Keizersnede op maandag 15 september 2008

Hoi Martine,

Nee, ik heb helemaal geen weeën gehad bij mijn zoontje. Ik werd vanaf 36 weken naar de gynaecoloog overgedragen en deze heeft mij toen onderzocht en geconstateerd dat het beter was om een keizersnede te plannen. Dus toen maandag 15 mei 2006 gepland en daarvoor geen weeën o.i.d. gehad. Dus ik weet niet wat het is. Hij is geboren met 38w + 6 dg.

Ik weet niet of mijn zoontje het zich realiseert dat ie een broertje of een zusje krijgt. Als we hem vragen waar is de baby, dan komt ie wel naar mij toe en wijst op mijn buik en geeft de baby dan een knuffel. Dat is wel lief.

Ik werk (in oktober) alweer 18 jaar bij een incassobureau als office-manager/duizendpoot. Voor de geboorte van mijn zoon heb ik fulltime gewerkt en nu werk ik 2 dagen (15 uur) per week. Dat bevalt op dit moment prima. Grappig dat jij doktersassistente bent. Toen ik 17/18 jaar oud was, zou ik die opleiding ook gaan volgen, maar wegens omstandigheden is dat toen niet doorgegaan.

Groetjes, Mariska

P.S. Ik heb me ook aangemeld via de hyves Septembermoeders 2008. Misschien ook iets voor jou ??

Hallo Mariska 8772,

Ik heb te horen gekregen dat ik in de eerste week van september een
keizersnede krijg.
Ik heb er zelf om gevraagd en daar gingen ze gelukkig mee akkoord.
Ik heb tijdens mij vorige zwangerschap ook een keizersnede gehad, dit omdat er een kindje van de tweeling in mijn buik was overleden.
Ik heb niet erg veel last gehad van de keizersnede en was ook vrij snel weer hetsteld.
Ik hoop dat het deze keer weer zo volvarend gaat.

Gr,
Sonja

Hee Mariska,

Ik heb zelf wel hyves maar kan september moeders 2008 helemaal niet vinden!

Volgens mij doe ik iets fout maar wat? Je kan mij iniedergeval vinden onder martine jansen in Eindhoven.

Relaxted dat je helemaal geen weeen hebt gehad. Leuk dat je zoontje je buik knuffelt want hij is nog wel heel erg jong. Senna wordt in december alweer 4! Gaat zo snel he.

Grappig dat je dezelfde opleiding had willen doen. Ben blij als we 5 maanden verder zijn, lekker met verlof, het is nl echt super druk op mijn werk. Wanneer ga je trouwens met verlof?

Ga zo slapen ben echt kapot.

Welterusten, liefs Martine

Hee Martine,

Lekker geslapen ??

Ik heb vandaag een goede dag. Gisteren was echt verschrikkelijk, de hele dag misselijk, overgegeven en doodmoe, maar vandaag heb ik het gevoel dat ik de hele wereld aankan. Zal morgen wel weer niets worden.

Maar dat is ook wat zeg. Probeer ik jou te zoeken via hyves, kan ik je ook niet vinden. Ik dacht  je  gevonden te hebben, maar nu weet ik het niet zeker omdat het profiel niet zichtbaar is. Maar ik denk wel dat jij het bent.

Je kunt mij vinden via http://mariska8772.hyves.nl/  en de link van de september moeders 2008 is: www.hyves.nl/hyves/6957123/Septembermoeders_2008/

Vrijdag 15 augustus 2008 is mijn laatste werkdag en dan ga ik weer beginnen op woensdag 7 januari 2009. Heerlijk toch, zo'n lange vakantie ?

Ik heb de eerste 2 weekjes van juli ook vakantie. Had ik al vast staan voordat ik wist dat ik zwanger was en dan gaan we lekker zo af en toe een dagje weg naar Madurodam, Sprookjesland in Enkhuizen en de Apenheul. En wie weet wat nog meer...

Tot hyves en groetjes,
Mariska

Mariska, grappig dat je nu al weet dat (wanneer alles goed gaat) de kleine geboren wordt.

Even een vraagje, hoe zijn ze er bij jou achtergekomen dat jij een te klein bekken hebt? Ik vermoed namelijk het zelfde (ook ks bij mijn dochter omdat ze er gewoonweg niet door kon) valt dat te onderzoeken?

Hallo MissMuis,

Ik eerste instantie ben ik er zelf achteraan gegaan. Mijn moeder had een zeer zware bevalling toen ik geboren ben en daar een trauma aan overgehouden. Ik had geen zin in hetzelfde. Ik ben niet zo groot van stuk, dus had zelf al wel het vermoeden dat het kind er op een natuurlijke weg niet uit zou kunnen.

Ik week 36 van mijn eerste zwangerschap ben ik naar de gynaecoloog geweest en die heeft mij inwendig onderzocht in week 37/38. Mijn zoon was nog helemaal niet ingedaald omdat hij de ruimte gewoonweg niet had en hij wel normale afmetingen had. Dus toen is er besloten tot een keizersnede.

En bij een evt. tweede zwangerschap zou ik sowieso een keizersnede krijgen. Dus vandaar dat deze nu al gepland is.

Hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben.

Groetjes en een fijne zwangerschap.
Mariska

Mijn dochter was destijds wel wat ingedaald maar niet ver genoeg, met 42 weken hebben ze me ingeleid en dat is uitgelopen op een ks. Ondanks dat ze ook erg groot was 4495 gram, denk ik ook dat ik niet gewoon had kunnen bevallen. Ik zou het dus eventueel tegen het einde ook gewoon voor kunne stellen om te laten onderzoeken. Want ook ik heb er een trauma aan over gehouden en begin er liever niet weer aan als van te voren al vast staat dat het niet gaat lukken.

In iedergeval bedankt voor je antwoord.

MissMuis
(17w2d)  

Terug
Bovenaan