Keizersnede op maandag 15 september 2008

Afgelopen donderdag ben ik bij de gyneacoloog geweest om weer even kennis te maken. Ik ben nu 14 + 5 dagen zwanger van ons tweede kindje. Bij onze eerste  heb ik een keizersnede gekregen op maandag 15 mei 2006. Toen is onze zoon Lucan geboren.

Nu staat onomstotelijk vast dat ik weer d.m.v. een keizersnede moet bevallen i.v.m.een zéér smal bekken. Vandaag mocht ik de secretaresse van de afdeling gyneacologie bellen om een datum te prikken. Ach, je kan er maar beter op tijd bij zijn.

Mijn voorkeur ging uit naar maandag 15 september 2008, wéér de 15e en wéér een maandag. Gelukkig had zij deze datum voor mij ook al in gedachten dus waren we het  snel eens. Alsof het zo zijn moet.

Hopelijk ga ik deze datum halen en anders is het natuurlijk niet anders.

Grappig en vreemd tegelijk dat ik nu al weer, als alles goed blijft gaan, dat ik nu al weet wanneer ik ga bevallen !

Groetjes,
Mariska 35 jr.
moeder van Lucan 15-05-2006

Hoi Mariska,

Wat fijn dat je nu al weet wanneer je gaat bevallen via een keizersnede, weet je tenminste waar je aan toe bent, in tegenstelling tot ons, haha.
Misschien bevallen we wel op dezelfde dag, ik ben de 13 september uitgerekend, dus het zou kunnen.
Geniet verder van je zwangerschap, want het duurt nog wel even voordat het 15 september is.

Alice
16w2d

hoi Mariska,

Ik wist niet dat ze dat al zo vroeg van tevoren plannen. Ik heb bij mijn dochtertje Senna ( 24-12-2004) ook een keizersnede gehad omdat ik zwangerschapsdiabetes had en ben nu 15 weken zwanger van de tweede, officieel uitgeteld op 28 september maar waarschijnlijk krijg ik weer suiker en dan wordt de baby ruim 2 weken eerder gehaald dmv een keizersnede. Dus dan kom ik ook uit rond 15 september.

Wel raar dat je nu gewoon al weet wanneer je kindje zal komen! Zie je tegen de keizersnede op? Ik wel ik vind het echt doodeng want had echt veel pijn bij mijn eerste keizersnede. Hoeveel weken ben je nu zwanger?

Groetjes Martine, 25 jaar.

Hoi,

Had je berichtje even gemist.
Lijkt me erg raar om nu al een datum te weten. Ook wel weer lekker want dan heb je iets om naar toe te leven. Spannend he!

Groetjes Diana

Hallo Martine,

Hierbij even antwoord op je vraagjes.

Ik zie  niet echt tegen de keizersnede op.  Het was al van te voren bekend dat ik bij een evt. 2e zwangerschap weer een keizersnede zou krijgen. Dus heb ik  me daar op ingesteld. Het herstel is weliswaar wat langer, maar als ik aan de avond van 15 mei 2006 terug denk, dat er een dame een paar kamertjes verder lag te bevallen en het uitschreeuwde, dacht ik bij mezelf, wat ik ben ik blij dat ik een keizersnede heb gehad. Na 3,5 dag was ik alweer thuis en heb me gewoon lekker laten verwennen. Je moet jezelf gewoon even rust gunnen, anders duurt je herstel ook veel langer. Het enige wat me wel zwaar viel, was de borstvoeding meteen na de keizersnede. Hopelijk gaat dat deze keer beter. Heb nu natuurlijk wel veel meer ervaring, want ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven.

Ik was oorspronkelijk ook uitgerekend op 28 september 2008, maar nadat ik diverse echo's heb gehad is de uitgerekende datum verplaatst naar 24 september 2008. Dus nu ben ik 15w+6d.

Groetjes, Mariska

Hee Mariska,

Ik zie niet tegen het herstel op maar de keizersnede zelf, heb toen echt liggen schreeuwen van de pijn, ze hebben me uiteindelijk ook helemaal onder narcose gebracht. Ik was toen natuurlijk al helemaal kapot want had van te voren al 2 uur geperst en 8 uur weeen gehad , kijk nou wordt mijn keizersnede ook gepland dus dan zal het zeker anders zijn. Precies je hebt geen weeen vooraf, dat scheelt al enorm dus je ondergaat de keizersnede veel rustiger.

Maar ja het duurt nog wel even voordat het september is dus kan me er nog op voorbereiden.

Wil je trouwens het geslacht weten?

Liefs Martine

Hoi Martine,

Ja, als ze je niet goed verdoofd hebben is het zeker geen pretje. Er was mij trouwens verteld dat ik eerst een "voor"prikje zou krijgen en dan de echte ruggenprik. Nou, dat was bij mij helemaal niet zo. Kreeg meteen die ruggenprik erin, dus het was na een paar minuten meteen bekeken.   Helaas werd ik na de operatie ontzettend misselijk. Ondanks dat ik vanaf de vorige avond niet meer gedronken of gegeten had. En als je dan vanaf de onderkant van je borstel verlamd bent, is het erg lastig spugen. Gelukkig hadden de verpleegsters het op tijd in de gaten. Ik hoop zeker dat ik dat in september niet heb.

Op 15 mei (op de verjaardag van mijn zoon Lucan, dan 2 jaar) hebben we de 20-weken echo en als alles goed is, willen we aan het eind wel graag weten of het een jongen of een meisje is. Maar we hebben wel besloten het verder voor ons te houden. Althans mijn man wil dat graag en ik hoop dat ik het deze keer ook voor me kan houden.

Op dit moment ben ik nog steeds vreselijk moe en misselijk en hoop ook echt dat het binnenkort beter gaat. Maar ja, dat wil niet echt lukken als er elke keer weer een verkoudheid opsteekt. Ach, ik overleef het wel.

Groetjes, Mariska

P.S. En wil jij het geslacht ook weten ?

Hai Mariska,

Oh wat erg dat je misselijk was na de operatie! Heb ik gelukkig geen last van gehad. Heb je helemmal geen weeen gehad bij je zoontje? Was dat ook een geplande keizersnede? Van de ruggeprik zelf heb ik niks gemerkt want had toen heftige persweeen, dat was echt verschrikkelijk.

Leuk dat je op de verjaardag van je zoontje echo krijgt. Ik heb 14 mei de 20 weken echo, dus 1 dag voor jou. En 15 mei moet ik naar de gynaecoloog.

Bij Senna wist ik met 19 weken al het geslacht en kon het ook niet geheim houden.

Mijn man en ik willen het nu allebei niet weten omdat straks de datum ook al gepland wordt voor de keizersnede en we willen graag dat er wel iets verassends overblijft! Vandaar...

Beseft je zoontje dat hij een broertje of een zusje krijgt?

Senna wel, ze heeft het er bijna elke dag over en vertelt aan iedereen dat mama een baby'tje in de buik heeft.

Ben  je full-time mama of werk je? Ik werk nu 32 uur als doktersassistente in het ziekenhuis en ga straks 20 uur werken.

Groetjes Martine.

Terug
Bovenaan