keizersnee bevalling onder algehele narcose?

Wie is er wel eens bevallen met een keizersnee waarbij je onder algehele narcose bent gebracht?

Hoe lang daarna werd je weer wakker? hoe gaat zoiets?
Bij mij is het nog niet zeker maar ze willen me geen ruggenprik geven vanwege mn hernia, maar dit lijkt me zo ´n verschrikkelijk vooruitzicht al. Volgende week weet ik pas meer want dan heb ik een gesprek met mn gyn erover.

Maar  heb pas  een gesprek gehad met 2 anesthesisten vh ziekenhuis  en ze willen me geen ruggenprik bij een keizersnee geven. Ik blijf me maar zorgen maken.

Wil het liefst gewoon bevallen zonder dat ik mn rug kapot maak, maar dat blijft dus een beetje onzeker.

Ik hoop wat ervaringen te lezen hier alvast bedankt
Liefs diana

Ik heb wel een keizersnede gehad, maar met een ruggenprik.

Ik kan mij voorstellen dat je opziet tegen een bevalling onder algehele narcose. Jij maakt het maar half mee en jouw partner mag er niet bij zijn.

Maar ik denk dat jij zelf ook weet dat het het allerbelangrijkste is dat jij goed hersteld van de bevalling, welke dat dan ook wordt.
Veel succes en ik hoop dat je dan toch op gewone wijze kunt bevallen!

gr mama van MD

Hey na_na,

Zoals je weet zal ik ook met een keizersnede bevallen he,bij mij is er nu nog niet gesproken over of het met ruggenprik zou zijn   of onder gehele narcose maar nu ik dit bij jou zo lees denk ik dat ik ook onder volledige narcose.
Ik mag namelijk niet gwn bevallen omdat ik ook problemen heb met men rug,zit met een gescheurde wervel in men rug en moest normaal geopereerd worden maar ja door de zwangerschap kon dit niet meer.
Ook mijn buik en rug spieren zijn heel slecht dus ja daarmee he.
Ik ga volgende keer wel eens aan de gyn vragen hoe dit bij mij zit...
Heb wel al eens een epuderale gehad voor men rug voor de pijn toen ik niet zwanger was
(bleek achteraf dat ik dus wel al zwanger was) maar heb deze twee maal gekregen in mijn staartbeen ongeveer,dus mss is dit een verschil ik zou het echt niet weten hoor.
Hoop dat iemand je wat meer info kan geven hierover,zal ze mss ook nog kunnen gebruiken :)
Groetjes orchideke

Hoi nana,
ik heb een aantal jaren geleden een keizersnede onder algehele narcose gehad.
ik vond het wel fijn dat ik niet bij bewustzijn was.
ik ben nl nogal bang van een ruggeprik want een vriendin van mij heeft er ook een gehad en die had er een hele nare ervaring mee.
ze hadden hem bij haar iets te hoog gespoten waardoor hij haar longen verdoofde.
dat is dus net alsof je stikt.
ik kreeg een keizersnede na 3 dagen weeen te hebben gehad.
ook nog geperst maar het kindje lag met een kruinligging.
je bent best snel terug van de operatiekamer maar mijn baby was al wel gewassen en ik was de laatste die haar zag.
ik vond het niet erg want het belangrijkste lag toen in mijn armen en dat was een gezond kindje.
ik hoop natuurlijk wel dat deze geen keizersnede. word.
ik hoop dat ik je genoeg heb kunnen informeren.
gr lisette

Hoi,

Ik heb een aantal keren in het ziekenhuis gelegen en al verschillende keren geopereerd.
Niks engs aan hoor echt niet.
Ik ben ontzettend bang van spuiten dus al die bloedafnames zijn voor mij niet echt fijn.
Bij een algehele narcose ben je vrij snel weer wakker hoor.
Ik ben een keer wakker geworden voordat ik op mijn plek stond.
Ook kan je aan je dokter vragen om een zo licht mogelijke narcose te geven.
Ik denk dat ze ook niet zo'n zware krijgt omdat je toch meteen je kindje wil zien.

Ik heb zelf ook een dubbele hernia dus ik ben ook wel benieuwd hoe het bij mij gaat.
Ik heb er extreem veel last van op het moment dus hoop dat alles goed gaat straks.
Heel stom is ook dat ik best schrik heb voor de bevalling.
Zoveel operaties gehad maar dit lijkt me dood eng hahaha.
Raar he !!

Nou succes ermee en vraag gewoon om rad bij je arts.

Liefs Esther ( 21 wkn 3 dgn )

Hallo

Ik heb er ervaring mee mijn zoon is nou bijna 2 jaar ze gingen bij mij het eerst inleiden vanwege een te hoge bloeddruk en dat ik tegen een zwangerschapsvergiftiging zat tijdens het inleiden ging het mis dat ik ook nog eens medicijnen kreeg voor mijn te hoge bloeddruk en ze waren om 8:30 begonnen met inleiden en 16:00 besloten ze dat het een keizersnee werd onder narcose vanwege de medicijnen achteraf bleek ook nog eens dat de navelstreng 2 keer rond zijn nek heeft gezeten dus was het maar goed ook dat het een keizersnee werd de kleine deed het ook niet goed in het begin en dat heb ik gelukkig allemaal niet meegemaakt omdat ik onder narcose was ik kwam zelf rond een uur of 7 bij en ik was goed ziek van de narcose en ik had veel bloed verloren dat werd ook weer aangevuld ik zag hem pas 22:00 savonds omdat hij op de couveuse afdeling lag en dat ze het druk hadden

Oja het is echt vreemd om zo moeder te worden maar het is het alles waard als je zelf en je kind maar gezond zijn ik ben nou in verwachting van de 2e ik hoop de ervaring met een natuurlijke bevalling ook mee te mogen maken ik zou zeggen heel veel succes dan weet je wel wanneer je kind komt dat is het voordeel ervan bekijk het zo de narcose kan je ziek maken maar dat hoeft niet het is ze zeiden ook tegen mij we drukken je keel even dicht voor de narcose dat zal vervelend zijn maar daar heb ik helemaal niks van gemerkt alleen als je wakker word een droge keel

Deze vraag stel ik mezelf ook al een tijdje. Ik ben nl geopereerd aan een scoliose en heb hierdoor 2 pennen naast mijn ruggewervel lopen. Hierdoor mag ik absoluut geen ruggeprik. De vorige keer bij de vk  lag mijn kindje met zijn hoofdje omhoog dus toen begon ik erover na te denken. Morgen moet ik weer naar de vk ben dan 31.2 wk zwanger en ik hoop dat de baby dan al gedraaid is ook al heeft de baby nog genoeg tijd. Maar het lijkt me rot om onder voledige narcose te gaan dus als er nog meer dames zijn die dit hebben meegemaakt vertel?

Liefs Linda

Terug
Bovenaan