keizersnee bevalling onder algehele narcose?

Bedankt al voor alle reacties!

Ik las gisteravond nog de 1e reactie en schrok ervan dat mn vriend er niet bij zou mogen zijn. Is dat overal zo?
Gelukkig hebben we donderdagavond nog een voorlichting in het ziekenhuis over bevallen daar, dan zou ik het alsnog kunnen vragen.

Het lijkt me gewoon zo erg om pas als laatste je kindje te zien, dat zit me juist zo dwars. Maar ik blijf hopen op een `gewone`bevalling!

Wil graag nog meer ervaringen lezen hoor!

Liefs diana

hoi

Van mijn 1e ben ik door een ks onder algehele narcose bevallen. Maar een aanrader vind ik het zeker niet. Nou had ik geen keus (insult door Hellp syndroom geen tijd voor een ruggeprik) maar gelukkig kon de 2e wel met een ruggeprik (weer Hellp syndroom).

Van de eerste ks heb ik veel last achteraf gehad, ik had de hele bevalling gemist, wist niet hoelaat ze precies geboren was, of ze gehuild had, hoe ze er uit zag en rook vlakna de bevalling en al dat soort dingen. Ik kon haar pas 14 uur later voor het eerst zien. Moest eerst zelf wakker worden en toen nog de wereld aan testen ondergaan.

De ruggeprik vond ik een stuk prettiger, ik wist wat ze aan het doen waren, mijn man mocht erbij zijn, ik hoorde haar eerste kreetjes en kreeg een pasgeboren baby in mijn handen die nog niet gewassen of aangekleed was. Ben zelf ook geen held met naalden maar ach je ziet hem toch niet aan de achterkant dacht ik bij mezelf.

Succes

Hoi

Ik heb ook een keizersnee onder algehele narcose gehad. er was spoed bij en een ruggepik zou te lang hebben geduurd. ik was naar een uurtje weer goed wakker en mocht toen ook vanuit de uitslaapkamer gelijk naar de couveuze afdeling om mijn dochter te bekijken. Ik heb het achteraf wel jammer gevonden dat ik er niks van mee heb gemaakt. en mijn man dus ook niet, want die mocht niet mee. Ik heb wel gehoord dat bij sommige ziekenhuizen de man mee mag kijken vanachter een raam. Dus dat is al heel wat. Ik   heb er wel vrede mee, want het kon gewoon niet anders, en voor je kindje heb je gewoon alles over. Als je kndje gewoon gezond is heb je hem/haar snel genoeg bij je erna en kun je terug kijken op een voorspoedige keizersnee. mijn dochter heb ik helaas pas naar 3 weken vast mogen houden, maar die was geboren met 28 weken, en had de keizersnee juist heel goed doorstaan. Ze had namelijk een apgar score van een negen en heeft totaal geen last gehad van de narcose.

Veel succes met deze moeilijke tijd, en ik hoop dat je gewoon straks een gezond kindje bij je kunt hebben.

veel liefs grietje

Terug
Bovenaan