ruimte om te draaien en lag er perfect voor maar kwamen niet verder als de helft helaas..en dan draaide ze weer terug. zij gaf aaan dat ik het zo goed deed dat ik makkelijk een stuitbevalling aankan, maar wil geen risico voor haar. Morgen gynaecoloog bellen... misschien heb ik dit al gevraagd maar hoe ging jou herstel? Wil gewoon lekker snel naar huis met haar en niet nog 4 dagen daar blijven plus dat zolang duurt voordat ik zelf weer beetje wat kan ben klaar mee afhankelijk zijn van andere

Je moet doen waar jij je fijn bij voelt! Dat staat voorop. 
Eerste 3 dagen waren wel pittig, daarna trok het vooral bij lang staan. Je moet wel opletten met wat je doet, maar ik liet me verder echt niet tegenhouden. Gewoon rustig aan. Ik vond het heel anders dan het afhankelijke als hoogzwangere. Elke net bevallen vrouw heeft in de kraamweek herstel nodig. Een goede vriendin van me kon de eerste week niet uit bed na een gewone bevalling, dus dan ging het bij mij toch stukken beter. 

Hoi RS,
Ik ben heel enthousiast over een geplande keizersnede. Ons meisje lag ook in een stuit en het draaien is helaas niet gelukt.
Maandag 22 augustus is onze dochter via een keizersnede geboren. Op woensdag mochten we weer naar huis. Het herstel valt mij 100% mee! Ik ben al veel aan de wandel en heb van de wond weinig last. Natuurlijk moet je wel rustig aan doen na een keizersnede maar je lichaam geeft zelf ook wel aan wat goed voelt en wat niet.

succes met het maken van de keuze die voor jou het beste voelt! 

[quote quote=10580934]Je moet doen waar jij je fijn bij voelt! Dat staat voorop. Eerste 3 dagen waren wel pittig, daarna trok het vooral bij lang staan. Je moet wel opletten met wat je doet, maar ik liet me verder echt niet tegenhouden. Gewoon rustig aan. Ik vond het heel anders dan het afhankelijke als hoogzwangere. Elke net bevallen vrouw heeft in de kraamweek herstel nodig. Een goede vriendin van me kon de eerste week niet uit bed na een gewone bevalling, dus dan ging het bij mij toch stukken beter.[/quote] bedankt voor je reactie ja denk ook dat het per persoon misschien verschilt hoe ieder herstelt. Hoop dat ze in t ziekenhuis of komende dagen wel draait en anders wacht ik de informatie wel af die ik krijg van de gynaecoloog. Ergens ben ik dan ook weer me zorgen aan maken over wellicht een tweede kindje na een keizersnede maar dan denk ik misschien te ver  voorruit 

[quote quote=10580935]Hoi RS, Ik ben heel enthousiast over een geplande keizersnede. Ons meisje lag ook in een stuit en het draaien is helaas niet gelukt. Maandag 22 augustus is onze dochter via een keizersnede geboren. Op woensdag mochten we weer naar huis. Het herstel valt mij 100% mee! Ik ben al veel aan de wandel en heb van de wond weinig last. Natuurlijk moet je wel rustig aan doen na een keizersnede maar je lichaam geeft zelf ook wel aan wat goed voelt en wat niet. succes met het maken van de keuze die voor jou het beste voelt![/quote]
Heel erg bedankt voor je reactie. Blij dat jij het zo positief heb er varen dst haalt voor mij beetje de spanning er af dat herstel dus ook snel kan. En soepel 

Terug
Bovenaan